Κατά καιρούς βλέπουμε συνέχεια να έρχεται στην επικαιρότητα το θέμα των social media και το αν αυτά τελικά μας βοηθούν, ή όχι. Το ίδιο ερώτημα ισχύει και για μια επιχείρηση που δραστηριοποιείται online.

Φυσικά, αν ρωτήσουμε ανθρώπους που δεν χρησιμοποιούν τα social media τότε να είστε  έτοιμοι για τις “καλύτερες” -και σε πολλές περιπτώσεις κωμικές- απαντήσεις.

Τα social media αλλά και το internet, έδωσαν την δυνατότητα στον άνθρωπο να έχει περισσότερη πρόσβαση σε οποιαδήποτε πληροφορία, πολύ γρήγορα και απ’ οποιοδήποτε μέρος.

Πάμε πρώτα να απαντήσουμε την πρώτη ερώτηση που έχει τεθεί. Έχουν τελικά θετικό ή αρνητικό αντίκτυπο στην κοινωνία και εν συνεχεία σε μια επιχείρηση;

Αυτή είναι η απάντησή μας: Το θέμα είναι τι ζητάει ο καθένας από αυτά. Όπως πολλά πράγματα στην ζωή, μπορείτε να τα εκμεταλλευτείτε με πολλές όψεις.

Για να γίνουμε ξεκάθαροι. Κάποιος μπορεί να χρησιμοποιεί τα social media για επιχειρηματικούς σκοπούς, όπως για παράδειγμα να προβάλει τα προϊόντα/υπηρεσίες του, άλλος για καθαρά επικοινωνιακούς σκοπούς, όπως το να μιλάει με τους φίλους του και άλλος για πιο κακόβουλη χρήση.

Πολύ διπλωματικοί ε; Πάμε λοιπόν να δούμε τα θετικά και τα αρνητικά.

Θετικές Επιπτώσεις

  • Όπως θα έλεγε και η Nokia… connecting people

Είτε είστε φανατικά υπέρ είτε φανατικά κατά, ένα είναι σίγουρο. Τα social media συνδέουν τους ανθρώπους. Και φυσικά αυτός ήταν και ο λόγος που ξεκίνησαν.

Πόσοι άραγε από εμάς έχουν βρει παλιούς συμμαθητές, γνωστούς από παλιά κ.ο.κ; Άλλωστε ο άνθρωπος είναι ένα κοινωνικό ον από την φύση του και χρειάζεται κι άλλους για να επιβιώσει.

  • Τα social media σας δίνουν το μικρόφωνο που δεν είχετε ποτέ

Πολλές φορές στο παρελθόν, ίσως να θέλατε να πείτε κάτι, να διαμαρτυρηθείτε, να σχολιάσετε σε πολλά άτομα και δεν μπορούσατε. Τώρα όμως μπορείτε! Υπάρχει η απόλυτη δημοκρατία έκφρασης λόγου.

  • Προβάλετε την επιχείρησή σας

Ο καταναλωτής πλέον έχει την δυνατότητα πριν πάει στο φυσικό κατάστημα να δει την ηλεκτρονική εικόνα της επιχείρησης και να είναι σίγουρος για το πού πρόκειται να ξοδέψει τα λεφτά του.

Αντίστοιχα, οι επιχειρηματίες μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα social media για το εταιρικό τους branding αλλά και να πουλήσουν τα προϊόντα/υπηρεσίες τους μέσω διαφημίσεων αλλά και embedded ηλεκτρονικών καταστημάτων.

  • Realtime news

Σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου κι αν είστε -εκτός απ’ το metro-, έχετε πρόσβαση στα social media και μέσα από αυτά μπορείτε να μαθαίνετε οτιδήποτε κι αν συμβεί στην άλλη άκρη του πλανήτη.

Αρνητικές επιπτώσεις

  • Παραπληροφόρηση

Όπως είπαμε παραπάνω, μπορείτε να έχετε πρόσβαση και να μαθαίνετε τα πάντα, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως είναι και σωστά.

Στα social media ο καθένας έχει την δυνατότητα να γράψει ότι θέλει, και αυτό δεν είναι πάντα καλό.

Πρέπει, ο χρήστης να φιλτράρει την κάθε είδηση καθώς αυτό μπορεί να έχει αρνητικές συνέπειες για αυτόν.

Εξ ‘ου και η διάσταση που έχουν πάρει σε όλο το digital κόσμο τα fake news.

  • Εθισμός

Εθισμός; Κι όμως ναι! Πολλές μελέτες έχουνε δείξει πως υπάρχει εθισμός στα social media. Πρόσφατη έρευνα έδειξε πως το 27% των χρηστών μπαίνει στα social media μόλις ξυπνήσει, ενώ το 51% μπαίνει ανά τακτά χρονικά διαστήματα μέσα στην ημέρα.

Πριν εντυπωσιαστείτε από το ποσοστό σκεφτείτε απλά πόσες φορές μέσα στην ημέρα κάνετε log in, scroll down, log out.

Πέρα από αυτές τις αρνητικές επιπτώσεις, κατά διαστήματα μπορεί να υπάρχουν κι άλλες, όπως για παράδειγμα «παιχνίδια» σαν το «Blue Whale», cyber-bullying κ.ο.κ.

Τώρα όμως θα μου πείτε «Καλά μας τα λέτε, αλλά τελικά βοηθούν ή όχι την επιχείρησή μου;»

Δυστυχώς, έχει περάσει η εντύπωση ότι τα social media ενισχύουν την παρουσία των ιστοσελίδων στα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, κάτι που δεν ισχύει.

Το θέμα αυτό το έχουμε αναλύσει εκτενώς, ωστόσο αυτό που θα πρέπει να κρατήσετε είναι ότι τα social media είναι ένας ισχυρός σύμμαχος στο brand awareness της επιχείρησής σας, όπως φαίνεται και στο παρακάτω παράδειγμα.

Όταν κάποιος αναζητά την επιχείρησή σας με το όνομα της, πέρα από το εταιρικό website εμφανίζονται μαζί και οι εταιρικές σελίδες που έχουν δημιουργηθεί σε κάθε social κανάλι.

Επομένως, κερδίζετε παραπάνω touchpoints με τον χρήστη, από όσα θα κερδίζατε αν δεν είχατε καθόλου εταιρική social παρουσία.

Όσο αφορά το Twitter, εμφανίζει τα tweets με τα περισσότερα retweets.

Επίσης, η Google εμφανίζει το προφίλ της εταιρείας στο Google+, δεξιά στο sidebar σε ορισμένες αναζητήσεις. Κάτι που σημαίνει πως ένα σωστά δομημένο και ενημερωμένο Google+ προφίλ είναι σημαντικό να υπάρχει.

Τα social channels έχουν ένα πιο personal ύφος σε σχέση με τις ιστοσελίδες, και είναι μια ευκαιρία για τον χρήστη – επισκέπτη να καταλάβει την αίσθηση που περνάει η εταιρεία προς τα έξω.

Είναι μια ευκαιρία για την εταιρεία να έχει πιο άμεση αλλά και φιλική επικοινωνία με τον καταναλωτή.

Ωστόσο, ο στόχος σας δεν πρέπει να είναι μονοδιάστατος και να αφορά μόνο την εμφάνισή σας στα οργανικά αποτελέσματα, αλλά θα πρέπει να στοχεύετε στο να χτίσετε το brand σας και μέσα από αυτά να δημιουργήσετε ένα traffic προς το website σας.

Μια δυναμική και ολοκληρωμένη παρουσία στα social media σε συνδυασμό με μια σύγχρονη και user-friendly ιστοσελίδα μπορεί να ενισχύσει το brand awareness, να βελτιώσει το customer service σας αλλά και να δημιουργήσει εμπιστοσύνη στον καταναλωτή.

Και κάτι τελευταίο. Πλέον, ο χρήστης δεν ψάχνει μόνο μέσω των μηχανών αναζήτησης.

Πολλές φορές, για να δει την εικόνα της επιχείρησης μπορεί να μπει απ’ ευθείας σε κάποιο κοινωνικό δίκτυο για να ψάξει.

Όταν λοιπόν ψάξει, πρέπει να είστε εκεί για αυτόν, γιατί αλλιώς τα ξέρετε… ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος.

Να είσαι σίγουροι ότι όλοι οι καταναλωτές πριν επιλέξουν μια επιχείρησή για να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες τους, ελέγχουν πάντα τα reviews και τις κριτικές μέσα από τα social κανάλια της εταιρείας.

Πηγή: grow-digital.gr