13 Φεβρουαρίου, 2018 | Digital Marketing

Στην πιο σημαντική τάση του ψηφιακού marketing αναδεικνύεται πλέον το Content & Native Marketing & Advertising. Ωστόσο, ο προβληματισμός των διαφημιζόμενων όσον αφορά σε θέματα όπως είναι η μέτρηση των αποτελεσμάτων, οι διαφορετικές και πιο αποτελεσματικές λύσεις, αλλά και τα νέα αναδυόμενα formats, παραμένει έντονος.

Το 2017, η διαφημιστική δαπάνη στη μεγαλύτερη μιντιακή αγορά στον κόσμο, στις ΗΠΑ, θα φθάσει τα 72,01 δις δολάρια στην τηλεόραση. Παράλληλα, η συνολική επένδυση στο digital θα ανέλθει σε 77,37 δις δολάρια, αντιστοιχώντας στο 38,4% της συνολικής διαφημιστικής δαπάνης. Τα παραπάνω στοιχεία αναφέρει το eMarketer. Σύμφωνα επίσης με το Business Insider, η native διαφήμιση θα καθοδηγήσει το 74% όλης της διαφημιστικής επένδυσης, ως το 2021, αγγίζοντας στις ΗΠΑ τα 21 δις δολάρια ως το 2018.

Τέλος, οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για ανάπτυξη άνω του 200% του native display, παρόλο που το μεγαλύτερο μέρος της native δαπάνης συντελείται στα social media. Κοιτώντας από την πλευρά των publishers θα ξεχωρίσουμε το παράδειγμα των New York Times, που, έχοντας μπει σχετικά αργά στην αγορά του native, διαθέτουν σήμερα ένα από τα μεγαλύτερα εξειδικευμένα σχετικά units, το T-Brand Studio, το οποίο απασχολεί 100 εργαζόμενους και κλείνει συμφωνίες για πλήρεις υπηρεσίες content & native. Αξίζει να σημειωθεί ότι μία native καμπάνια σήμερα στους New York Times, κοστίζει τουλάχιστον 100.000 δολάρια…

Δεν χωράει καμία αμφιβολία, ότι το content marketing και ιδιαίτερα το native advertising, αναδεικνύεται πλέον στην πιο σημαντική τάση του ψηφιακού marketing. Ωστόσο, ο προβληματισμός των διαφημιζόμενων όσον αφορά σε θέματα όπως είναι η μέτρηση των αποτελεσμάτων, οι διαφορετικές και πιο αποτελεσματικές λύσεις (social media και αρθρογραφία, φωτογραφίες, video, blogs, εργαλεία branded content, mobile apps, κ.α.), αλλά και τα νέα αναδυόμενα formats, παραμένει έντονος.

ΤΟ VISUAL CONTENT ΚΕΡΔΙΖΕΙ ΕΔΑΦΟΣ
Όπως διαβάζουμε στο native advertising institute, η native διαφήμιση θα ξεπεράσει τα 58 δις δολάρια το χρόνο παγκοσμίως ως το 2018, με τη μεγαλύτερη ευκαιρία για τα brands να κρύβεται στο χορηγούμενο περιεχόμενο, γραπτό και οπτικό. Σύμφωνα πάντα με το native advertising institute, το video ακολουθεί κατά πόδας το γραπτό κείμενο, με τα κοινωνικά δίκτυα (Facebook, Snapchat) να διασταυρώνουν τα ξίφη τους για την επικράτηση στο χώρο του video περιεχομένου.

Στις αναδυόμενες τάσεις καταγράφεται επίσης η εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα, με την συντριπτική επιτυχία του Pokemon Go το 2016 να αποστομώνει τους σκεπτικιστές. Σύμφωνα με εκτιμήσεις του Forbes, το παιχνίδι απέφερε στην αιχμή του πάνω από 10 εκατ. δολάρια σε διαφημιστικά έσοδα την ημέρα. Οι δυνατότητες του VR και AR δεν μπορούν πλέον να αγνοηθούν, καθώς οι χρήστες δείχνουν ξεκάθαρο ενδιαφέρον γι’ αυτές, με τις native VR διαφημίσεις να βρίσκονται προ των πυλών. Το native advertising institute αναφέρει επίσης τις λέξεις «διαφοροποίηση» και «προσαρμογή», ως τις πιο κατάλληλες για να περιγράψουν το μέλλον της native διαφήμισης.

Ως παράδειγμα, αναφέρεται ο τομέας της μουσικής, όπου τα brands πειραματίζονται με χορηγούμενα τραγούδια, playlists και ραδιοφωνικούς σταθμούς, όπως επίσης και η τοποθέτηση λογοτύπων και προϊόντων στα videos των τραγουδιών. «Δεν θα έπρεπε να μας εκπλήσσει η εμφάνιση native διαφημίσεων σε οποιαδήποτε μορφή Μέσου. Καθώς οι κινητές συσκευές πολλαπλασιάζονται, η εκθετική ανάπτυξη της δαπάνης σε διαφημίσεις που στοχεύουν σε αυτά τα “μάτια” μέσα από κάθε διαθέσιμο κανάλι, θα συνεχιστεί», αναφέρει το σχετικό άρθρο.

NATIVE ΣΕ ΥΠΟΛΟΓΙΣΙΜΑ ΜΕΓΕΘΗ
Ένα από τα ζητήματα στον τομέα του native advertising είναι και η εφαρμογή του σε μεγάλη κλίμακα. Όπως αναφέρεται σε σχετικό άρθρο του Forbes, οι πρώτες προσπάθειες προς αυτή την κατεύθυνση βρήκαν αντίσταση, καθώς, η έννοια του native σε μεγάλη κλίμακα έμοιαζε οξύμωρη. Τα formats που σερβίρονταν μέσω programmatic, κατέληγαν να σερβίρουν δημιουργικό το οποίο δεν «ταίριαζε» με το περιεχόμενο του publisher. Το 2017 και σύμφωνα πάντα με το Forbes, η πίεση για αποτελεσματική native διαφήμιση σε μεγάλη κλίμακα, θα οδηγήσει στη στενότερη συνεργασία διαφορετικών ομάδων.

«Έχει έρθει η στιγμή, οι δημιουργικές ομάδες και οι media buyers να δουλέψουν χέρι-χέρι για να διασφαλίσουν τη συμμετοχή των σωστών παικτών», αναφέρει ο Shael Fryer του Index Exchange. «Με υψηλότερα δημιουργικά πρότυπα και περισσότερο σχετική επικοινωνία, θα είμαστε σε θέση να αναδείξουμε πλήρως την ομορφιά του native advertising». Ως κλειδί στο επιτυχημένο native, αναφέρεται η αυθεντικότητα, η οποία οδηγεί και στην επεκτασιμότητά του. Παράλληλα, υπογραμμίζεται η ανάγκη για διαφήμιση που σέβεται το περιεχόμενο του publisher, ταιριάζει με την αισθητική και εντάσσεται ομαλά στη σελίδα στην οποία εμφανίζεται.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ USER GENERATED CONTENT
Η ανάγκη για αυθεντικότητα, αναμένεται σύμφωνα με τις καταγραφόμενες τάσεις να οδηγήσει σε μεγαλύτερη αξιοποίηση του user-generated content. Σύμφωνα με σχετικό άρθρο του Forbes, η ενσωμάτωση του User Generated Content αναδεικνύεται σε έναν αποτελεσματικό –και από πλευράς κόστους- τρόπο χτισίματος εμπιστοσύνης μεταξύ καταναλωτών και brands. Σύμφωνα με το άρθρο, οι άνθρωποι συμμετέχουν στα social media επειδή θέλουν να είναι μέρος μίας κοινότητας και όταν μια μάρκα χρησιμοποιεί το περιεχόμενο που δημιουργούν οι ίδιοι οι χρήστες, τους κάνει να αισθάνονται πιο κοντά στη μάρκα αυτή. Επιπλέον, πολλοί αντιλαμβάνονται το UGC ως μία μορφή word-of-mouth marketing, που σημαίνει ότι ουσιαστικά το βλέπουν ως brand endorsement από ανθρώπους όπως οι ίδιοι. Με τη χρήση των κατάλληλων εργαλείων social listening, οι marketers είναι σήμερα σε θέση να αξιοποιήσουν καλύτερα το UGC για να δημιουργήσουν στενές σχέσεις με τους καταναλωτές.

Πηγή: Marketing Week