Σε μια προσπάθεια αποτύπωσης των ευκαιριών, προκλήσεων, αλλά και της πραγματικότητας που αφορά σήμερα στο native advertising, η International News Media Association (INMA) και το Native Advertising Institute (NAI), εκπόνησαν την πρώτη παγκόσμια έρευνα για το ρόλο του native στη βιομηχανία της ενημέρωσης, με ιδιαίτερη έμφαση στις εφημερίδες.

Το native advertising είναι μία από τις πιο συζητημένες μορφές διαφήμισης για την βιομηχανία των media και όχι άδικα: Το native αποτελεί σήμερα μία από τις πλέον προσοδοφόρες μορφές ψηφιακής διαφήμισης στο portfolio των ενημερωτικών Μέσων. Η μελέτη «Native Advertising Trends 2016: The News Media Industry» που εκπόνησαν η International News Media Association (INMA) και το Native Advertising Institute (NAI) ζήτησε τις απόψεις 156 στελεχών ενημερωτικών Μέσων σε 48 χώρες, σε μια προσπάθεια αποτύπωσης και καταγραφής των τάσεων αλλά και των best practices που αφορούν σήμερα στη χρήση του native advertising στα ενημερωτικά Μέσα. Σύμφωνα με την έρευνα, μέσα σε μόλις 3 χρόνια, το ποσοστό του native advertising σε σύγκριση με το σύνολο των διαφημιστικών εσόδων αναμένεται να εκτιναχθεί κατά 127%. Ωστόσο, η βιομηχανία αγωνίζεται ακόμη να βρει το ρυθμό της στην εν λόγω μορφή διαφήμισης, καθώς ορατά παραμένουν ζητήματα όπως η αποτελεσματικότητα και η διαφάνεια.

Τρείς Native Advertising τάσεις
Υπάρχουν πολλά σημαντικά insights που μπορούν να εξαχθούν από τη μελέτη. Συνολικά, μπορεί κανείς με ασφάλεια να συμπεράνει ότι το  native advertising  είναι μία βιομηχανία που μεγαλώνει και αναπτύσσεται ραγδαία. Όπως επισημαίνουν οι ερευνητές, καθώς όλο και μεγαλύτερα budgets και προσπάθεια αφιερώνονται σε αυτό, θα πρέπει να περιμένουμε πολύ ενδιαφέρον, εντυπωσιακό και αποτελεσματικό native περιεχόμενο τα επόμενα χρόνια. Η έρευνα, καταλήγει στα παρακάτω βασικά συμπεράσματα, μέσα από τις απόψεις των ερωτώμενων.

– Οι διαφημιζόμενοι δαπανούν όλο και περισσότερα χρήματα στο native. Μετά από κάποια χρόνια δοκιμής στα νερά του native, πολλές μάρκες έχουν πλέον αποφασίσει να κάνουν τη μεγάλη βουτιά στα βαθειά. Μέσα σε μόλις 3 χρόνια, το ποσοστό του native advertising σε σύγκριση με το σύνολο των διαφημιστικών εσόδων αναμένεται να εκτιναχθεί κατά 127%.
– Οι εκδότες μπαίνουν επίσης στα βαθειά. Για να εκμεταλλευθούν τα budgets που οδεύουν στο native advertising και να έχουν πράγματι τη δυνατότητα να προσφέρουν αποτελεσματικές λύσεις, όλο και περισσότεροι εκδότες ανεβαίνουν στο τρένο του native ad. Ένας στους τρεις έχουν ήδη καθιερώσει ένα αφιερωμένο, native ad studio.
– Η έμφαση δίνεται στην ανάπτυξη αποτελεσματικών λύσεων. Οι εκδότες γνωρίζουν ότι εάν θέλουν το native να εξελιχθεί σε μακροχρόνια λύση, πρέπει να προσφέρουν στα brands απτά επιχειρηματικά αποτελέσματα. Και πρέπει να είναι σε θέση να το αποδείξουν. Οι εκδότες αναπτύσσουν εργαλεία μέτρησης και προσπαθούν να αποφύγουν παγίδες όπως η αφήγηση brand-centric ιστοριών, που δεν έχουν πραγματική αξία για τον αναγνώστη.

Παράμετροι επιτυχίας στο native advertising
Η πλήρης διαφάνεια είναι αναπόφευκτη. Ούτε το κοινό, ούτε οι ρυθμιστικές αρχές θα αποδεχθούν την παραπλάνηση, ή και την απλή παράλειψη της αναφοράς στο τι είδους περιεχόμενο καταναλώνουν. Μερικοί εκδότες και μάρκες δεν διαθέτουν ακόμη πλήρη διαφάνεια και χρειάζεται να ακολουθήσουν βέλτιστες πρακτικές στη σήμανση του native περιεχομένου.

Αφήγηση αληθινών ιστοριών. Μερικοί διαφημιζόμενοι το αντιλαμβάνονται, αλλά πολλές μάρκες δυσκολεύονται στη μετάβασή τους από brand-centric marketers, σε value-adding publishers. Για να δουλέψει το native advertising, οι καμπάνιες θα πρέπει να περιλαμβάνουν ιστορίες που είναι σχετικές με το κοινό, το εμπλέκουν και του προσφέρουν αξία.

Η διαφήμιση πρέπει να παραμείνει στόχος του native advertising. Όσο καλές κι αν είναι οι ιστορίες και όσο και πολλούς αναγνώστες και θεατές κι αν προσελκύουν, καμία μάρκα δεν θα συνεχίσει να χρηματοδοτεί περιεχόμενο χωρίς σταθερή και αποτελεσματική εμπορική στρατηγική πίσω από αυτό.

Προσδιορίζοντας το Native Advertising
Καθώς υπάρχουν σήμερα πολλοί διαφορετικοί ορισμοί για το native advertising, οι ερευνητές χρησιμοποίησαν την παρακάτω περιγραφή, ως βάση για την έρευνά τους: «Το Native Advertising είναι επί πληρωμή διαφήμιση, όπου η διαφήμιση ταιριάζει με τη φόρμα, την αίσθηση, λειτουργία και ποιότητα του περιεχομένου του Μέσου στο οποίο εμφανίζεται. Συχνά, το θέμα του διαφημιστικού περιεχομένου δεν αναφέρεται ευθέως στη μάρκα του διαφημιζόμενου, αλλά σε ένα εφαπτόμενο ή υποστηρικτικό θέμα ή θέματα, που μπορεί να δημιουργήσουν ένα “halo effect” για το brand. Το Native advertising εμφανίζεται σε κάθε ψηφιακό Μέσο, συμπεριλαμβανομένων αυτών που ανήκουν σε ενημερωτικά Μέσα, περιοδικά και τηλεόραση και σε social media. Στο πλαίσιο του native advertising, μπορούν να χρησιμοποιηθούν πολλές διαφορετικές μορφές περιεχομένου, όπως κείμενο, φωτογραφίες, video, διαδραστικά γραφικά και social media».

Content Marketing & Native Advertising Conference ’17
Επτά στα δέκα brands στη Μ. Βρετανία σκοπεύουν να αυξήσουν εφέτος την επένδυσή τους στο Content Marketing. Αντίστοιχα, σύμφωνα με έρευνα του Native Advertising Institute, εκτιμάται ότι μέσα στους επόμενους μήνες το 25% των διαφημιστικών εσόδων για τους Εκδότες θα προέρχεται πλέον από το Native Advertising. Η τάση είναι ξεκάθαρη για brands, εκδότες και agencies. Πόσο εφικτό είναι, όμως, να ξεχωρίσουν στο σημερινό cluttered οικοσύστημα και τι απαιτείται για να αξιοποιήσουν στο έπακρο τη δεδομένη δυναμική του Content Marketing και του Native Advertising; Το Content Marketing & Native Advertising Conference επέστρεψε  την Πέμπτη 29 Ιουνίου και  υποδέχτηκε  επί σκηνής 6 διεθνείς ομιλητές και κορυφαία στελέχη από την ελληνική αγορά. Όλοι τους  μοιράστηκαν πρακτικές συμβουλές, έμπνευση και καινοτόμες τεχνικές για τη δημιουργία engaging περιεχομένου που θα προσφέρει αξία στο κοινό, θα εξυπηρετεί τη marketing στρατηγική και θα συμβάλει στην επίτευξη μετρήσιμων στόχων. Αναλυτικές πληροφορίες για το περιεχόμενο και τους ομιλητές στο www.contentandnative.gr

Πηγή: Marketing Week