15 Μαρτίου, 2018 | Ψηφιακό Μάρκετιγνκ

Το λέμε και το ξαναλέμε, Content Is The King. Είναι το σημείο απ’ όπου ξεκινάνε όλα, ενώ χαρακτηρίζεται ως το βασικό θεμέλιο για κάθε Inbound marketing στρατηγική… και όχι μόνο. Σ’ αυτό οφείλεται εξάλλου και η διάσπαση του content marketing από το ευρύτερο digital marketing, που αντιμετωπίζεται πλέον ως ξεχωριστός κλάδος.

Πέρα από το γεγονός ότι, το content marketing κοστίζει 62% λιγότερο από το outbound marketing, παράγει επίσης τα τριπλάσια leads.  Ωστόσο, η εξειδίκευση και η επιτυχία ως content marketer δεν είναι κάτι εύκολο, καθώς απαιτεί άπλετο χρόνο, γνώση και συνεχή ενασχόληση με το συγκεκριμένο τομέα, όπως επίσης και ανεπτυγμένη κοινωνική δικτύωση.

Το content marketing ορίζεται ως:

«Ένα είδος marketing που περιλαμβάνει τη δημιουργία και κοινή χρήση online υλικού (videos, blog posts, social media posts, infographic κ.α.), που δεν προωθεί άμεσα ένα brand, αλλά έχει ως στόχο να τονώσει το ενδιαφέρον για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες του»

Στα μέχρι τώρα βήματά μας στο lead generation και γενικότερα στο content marketing, έχουμε καταγράψει κάποια χρήσιμα και αποτελεσματικά content marketing tips, τα οποία μας έχουν βοηθήσει πολύ περισσότερο απ’ όσο περιμέναμε και θεωρούμε ότι θα βοηθήσουν ακόμα περισσότερους.

Το άρθρο αυτό είναι εμπνευσμένο από αντίστοιχα άλλα άρθρα, γνωστών content & influence marketers που αρθρογραφούν σε γνωστά blogs όπως το Impact και το MOZ.  Ας ξεκινήσουμε:

1. Storytelling: Θα Σου Πω μια Ιστορία

Ποιες εταιρείες σου έρχονται στο μυαλό, όταν σκέφτεσαι για success stories; Για εμάς, αυτές θα ήταν η Apple και το Facebook. Και οι 2 αυτές εταιρείες οφείλουν την επιτυχία τους στον άνθρωπο που κρύφτηκε πίσω από αυτές και είναι αξιοθαύμαστο το πώς η ιστορία τους αυτή ενέπνευσε χιλιάδες ανθρώπους, οι οποίοι ταυτίστηκαν με το success story των 2 κολοσσών. Δεν χρειάζεται όμως να είσαι δισεκατομμυριούχος ή ιδιοκτήτης επιχείρησης για να μιλήσεις για μια ιστορία.

Ένα μέρος του περιεχομένου που δημοσιεύεται, έχει να κάνει με το πώς το ίδιο το περιεχόμενο του, το βοηθάει να εξελιχτεί. Για παράδειγμα, πριν γραφτεί ένα blog post που παρουσιάζει PageSpeed optimization τεχνικές, έχουμε φροντίσει ώστε το Grow-Digital να είναι έχει βελτιστοποιημένους χρόνους φόρτωσης και απόκρισης.

Ομοίως, πριν γραφτεί ένα blog post για SEO, έχούμε φροντίσει για την βελτιστοποίηση του SEO του ίδιου του Grow-Digital, πετυχαίνοντας πρωτιές στα αποτελέσματα κατάταξης σε ερωτήματα όπως «Digital Marketing νέα». Μόλις δημιουργήσαμε το δικό μας storytelling, αποδεικνύοντας πώς ότι θεματολογία παρουσιάζουμε στο κοινό μας, την έχουμε πρώτα εφαρμόσει και είμαστε σίγουροι για τα αποτελέσματα της. Εύκολο ε;

2. It’a Fact: Γράψε για Πραγματικά Γεγονότα

Η πλειοψηφία των blog posts μας, περιλαμβάνει τουλάχιστον 2 στατιστικές αλήθειες –ή αλλιώς facts- για να οικοδομήσουμε την εμπιστοσύνη του κοινού μας. Ενώ στη πραγματικότητα δεν είμαστε οι ίδιοι που κάναμε την έρευνα για να βγάλουμε κάποιο πόρισμα, ψάχνουμε όπου χρειάζεται για να βρούμε τις εταιρείες που το κάνουν.

Διατηρούμε μόνιμα μια λίστα με στατιστικά στοιχεία ανά social network, χωρισμένα ανά θεματολογία, όπως content marketing, digital marketing, seo κτλ.

Εάν χρησιμοποιήσεις facts και στατιστικές αλήθειες στο περιεχόμενο σου, θα διαπιστώσεις ότι είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να προβάλλεις την εξειδίκευσή σου και το πιο σημαντικό, να αποδείξεις αυτά που γράφεις.

3. Δόμησε Σωστά το Περιεχόμενό

Σύμφωνα με το NewsCred, ένας χρήστης ξοδεύει κατά μέσο όρο 36 δευτερόλεπτα στην ανάγνωση ενός άρθρου. Τι μπορείς να κάνεις για αυξήσεις αυτή τη διάρκεια, ούτως ώστε ο χρήστης να γνωρίσει καλύτερα εσένα και το brand σου;

Δημιουργώντας περιεχόμενο με σωστή δομή, εύκολο στο διάβασμα και την αφομοίωση, είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να ενθαρρύνεις τους επισκέπτες σου να περνούν περισσότερο χρόνο διαβάζοντάς το περιεχόμενο σου. Χώρισε το άρθρο σε επιμέρους κεφαλίδες, ώστε οι χρήστες να μπορούν να βρουν εύκολα το περιεχόμενο που ψάχνουν.

4. Δώσε Απαντήσεις και Λύσεις στο Κοινό Σου

Πόσο συχνά ψάχνεις για να βρεις τις λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποιεί το κοινό σου στη Google, πριν «προσγειωθεί» στην ιστοσελίδα σου; Κάνε την έρευνα σου, βρες ποιες είναι οι ερωτήσεις του και τι λύσεις ψάχνει να βρει και φρόντισε να τις απαντήσεις στο περιεχόμενο που δημοσιεύεις. Σκέψου πρώτα σαν χρήστης και όχι σαν marketer.

Προσωπικά, γνωρίζουμε ότι το content marketing αποτελεί μια θεματολογία που το κοινό μας αρέσει να διαβάζει και να μαθαίνει. Αυτός εξάλλου είναι ο λόγος που γράφουμε αυτό το άρθρο. Έχουμε διαπιστώσει ότι τα “content marketing tips” είναι μια φράση-κλειδί που παρουσιάζει αύξηση στις Ελληνικές αναζητήσεις στη Google. Έτσι, αυτό το άρθρο θα δώσει στους αναγνώστες τις απαντήσεις που χρειάζονται.

5. Εμπλούτισε το Περιεχόμενό Έξυπνα

Έχει αναφερθεί ότι οι marketers χρησιμοποιούν περίπου 13 διαφορετικές τακτικές marketing στο διαδίκτυο. Το content marketing είναι πολύ πιο αποτελεσματικό όταν χρησιμοποιείς διαφορετικές μορφές περιεχομένου  π.χ. εικόνες, βίντεο, vectors κ.α. Θα δεις επίσης μεγάλη αύξηση στο συνολικό engagement, αν χρησιμοποιήσεις διαφορετικά κανάλια για να μοιράσεις το περιεχόμενό σου.

6. Ανακύκλωση και Re-Post

Είτε είσαι ιδιοκτήτης μιας επιχείρησης, είτε είσαι υπεύθυνος για το content marketing σε μια εταιρεία, είτε διαθέτεις ένα blog/news portal όπως εγώ, θα γνωρίζεις πολύ καλά ότι η δημιουργία φρέσκου περιεχομένου σε καθημερινή βάση είναι ένα πολύ δύσκολο έργο. Δεν είναι εύκολο να διαθέσεις πόρους ή να έχεις τα άτομα που απαιτούνται για να το πετύχεις. Ρίξε μια ματιά στο περιεχόμενο που έχεις ήδη δημιουργήσει και βρες τρόπους να το βελτιώσεις πριν το μοιραστείς ξανά με το κοινό σου.

7. Γνώρισε τους Αναγνώστες Σου

Γνωρίζεις ποιο είναι το κοινό σου; Είσαι σίγουρος ποια είναι τα personas που απευθύνεσαι; Για να μπορέσεις να δημιουργήσεις περιεχόμενο που θα γίνει αποδεκτό από το κοινό σου, πρέπει πρώτα να το γνωρίσεις. Μπορείς να καθορίσεις τα personas σου από πολλούς παράγοντες, όπως την ηλικία, το φύλλο ή την online συμπεριφορά τους.

Μόλις αποκτήσεις τα βασικά κομμάτια των πληροφοριών σχετικά με τα personas σου, μπορείς να αναδιαμορφώσεις το ύφος και τον τρόπο γραφής σου με τέτοιο τρόπο, που θα σου επιτρέψει να «μιλήσεις στην γλώσσα» τους.

Για παράδειγμα, στην αρχή  τα αρχικά posts ήταν στοχευμένα σε ένα κοινό το οποίο δεν ήταν εξοικειωμένο με το digital marketing. Το αποτέλεσμα ήταν, να αποφεύγονται τεχνικές ορολογίες οι οποίες θα έκαναν το περιεχόμενο δυσνόητο. Αυτό στη πορεία άλλαξε, διότι βάση αναλύσεων, φάνηκε ότι οι αναγνώστες του  ήταν αρκετά εξοικειωμένοι με τον κλάδο και ιδιαίτερα tech-savvy.

8. Η Γνώση Βρίσκεται στο Inbox

Αυτή πρέπει να είναι μια από τις καλύτερες συμβουλές πάνω στο content marketing που μπορούμε να δώσουμε. Πλέον, έχοντας εγγραφεί σε περισσότερες από 100 newsletters λίστες, από blogs όλων των ειδών, έχουμε να διαχειριστούμε καθημερινά έναν θησαυρό γνώσεων. Ο θησαυρός αυτός βρίσκεται σε ένα ξεχωριστό email  λογαριασμό, που φτιάχτηκε μόνο γι’ αυτό το σκοπό.

Σίγουρα, δεν είναι όλα τα emails άξια ενδιαφέροντος, αλλά η γνώση που αποκτάς διαβάζοντας έστω και ελάχιστα από αυτά, είναι μεγάλη. Επίσης, θα πάρεις φοβερές ιδέες για μελλοντικά άρθρα.

9. Social Media Optimization

Το 23% του συνολικού χρόνου που ξοδεύει ένας χρήστης online, είναι στα social media. Η βελτιστοποίηση του περιεχομένου για τα social media και η παρακολούθηση του για το πώς αποδίδει σε κάθε ένα από αυτά, μπορεί να κρίνει σε μεγάλο ποσοστό την επιτυχία του.

Για παράδειγμα, περιεχόμενο που αποδίδει στο Twitter ενδέχεται να μη αποδώσει στο Pinterest και αντίστροφα. Το πιο σημαντικό και εδώ, είναι το trial and error. Μη φοβηθείς να δοκιμάσεις και να πειραματιστείς.

10. Friendly Blog URLs

Όταν κοινοποιείς ένα blog post, θα πρέπει να βεβαιωθείς ότι η φράση-κλειδί του περιεχομένου, συμπεριλαμβάνεται στο url του post. Αυτό είναι κάτι που μπορεί να γίνει πολύ εύκολα μέσω του CMS της ιστοσελίδας σου.

URLs που περιέχουν μια τυχαία συμβολοσειρά με γράμματα και αριθμούς -μη κατανοητούς για τις μηχανές αναζήτησης- είναι πιο δύσκολο να πάρουν κατάταξη σε συγκεκριμένα ερωτήματα αναζήτησης και δυσκολότερο να εντοπιστούν από τους χρήστες.

Για παράδειγμα, το παρακάτω αποτελεί ένα friendly-url, με φράση-κλειδί: social media design tools.

“https://www.grow-digital.gr/2017/01/29/social-media-design-tools-sxediasmos-eikonwn/”

11. Διάβαζε Περιεχόμενο Από Άλλους Χρήστες

Ένα από τα αγαπημένα μας content marketing tips, είναι ενδεχομένως και το πιο απλό. Εάν πρόκειται να δημιουργήσεις περιεχόμενο βασισμένο σε κάτι που είδες στο διαδίκτυο, πρέπει πρώτα να βεβαιωθείς ότι είναι σχετικό. Αφιέρωσε λίγο χρόνο στο να παρακολουθείς ιστοσελίδες με περιεχόμενο που σε ενδιαφέρει και πάρε ιδέες για να δημιουργήσεις κάτι αντίστοιχο.

12. Long-Form Content

Το 2018 είναι το έτος του long-form content. Σωστά, η πλειοψηφία των χρηστών θα ξοδέψει μόνο ένα σύντομο χρονικό διάστημα για την ανάγνωση του περιεχομένου σου, αλλά τι γίνεται με τους πιο πιστούς αναγνώστες σου; Περιεχόμενο που κυμαίνεται μεταξύ 500-800 λέξεων, θεωρείται ενδιάμεσο μεταξύ short και long content, εκεί όπου το περιεχόμενο δεν αποδίδει καλά.

Είναι τόσο μεγάλο ώστε να μη μπορεί να διαβαστεί γρήγορα και τόσο μικρό για εις βάθος ανάγνωση. Προσπάθησε να δημιουργείς περιεχόμενο άνω των 1.000 λέξεων για να δώσεις κάτι στο κοινό σου, που θα αξίζει να περάσει περισσότερο χρόνο και να ασχοληθεί μαζί του. Εξάλλου, η Google αγαπάει το πλούσιο περιεχόμενο.

Αυτά ήταν μερικά content marketing tips τα οποία εάν τα εφαρμόσεις, σίγουρα θα κάνουν τη διαφορά. Στο content marketing δεν υπάρχει λάθος και σωστό, υπάρχει «δοκίμασα και δούλεψε» και «δοκίμασα και δεν μου δούλεψε».

Κάνε το Επόμενο Βήμα και Αξιοποίησε την Επισκεψιμότητα που Μόλις Κέρδισες

Εάν θες να πας στο επόμενο βήμα και να δεις πώς θα αξιοποιήσεις το κοινό σου και την επισκεψιμότητα που κέρδισες, τότε είσαι έτοιμος να κάνεις τα πρώτα σου βήματα στο Inbound marketing.

Εσύ, τι άλλα content marketing tips έχεις να προτείνεις;

Πηγή: grow-digital.gr