17 Ιανουαρίου, 2018 | Ψηφιακό Μάρκετιγνκ

Αποδεδειγμένα, η αποτελεσματικότητα στο content marketing μπορεί να εκτοξεύσει τις πωλήσεις μια επιχείρησης, εάν γίνουν οι σωστές κινήσεις και αποφευχθούν από νωρίς κάποια βασικά λάθη. H εμπειρία μας, μας έχει δείξει ποιο είναι το σωστό μονοπάτι που πρέπει να ακολουθήσεις, προκειμένου να φτάσεις πιο γρήγορα τους στόχους σου να επωφεληθείς το 100% των ενεργειών σου. Παρακάτω, περιγράφουμε ποια είναι αυτά τα λάθη και πως μπορείς να τα αποφύγεις, παρουσιάζοντας επιπρόσθετες ενέργειες που μπορείς να εφαρμόσεις.

1. Δεν γνωρίζεις το Στόχο-Κοινό που Απευθύνεσαι (Buyer Personas)

Το να μη γνωρίζεις το κοινό που πρέπει να στοχεύσεις, αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα και πιο συνηθισμένα λάθη που γίνονται στο content marketing, ακόμα και από μεγάλες εταιρείες.

Η έρευνα και κατανόηση του κοινού σου απαιτεί χρόνο, εικασίες και στατιστική ανάλυση. Χωρίς αυτά, πώς θα είσαι σε θέση να γνωρίζεις τα θέματα που ενδεχομένως θα τραβήξουν την προσοχή των αναγνωστών. Θα έγραφες ένα άρθρο για ζαχαροπλαστική, σε ένα blog που αφορά αθλητικά;

Ένας πολύ καλός τρόπος για να μάθεις περισσότερα σχετικά με το κοινό σου, δεν είναι μόνο με την ανάπτυξη των buyer personas, αλλά και των reader personas. Ας υποθέσουμε ότι ένα άρθρο τράβηξε 100 επισκέπτες, είναι σίγουρο ότι δεν ενδιαφέρονται και οι 100 στο να ολοκληρώσουν μια αγορά για ένα προϊόν ή υπηρεσία.

Ωστόσο, η θεματολογία του blog σου θα πρέπει να εξαρτάται από τους στόχους που θες να πετύχεις.

Οι περισσότερες εταιρείες βλέπουν το blog τους ως μια μοναδική ευκαιρία για να προάγουν διδακτικό περιεχόμενο για τους αναγνώστες, προβάλλοντας έμμεσα την εταιρική ειδίκευση και αυξάνοντας τις πιθανότητες μετατροπής τους σε πελάτες.

Έχεις δοκιμάσει ποτέ να απαντήσεις στις παρακάτω ερωτήσεις σχετικά με το κοινό σου;

  • Ποιο είναι το εύρος ηλικίας του;
  • Σε τι επαγγελματικό τομέα δραστηριοποιείται;
  • Ποια είναι η οικονομική του κατάσταση;
  • Ποιο είναι το επίπεδο εκπαίδευσης του;
  • Τι χόμπι έχει;
  • Ποια είναι τα σημεία που του δημιουργούν καταναλωτική δυσφορία;

2. Δεν Εστιάζεις στην Ποιότητα Περιεχομένου

Ο πρωταρχικός σκοπός του content marketing είναι να παρέχει στους αναγνώστες και τους υποψήφιους πελάτες, υψηλή ποιότητα πληροφοριών.

Για να κρατήσεις φρέσκο το περιεχόμενό σου -διατηρώντας παράλληλα το αναγνωστικό ενδιαφέρον- είναι πολύ σημαντικό να δημοσιεύεις περιεχόμενο σε τακτά χρονικά διαστήματα και με την ανάλογη συνέπεια.

Όταν δεν δημοσιεύεις άρθρα για ένα σημαντικό χρονικό διάστημα, οι αναγνώστες θα σταματήσουν να επισκέπτονται το website σου. Ανάλογα με τις δυνατότητες και τους πόρους που διαθέτεις, σχεδίασε ένα χρονοδιάγραμμα και προσπάθησε να το τηρήσεις όσο πιο πιστά γίνεται.

Είναι κατανοητό ότι δεν έχουν όλοι την πολυτέλεια να δημοσιεύουν 3-4 άρθρα την εβδομάδα, για παράδειγμα. Ακόμη όμως και αν δημοσιεύεις 1 άρθρο την εβδομάδα, προσπάθησε να το τηρήσεις με συνέπεια.

Σε αυτό το σημείο παρατηρείται μια παγίδα που συχνά πέφτουν αρκετοί. Στην προσπάθεια τους να δημοσιεύουν περιεχόμενο συχνά, αδιαφορούν για την ποιότητα του με στόχο την ποσότητα.

Το αποτέλεσμα είναι η δημοσίευση φτωχού και αδιάφορου περιεχομένου, το οποίο μακροχρόνια «πληγώνει» την εικόνα του εκάστοτε blog, ενώ προσφέρει πληροφορίες τις οποίες οι χρήστες στην πραγματικότητα δεν χρειάζονται.

Ακόμη, σύμφωνα με τις τελευταίες εξελίξεις στον αλγόριθμο της Google, η δημιουργία ποιοτικού περιεχομένου είναι ο καλύτερος και πλέον αξιόπιστος τρόπος  για να βρεθείς στις πρώτες σελίδες αποτελεσμάτων της μηχανής αναζήτησης, με συγκεκριμένους όρους αναζήτησης.

3. Proofreading Και Γραμματικά Λάθη

Για όλους τους πωρωμένους με τη γραμματική εκεί έξω, ίσως κάπου εδώ έρχεται η δικαίωσή σας. Πόσο συχνά διαβάζεις ένα άρθρο, του οποίου ορισμένες προτάσεις, σου φαίνονται ακαταλαβίστικες χωρίς να βγάζουν νόημα;

Κάτι που πρέπει να κάνεις πάντα πριν από τη δημοσίευση του περιεχομένου σου, είναι να το προφέρεις δυνατά 1-2 φορές και να κάνεις τις απαραίτητες αναδιαμορφώσεις, όπου χρειάζεται.

Επίσης,  αν και τα μικρά λάθη είναι για να συγχωρούνται, τα επαναλαμβανόμενα γραμματικά λάθη ενδέχεται να πλήξουν την online εικόνα μιας σοβαρής επιχείρησης. Έλεγξε ξανά και ξανά τη γραμματική σου και διάβασε το άρθρο δυνατά για ακόμη μια φορά. Better safe than sorry.

4. Δεν Επαναχρησιμοποιείς, δεν Επαναπροσδιορίζεις

Εάν ασχολείσαι αρκετό καιρό με το content marketing, πιθανότατα να έχεις δημοσιεύσει έναν σημαντικό αριθμό περιεχομένου που καλύπτει ένα ευρύ φάσμα θεμάτων.

Το καλύτερο μέρος του περιεχομένου αυτού, είναι ότι μπορείς να το χρησιμοποιήσεις ξανά και ξανά.

Ιδέες για επαναχρησιμοποίηση και επαναπροσδιορισμό περιεχομένου:

  • Αν διαθέτεις στατιστικά στοιχεία από ένα report, χώρισε το σε διάφορα μέρη και δημοσίευσε το
  • Δημιούργησε βίντεο ή παρουσίαση με όσα how-to άρθρα έχεις δημοσιεύσει
  • Επέκτεινε το ήδη υπάρχον περιεχόμενο σου με νέα άρθρα, χρησιμοποιώντας στοιχεία από παλαιότερες δημοσιεύσεις
  • Αναδημοσίευσε άρθρα «διαμάντια» που ξεχώρισαν

Δεν χρειάζεται να ανακαλύπτεις τον τροχό, δημιουργώντας νέο περιεχομένου κάθε φορά και δεν υπάρχει λόγος να θάβεις τα δυνατά σου άρθρα, τα οποία μακροχρόνια μπορούν να οδηγούν επισκεψιμότητα στο website σου.

Ανακάλυψε το περιεχόμενο που σου απέδωσε μέσω των analytics και αναδημοσίευσε το.

5. Calls to Action: Μην τα ξεχνάς Ποτέ

Όταν πρόκειται για content marketing, αρκετοί marketers παραλείπουν τη χρήση calls to action σε διάφορα σημεία, σε όλο το φάσμα των marketing channels. Δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος για να καθοδηγήσεις επισκέπτες σε άλλα μέρη του website σου, από ότι με σαφή, καθαρά CTAs.

Εάν δεν ενημερώσεις τους επισκέπτες για τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα σου, πώς θα είναι σε θέση να γνωρίζουν τι είναι αυτό που τους προσφέρεις; Πιθανότατα δεν θα γνωρίζουν.

Για το λόγο αυτό, θα πρέπει να προσθέσεις CTAs, με στόχο να τους καθοδηγείς σε εκείνες τις σελίδες που είναι πιο πιθανό να ξεκινήσει μια πώληση ή να πραγματοποιήσουν μια επιθυμητή ενέργεια.

Κάθε κομμάτι του περιεχομένου θα πρέπει εκτός από ένα στόχο, να περιλαμβάνει και ένα CTA. Εξέτασε την τοποθέτηση CTAs στα ακόλουθα σημεία:

  • Στο blog σου
  • Στα emails που αποστέλλεις
  • Στην εταιρική σελίδα σου στο Facebook
  • Σε κάθε σελίδα του website σου
  • Σε eBook καιWebinars
  • Σε παρουσιάσεις που δημοσιεύεις
  • Στην υπογραφή του email σου

Αναπροσαρμογή Στρατηγικής Περιεχομένου

Σύμφωνα με την Serius Decisions, το 60-70% του B2B marketing content παραμένει αχρησιμοποίητο.

Θα αναρωτιέσαι πως γίνεται όταν ένα από τα άρθρα που δημοσιεύεις, συλλέγει εκατοντάδες επισκέψεις και κοινοποιήσεις, ενώ ένα άλλο άρθρο απλά κάθεται και περιμένει κάποιον να το επισκεφτεί.

Η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν ένα σωρό παράγοντες που συμβάλλουν τόσο στην επιτυχία, όσο και στην αποτυχία του περιεχομένου.

Εάν δημοσίευσες ένα άρθρο και πέτυχε, δεν σημαίνει ότι όλα τα άρθρα που θα παράγεις μελλοντικά από εκεί και πέρα θα απολαμβάνουν την ίδια επιτυχία. Αν το περιεχόμενο σου αδυνατεί να υποστηρίξει το είδος της αλληλεπίδρασης που είναι απαραίτητη για να προχωρήσει η διαδικασία αγοράς, τότε κάτι κάνεις λάθος.

Προκειμένου να παρακολουθείς τη στρατηγική περιεχομένου, έχουμε υπογραμμίσει ακόμα 4 συνηθισμένα λάθη, που μπορεί να στοιχίσουν στην επιχείρησή σου πολύτιμες ευκαιρίες.

1. Αδιάφοροι Τίτλοι

Ο τίτλος του περιεχομένου αποτελεί την πρώτη γραμμή επικοινωνίας μεταξύ πελάτη και brand.

Αν ψάχνεις έναν τρόπο να μορφοποιήσεις τους τίτλους του περιεχομένου σου, με σκοπό να βεβαιωθείς ότι λαμβάνουν την προσοχή που τους αξίζει, ανέτρεξε στα analytics του website σου.

Κοιτάζοντας πίσω σε τίτλους που απέδωσαν καλά στο παρελθόν, θα αποκαλύψεις πληροφορίες που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή μελλοντικών τίτλων.

Επιπλέον, τα social analytics θα σε βοηθήσουν να επιλέξεις τους τίτλους που έγιναν αποδεκτοί από το κοινό σου, στις social media πλατφόρμες. Τα social shares αποτελούν σημαντική ένδειξη στη διανομή περιεχομένου, δεδομένου ότι ανοίγουν ένα νέο δρόμο ώστε το περιεχόμενο να  καταλήξει σε νέο κοινό.

2. Social Shares: Πιο Σημαντικά απ’ Όσο Νομίζεις

Σκέψου τον τρόπο με τον οποίο εσύ καταναλώνεις περιεχόμενο.

Πολλές φορές θα βρεις τον εαυτό σου να διαβάζει ένα άρθρο, να παρατηρείς την αξία που υπάρχει σε αυτό, να ψάχνεις να βρεις το share button ώστε να μοιραστείς το περιεχόμενο με τους γνωστούς σου…και να καταλήγεις να μην το βρίσκεις πουθενά. Δεν απογοητεύεσαι;

Η διαδικασία του sharing θα πρέπει να είναι όσο πιο εύκολη γίνεται. Εάν αποτύχεις να δημιουργήσεις ένα γρήγορο και εύκολο τρόπο για τους επισκέπτες σου, ώστε να κοινοποιούν το περιεχόμενο που διαβάζουν, σημαίνει δεν απολαμβάνουν μια καλή εμπειρία χρήστη. Το αποτέλεσμα -στη χειρότερη του μορφή- θα είναι ότι δεν θα επισκεφτούν ξανά το website σου.

Τα social share buttons όχι μόνο βελτιώνουν την εμπειρία του χρήστη, αλλά στο τέλος συνεισφέρουν στην δημοσιότητα του brand. Το μόνο που χρειάζεται είναι μια κοινοποίηση για να αναδείξεις το περιεχόμενο σου σε ένα νέο χρήστη, ο οποίος θα μπορεί στη συνέχεια να το διαμοιραστεί με τους followers του.

3. Μιλάς στο Λάθος Κοινό

Κατά τη δημιουργία περιεχομένου, πολλοί marketers καταλαμβάνονται από την ιδέα ότι θα πρέπει να ικανοποιήσουν τους πάντες. Αναγνωρίζουν ότι η συνεπής δημιουργία συναρπαστικού περιεχομένου, έχει τη δυνατότητα να προσελκύει και να ευχαριστεί τους χρήστες, χωρίς όμως να αντιλαμβάνονται ότι αυτό δεν μπορεί να έχει θετική επίδραση σε όλους.

Το πρόβλημα με αυτή τη προσέγγιση, όσο αφορά τη δημιουργία περιεχομένου, είναι ότι απλά δεν μπορείς να τους ικανοποιήσεις όλους -και πάντα με επιτυχία. Επικεντρώσου στο να γράψεις για τα αντικείμενα που γνωρίζεις, καταλαβαίνεις και είσαι σίγουρος ότι θα μεταφέρεις σωστά τις γνώσεις σου.

Αν προσπαθήσεις να μπεις σε πολλά παπούτσια, θα διαπιστώσεις ότι είναι αρκετά δύσκολο να προσελκύσεις ένα πιστό κοινό με αυτό τον τρόπο. Αφενός γιατί το περιεχόμενό σου δεν θα είναι επικεντρωμένο, αφετέρου γιατί δεν  θα εστιάζει στα συμφέροντα και ανάγκες μιας συγκεκριμένης ομάδας καταναλωτών.

Για να δημιουργήσεις πραγματικά ποιοτικό περιεχόμενο, θα πρέπει να γνωρίζεις τα κίνητρα των buyer personas. Αν κατανοήσεις στο έπακρο την online συμπεριφορά των καταναλωτών που σε ενδιαφέρει να προσελκύσεις, θα δημιουργήσεις πολύ πιο εύκολα περιεχόμενο που θα απολαύσουν και θα διαμοιράσουν.

4. Επιθετική και εγωιστική πώληση

Σίγουρα θα έχεις βρεθεί σε μια παρέα, όπου υπάρχει ο κλασικός «τα ξέρω όλα» τύπος, ο οποίος μιλάει συνέχεια για τον εαυτό του, πως έχει καταφέρει πράγματα και τι θα πρέπει να κάνεις για τον φτάσεις. Δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από έναν άνθρωπο που θέλει να μιλάει μονάχα για τον εαυτό του.

Κανείς δεν θέλει να διαβάσει περιεχόμενο γραμμένο από έναν εγωιστή αρθρογράφο, έτσι απέφυγε να δημιουργήσεις περιεχόμενο που είναι αποκλειστικά για δική σου κατανάλωση.

Επομένως, επικεντρώσου στο σχεδιασμό του περιεχομένου γύρω από τις ανάγκες του κοινού σου. Φαντάσου τα άρθρα σου ως μια ευκαιρία για να παραδώσεις ένα πολύτιμο δώρο και όχι να πιέσεις τα όρια των χρηστών προκειμένου να οδηγηθούν σε μια πώληση.

Ένα από τα σημαντικά πράγματα που πρέπει να θυμάσαι όταν δημιουργείς νέο περιεχόμενο είναι ότι θα πρέπει να ανταποκρίνεται και να στοχεύει στις ανάγκες του κοινού, όχι τις δικές σου.

Τι Πρέπει να Κρατήσεις

Οι βέλτιστες πρακτικές στο content marketing αλλάζουν με αργό ρυθμό. Η εκτέλεση των βέλτιστων πρακτικών θα βοηθήσει το brand σου να πετύχει τόσο άμεσα, όσο και μακροχρόνια. Όπως προαναφέραμε, το content marketing δεν είναι κάτι που το μαθαίνεις by the book. Απαιτεί άπειρες ώρες τριβής, δοκιμών και όπως σε όλα τα πράγματα, μαθαίνεις από τα λάθη σου.

Πηγή: Grow Digital Team