13 Μαρτίου, 2018 | Ψηφιακό Μάρκετιγνκ

Όλοι έχουμε ήδη μπει στη στην εφαρμογή των πλάνων που είχαμε προσχεδιάσει, με στόχο να γίνουμε καλύτεροι. Είναι γνωστό άλλωστε, ότι, ο εχθρός του καλού είναι το καλύτερο. Το ίδιο βέβαια, ισχύει και στον τομέα του digital marketing: νέο έτος, νέοι στόχοι, νέα στρατηγική!

Κάθε χρόνο οι εξελίξεις στη βιομηχανία του marketing πληθαίνουν και αλλάζουν και μαζί μ’ αυτές είμαστε υποχρεωμένοι να αλλάζουμε και εμείς. Εάν κοιτάξεις 10 χρόνια πίσω, στο 2008, θα διαπιστώσεις το πόσο πολύ έχουν αλλάξει τα πράγματα και πόσο πρόκειται να αλλάξουν στο μέλλον. Εξ ου και το μότο μας:

«Το digital marketing εξελίσσεται, εσύ θα μείνεις πίσω;»

Καταγράψαμε και σου δείχνουμε τις 11 σημαντικότερες αλλαγές στο marketing από το 2008 έως και σήμερα, δίνοντας τροφή για σκέψη για όσα αλλάζουν -και πρόκειται να αλλάξουν- τονίζοντας το πόσο σημαντικό είναι να ακολουθούμε όλοι τις εξελίξεις.

1. Χρήση Mobile Συσκευών

Το 2018, δεν υπάρχει περίπτωση να βρεθείς κάπου χωρίς να δεις κάποιον να χρησιμοποιεί την κινητή του συσκευή, είτε στέλνοντας ένα μήνυμα, είτε χρησιμοποιώντας κάποιο application, είτε σερφάροντας στο internet. Με το 80% των internet users να διαθέτουν τουλάχιστον μια mobile συσκευή, η εικόνα ανθρώπων με κινητό ή tablet στο χέρι, φαίνεται κάτι το φυσιολογικό.

Πίσω στο 2008, τα smart phones αποτελούσαν είδος πολυτελείας. Το πρώτο iPhone είχε μόλις λανσαριστεί και η τιμή του το καθιστούσε απαγορευτικό για τη μεσαία τάξη. Οι άνθρωποι δεν χρησιμοποιούσαν τα κινητά τους τηλέφωνα ως κύρια πηγή τεχνολογίας, όμως όλα αυτά άλλαξαν.

Τώρα που ο καθένας διαθέτει τουλάχιστον μια κινητή συσκευή και σχεδόν κάθε κινητό τηλέφωνο είναι smart, το marketing είχε την ανάγκη να προσαρμοστεί και να γίνει πιο mobile-friendly. Το 55% των χρηστών, ανοίγει τα emails του από mobile συσκευή, ενώ το 16% των ανθρώπων ανοίγει τα emails του σε desktop.

Η δημιουργία προσφορών, emails, responsive ιστοσελίδων, θα διαδραματίσουν τεράστιο ρόλο και το 2018, ενώ το 2008 αποτελούσαν απλά μια πρόβλεψη.

2. Interactive Περιεχόμενο

Καθώς η τεχνολογία επιτρέπει τις πιο διαδραστικές λειτουργίες (π.χ touch, Virtual Reality), οι marketers είναι σε θέση να δημιουργούν περισσότερες μοναδικές προσφορές το 2018, από όσες θα μπορούσαν το 2008.

Το 2008, μόνο τα κορυφαία brands που διέθεταν σοβαρούς προϋπολογισμούς, θα μπορούσαν να δημιουργήσουν διασκεδαστικές και διαδραστικές εφαρμογές και εργαλεία.

3. eCommerce

Οι online πωλήσεις λιανικής αναμένεται να προσεγγίσουν τα $440 δις μέσα στο 2018, ενώ το 2008 οι online πωλήσεις λιανικής άγγιζαν τα $175 δις. Το eCommerce έχει γιγαντωθεί! Με κολοσσούς όπως η Amazon, που προσφέρει τα πάντα, από ρούχα μέχρι ανταλλακτικά αυτοκινήτων, είναι εύκολο να καταλάβει κανείς που οφείλεται αυτή η ραγδαία αύξηση.

Το 2008, το online shopping δεν ήταν τόσο δημοφιλές όσο είναι τώρα. Σχεδόν, κάθε μεγάλο brand έχει ένα ηλεκτρονικό κατάστημα όπου οι χρήστες μπορούν να ψωνίζουν από οποιοδήποτε μέρος στον κόσμο.

Όπως προαναφέραμε, ο σύγχρονος καταναλωτής έχει πάντα μια mobile συσκευή πάνω του. Η ζωή του πλέον είναι πιο «digital» και το eCommerce προσφέρει όσα ένα παραδοσιακό «φυσικό» κατάστημα δεν θα μπορούσε να προσφέρει. Το eCommerce επιτρέπει στους καταναλωτές να επισκέπτονται πολλαπλά καταστήματα χωρίς να μετακινούνται ούτε εκατοστό από τη θέση τους.

Με το eCommerce, σχεδόν όλα τα brands έχουν μια εντελώς διαφορετική παρουσία στην αγορά και πολλές ευκαιρίες να αξιοποιήσουν.

4. Social Media

Είναι γεγονός ότι τα social media αποτελούν παγκόσμιο φαινόμενο τα τελευταία χρόνια και φαίνεται πως ήρθαν για να μείνουν και να εξελιχθούν.

Το 2008, μόνο το 15% των ενηλίκων χρησιμοποιούσαν τα social media. Πλέον, το 78% των ανθρώπων διαθέτει τουλάχιστον ένα λογαριασμό σε αυτά.

Οι επιχειρήσεις δημιουργούν δικά τους εταιρικά profiles σε πλατφόρμες όμως το Facebook, το LinkedIn και το Twitter, για να εμπλακούν περισσότερο με το καταναλωτικό κοινό μέσω του περιεχομένου.

Τα social media έχουν γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ κοινού και brand, δίνοντας τη δυνατότητα στο τελευταίο, να μιλάει απευθείας με το καταναλωτικό του κοινό. Επίσης, έδωσαν την ευκαιρία στους αγοραστές να εκφράζουν δημοσίως τις απόψεις ή τις ανησυχίες τους, αποκτώντας παράλληλα «δύναμη γνώμης» που ενισχύει την καταναλωτική τους διάθεση.

Το 74% των καταναλωτών βασίζεται στα social media για να πάρει μια αγοραστική απόφαση. Επομένως, είναι πολύ σημαντικό να δώσεις την ανάλογη προσοχή σε ότι λέγεται σχετικά με το brand σου (ή σε αυτό στο οποίο εργάζεσαι) και να έχεις επίγνωση της γνώμης του κοινού.

5. Storytelling

Το περιεχόμενο δημιουργείται και παρέχεται εντελώς διαφορετικά σήμερα, απ’ ότι το 2008.

Η εστίαση στη παροχή όσο περισσότερων πληροφοριών γίνεται (όπως γινόταν με τις πιο παραδοσιακές μεθόδους) άφησε τη θέση της στο storytelling (ελληνιστί, αφήγηση μιας ιστορίας). Πλέον, θα πρέπει να δημιουργήσεις μια ιστορία για τους υποψήφιους πελάτες σου, η οποία θα τους ωθήσει στο να μάθουν και να ανακαλύψουν περισσότερα για την εταιρεία σου.

Οι άνθρωποι δεν αγοράζουν πλέον κανένα προϊόν τυχαία στις μέρες μας και ο λόγος είναι η πληθώρα των επιλογών που έχουν. Αντιθέτως, επιθυμούν να συνδεθούν με ένα brand βασιζόμενοι στην ιστορία του (όταν λέμε ιστορία, δεν εννοούμε το πότε ιδρύθηκε και όλα τα συναφή). Εάν ο καταναλωτής αισθάνεται συναισθηματικά συνδεδεμένος με το brand, ή με αυτό που αντιπροσωπεύει, θα θέλει αναμφισβήτητα να είναι μέρος του.

Κάνε τους επισκέπτες σου να αισθανθούν ότι συνδέονται με το εμπορικό σου σήμα, λέγοντας τους μια ιστορία που σχετίζεται με αυτούς ή τις ανάγκες τους. Με αυτόν τον τρόπο, θα βρεθείς ένα βήμα πιο μπροστά από τους ανταγωνιστές σου, οι οποίοι θα δυσκολευτούν στο να προσπαθήσουν να «κλέψουν» τους πελάτες σου.

6. Inbound Marketing

Το αγαπάμε, το πιστεύουμε και μας αρέσει. Αμφιβάλλουμε ωστόσο αν γνώριζε κανείς την έννοια του Inbound Marketing το 2008 (εγώ αποκλείεται γιατί ήμουν μαθητής της Β’ Λυκείου).

Το HubSpot και το inbound ήταν ακόμα στις αρχές τους. Η στόχευση γινόταν κυρίως μέσω της έντυπης διαφήμισης και στο να βρίσκεσαι «μπροστά στα μούτρα των καταναλωτών», με διαφημιστικές πινακίδες και φυλλάδια.

Όπως γνωρίζεις (ελπίζουμε, αλλιώς διάβασε εδώ τον Inbound Marketing Starter’s Guide), στο inbound marketing τα πράγματα είναι διαφορετικά. Αντί να μάχεσαι για να τραβήξεις την προσοχή του κοινού, στο inbound marketing το κοινό βρίσκει εσένα και τότε ξεκινάει η διαδικασία για να τους μετατρέψεις από ενδιαφερόμενους σε εν δυνάμει πελάτες (lead nurturing).

10 χρόνια πίσω, οι επιχειρήσεις δημιουργούσαν websites μόνο και μόνο για να έχουν μια online παρουσία. Πλέον όμως, που όλοι βρίσκονται online, εσύ πρέπει να κάνεις τη διαφορά. Μέσω του inbound και του SEO, ο στόχος-κοινό σου, μπορεί να σε εντοπίσει πιο εύκολα.

Μαζί με το SEO, το inbound marketing άλλαξε εντελώς τον τρόπο που συνδέεσαι με τους υποψήφιους πελάτες, καθοδηγώντας τους marketers να «αλλάξουν διακόπτη» και να μεταπηδήσουν από τον έντυπο στο digital κόσμο. Email, landing pages, newsletter και άλλα πολλά, είχαν και θα έχουν θέσει μέσα στο 2018.

7. Υπομονή & Χρόνος

Η φράση «είμαστε όλη μέρα στο τρέξιμο» αντικατοπτρίζει τον σύγχρονο τρόπο ζωής. Όλα πλέον πρέπει να γίνονται γρήγορα και με ακρίβεια, πρέπει η διαφήμιση να κεντρίζει την προσοχή και να μην κουράζει. Μέσα στον τεράστιο ανταγωνισμό, ή θα πιάσεις τον πελάτη άμεσα ή θα τον χάσεις.

Οι άνθρωποι δεν έχουν πλέον το χρόνο να καθίσουν και να παρακολουθήσουν το 10λεπτο βίντεο που δείχνει το γιατί η επιχείρησή σου είναι καλή. Θέλουν ένα σύντομο βίντεο του ενός λεπτού, που θα τους δείχνει όλα όσα πρέπει να ξέρουν, μέσα σε 140 χαρακτήρες ή λιγότερο.

Βεβαιώσου ότι επικεντρώνεσαι στο σύγχρονο τρόπο σκέψης και ότι αντιλαμβάνεσαι το γεγονός ότι οι αγοραστές έχουν σήμερα πολύ μικρότερα έκταση προσοχής σε σχέση με το 2008.

8. User Experience

To 2008, η «εμπειρία του χρήστη» ήταν κάτι που κατά κύριο λόγο αφορούσε τους web designers και τους developers. Σήμερα, η φράση αυτή κυριαρχεί και στις τάξεις των designers και των marketers.

To 2018, τα πάντα είναι τοποθετημένα για να εξυπηρετούν τον χρήστη, βοηθώντας τον να βρει εύκολα και γρήγορα την πληροφορία που θέλει.

Οι καταναλωτές πλέον, θέλουν μια πιο εξατομικευμένη εμπειρία. Οι εταιρείες τώρα, έχουν πραγματικούς ανθρώπους να απαντούν στις ερωτήσεις μέσω live chat ή ακόμα και μέσω messaging, για να σιγουρευτούν ότι οι ανάγκες των πελατών τους καλύπτονται. Τα sites σε χαιρετούν με το όνομα σου και σου υπενθυμίζουν πράγματα που έκανες κατά την τελευταία σου επίσκεψη.

Η Apple, η Google και η Amazon, έχουν δημιουργήσει μέχρι και voice interfaces που σου επιτρέπουν να συνδέεσαι με την εταιρεία, μέσω εικονικών προφίλ.

 Το 2018 είναι σημαντικό να δημιουργήσεις αξέχαστες εμπειρίες για τους υποψήφιους πελάτες σου και να τους βοηθήσεις να συνδεθούν με το brand σου. Αν δεν το έχεις ήδη κάνει, θα πρέπει να επικεντρωθείς στη δημιουργία μιας ισχυρής «εμπειρίας χρήστη».

9. Η Σημασία του Design

Σήμερα, οι άνθρωποι είναι περισσότερο «οπτικοποιημένοι». Με τα smart phones και τα social media να ωθούν τα πάντα σε πιο visual-based κατάσταση, το design αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι μιας digital στρατηγικής.

Είτε δημιουργείς μια σελίδα προσφοράς, είτε σχεδιάζεις ένα website, θα πρέπει να βεβαιωθείς ότι είναι σχεδιασμένο κατάλληλα για κάνεις convert τα leads σου.

Οι χρήστες δεν είναι πλέον ικανοποιημένοι με ένα μάτσο περιεχομένου μέσα σε μια σελίδα. Θέλουν να δουν κάτι που θα τους ενθουσιάσει και παράλληλα δεν θα είναι κουραστικό.

Χρησιμοποιώντας εργαλεία για δημιουργία γραφικών -όσο αφορά τις προσφορές και τα social posts- θα καταφέρεις γρήγορα και εύκολα να κερδίσεις το κοινό σου χωρίς να χρειάζονται γραφιστικές γνώσεις.

Το 2018 είναι σημαντικό, όχι μόνο να μείνεις στην κορυφή των marketing trends, αλλά και να είσαι ενημερωμένος με τις τάσεις που επικρατούν στο design.

10. Έμφαση στο Ενημερωτικό Blogging

Στο νούμερο 10, το Grow-Digital παίζει έδρα! Το 2008, το blogging ήταν σχετικά ανώριμο. Τα Business blogs χρησιμοποιήθηκαν κυρίως ως ένας τρόπος για την προώθηση των προϊόντων μιας επιχείρησης ή για την προσφορά ενημερώσεων. Το 2018 όμως, το blogging χρησιμοποιείται ως ένας τρόπος για να δείξεις την εξειδίκευση σου σε ένα πεδίο (π.χ digital marketing) και για να διδάξεις/εκπαιδεύσεις τους ανθρώπους και όχι για να προωθήσεις ένα προϊόν (τουλάχιστον με άμεσο τρόπο).

Τα blogs σήμερα, είναι γεμάτα με χρήσιμα και κατατοπιστικά άρθρα που απαντούν στις ερωτήσεις των επισκεπτών, προσφέροντας πραγματική αξία.

Μη χρησιμοποιείς το blogging για να συζητάς αποκλειστικά και μόνο για ένα προϊόν/υπηρεσία. Το blog σου θα πρέπει να αποτελεί πολύτιμο εργαλείο για την ανταλλαγή γνώσεων και την παροχή πληροφοριών.

11. Video Marketing

Το video marketing έκανε τεράστιο άλμα από το 2008 και μετά.

Το 2008, το video ήταν κάτι περισσότερο από πολυτέλεια. Με έναν σταθερό ρυθμό ανάπτυξης των video πλατφορμών όπως Youtube, Snapchat, Facebook Live, Vimeo, ήταν αναμενόμενη και η ανάπτυξη του video marketing.

Από τη δημιουργία διαφημιστικού υλικού για το προϊόν ή τις υπηρεσίες που προσφέρεις, σε μια ισχυρότερη σύνδεση με τους πελάτες σου, το video είναι ένα πανίσχυρο εργαλείο που θα περάσει το μήνυμα σου σε άλλα επίπεδα.

Τι πρέπει να κρατήσεις

Καθώς η τεχνολογία εξελίσσεται και η συμπεριφορά του καταναλωτικού κοινού αλλάζει, τα marketing trends θα συνεχίζουν να μας εκπλήσσουν.  Καθώς κάνεις σχέδια για το νέο έτος, να θυμάσαι πόσο σημαντικό είναι να ερευνάς, έτσι ώστε η marketing στρατηγική σου να είναι ευθυγραμμισμένη με τις νέες τάσεις.

Keep in mind!

– Το 80% των internet users διαθέτει τουλάχιστον 1 κινητή συσκευή.

– Το 55% των χρηστών ανοίγει τα emails του από mobile συσκευή.

– Δώσε βάση στη παραγωγή διαδραστικού περιεχομένου. Υπάρχουν πληθώρα εργαλείων με τα οποία μπορείς να εντυπωσιάσεις το καταναλωτικό κοινό.

– Εάν διαθέτεις φυσικό κατάστημα, επέκτεινε το και ηλεκτρονικά. Να θυμάσαι, ένα ηλεκτρονικό κατάστημα μπορεί να στοχεύσει σε πολύ μεγαλύτερη εμβέλεια και να αποκτήσει πελάτες σε όλα τα γεωγραφικά μήκη και πλάτη.

– Το 74% των καταναλωτών βασίζεται στα social media για να πάρει μια απόφαση πριν αγοράσει ένα προϊόν ή υπηρεσία.

– Το 78% των ανθρώπων διαθέτει τουλάχιστον ένα λογαριασμό στα social media.

– Οι καταναλωτές είναι ανυπόμονοι, πρόσφερε τους σύντομα και εύκολα την πληροφορία που χρειάζονται.

Εσύ, ποιες άλλες νέες τάσεις περιμένεις μέσα στο 2018;

Πηγή: grow-digital.gr