18 Ιανουαρίου, 2018 | Ψηφιακό Μάρκετιγνκ

Το mobile marketing συνεχίζει να αποτελεί hot topic στα διεθνή digital marketing forums και όχι μόνο. Το ερώτημα παραμένει, γιατί εξακολουθεί η πλειοψηφία των επιχειρήσεων να επικεντρώνει την στρατηγική ψηφιακού marketing γύρω από τις desktop συσκευές;

Τα mobile trends μιλούν από μόνα τους:

  • Η ετήσια έρευνα της Adobe, Adobe Digital Index, έδειξε ότι το 92 τοις εκατό των ερωτηθέντων θεωρούν το smartphone τους, ως την πρωταρχική συσκευήπλοήγησης.
  • Forrester, εταιρεία-κολοσσός στον τομέα της έρευνας & παροχής συμβουλών, υποστηρίζει ότι πάνω από το 50 τοις εκατό των αναζητήσεων πραγματοποιείται μέσω κινητών συσκευών.
  • H τριμηνιαία αναφορά της Adobe αποκαλύπτει ότι το 49 τοις εκατό των επιχειρήσεων χρησιμοποιούν (ή βρίσκονται στην ανάπτυξη) τεχνολογίες γεωγραφικής στόχευσης (geo-location) για την παροχή κοινοποιήσεων βάση τοποθεσίας.

Ωστόσο, μόνο το 20 τοις εκατό των marketers ακολουθούν μια σωστά δομημένη στρατηγική για κινητές συσκευές, σύμφωνα με την πρόσφατη παγκόσμια έρευνα της Adobe και της Econsultancy.

Μόνο το 20 τοις εκατό των marketers ακολουθούν μια σωστά δομημένη στρατηγική για marketing κινητών συσκευών

Το ενδιαφέρον εστιάζεται στον λόγο που η πλειοψηφία των marketers βρίσκεται προσκολλημένη στο λεγόμενο desktop marketing.

Σύμφωνα με το 40 τοις εκατό των εταιρειών που συμμετείχαν στην έρευνα, η έλλειψη πόρων – συμπεριλαμβανομένου του προϋπολογισμού και της έλλειψης προσωπικού – αποτελεί το μεγάλο εμπόδιο.

Επιπλέον, το 23 τοις εκατό υποδεικνύουν την έλλειψη εξειδίκευσης στις κινητές συσκευές, όπως επίσης, έλλειψη γνώσης και κατανόησης των διαδικασιών που απαιτούνται για την υλοποίηση μιας mobile marketing στρατηγικής.

Παρ΄όλα αυτά, αποτελεί κομβικό σημείο η μεταστροφή (από την νοοτροπία της επικέντρωσης στο desktop marketing) στο mobile marketing, για τις επιχειρήσεις.

Αρκετοί marketers υποστήριζαν ότι ένιωθαν περιορισμένοι στο mobile web, αλλά αυτό έχει αλλάξει. Πλέον, ο κόσμος του mobile web έχει γίνει πιο ενδιαφέρον.

Για παράδειγμα, η εφαρμογή Apple Pay θα υποστηρίζεται και στο mobile web – όχι μόνο σε εφαρμογές – το οποίο ανοίγει πόρτες για περισσότερες συναλλαγές και νέες δυνατότητες στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Επίσης, με την ανάπτυξη των Progressive Web Apps (PWAs), τα mobile sites μπορούν να συμπεριφέρονται σαν εφαρμογές, προσφέροντας μια πιο διαδραστική εμπειρία.

Οι ιστοσελίδες για κινητά είναι σημαντικές!

Καθώς η τεχνολογία βελτιώνεται, είναι ακόμη πιο σημαντικό να έχουμε μια βελτιστοποιημένη ιστοσελίδα, φιλική προς κινητά (mobile-friendly). Δεν αρκεί όμως ένας responsive σχεδιασμός.

Σύμφωνα με το Kissmetrics, το 47 τοις εκατό των αγοραστών αναμένει μια ιστοσελίδα να φορτώσει μέσα σε 2 δευτερόλεπτα, εκ των οποίων το 40 τοις εκατό εγκαταλείπει την σελίδα εάν η αναμονή ξεπερνάει τα 3 δευτερόλεπτα.

Δεν τελειώνει εκεί όμως, κάθε extra δευτερόλεπτο που περνάει, παρατηρείται 7 τοις εκατό μείωση των conversions.

Οι αργές σελίδες χάνουν υποψήφιους αγοραστές, γι’ αυτό ο σχεδιασμός και η βελτιστοποίησης μιας mobile-friendly σελίδας απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή.

Μπες στο mobile web

Εάν θες να πετύχεις στον κόσμο του mobile web, δώσε βάση στην εμπειρία χρήστη. Το mobile web – και όχι τα apps – είναι αυτό που οδηγεί στην απόκτηση πελατών, γι’ αυτό χρησιμοποίησε αυτό το κανάλι σωστά.

Το progressive web είναι αυτό που πρέπει να εξετάσεις. Οι PWAs κάνουν τις mobile εφαρμογές πιο διαδραστικές – ιδίως μέσω του Google Chrome – επιτρέποντάς σου να κάνεις πράγματα όπως αποστολή Push Notifications από το mobile site σου. Έως τώρα, αυτή η δυνατότητα δινόταν μόνο μέσω mobile εφαρμογών.

Εάν αισθάνεσαι ότι το mobile web σε περιορίζει, καιρός να αλλάξεις γνώμη.

Πηγή:  Grow Digital