25 Φεβρουαρίου, 2020 | Digital Marketing

Για εκείνους που στις αρχές της τρέχουσας δεκαετίας είχαν «δει» και αντιληφθεί εγκαίρως τις μεταβολές που η ψηφιακή επανάσταση επρόκειτο να φέρει στις ζωές και την οικονομία μας, το digital marketing συνιστούσε το πρώτο και βασικό βήμα προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό και την ψηφιακή αναβάθμιση των σύγχρονων επιχειρήσεων, μικρών ή μεγάλων.

Μέχρι πριν από μερικά χρόνια, λοιπόν, το ψηφιακό μάρκετινγκ αποτελούσε ένα «πεδίο» άγνωστο για τους πολλούς, στο οποίο μόνο λίγοι κατείχαν τις απαραίτητες γνώσεις για να το αξιοποιήσουν καταλλήλως προς όφελός τους. Σήμερα, ωστόσο, τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά. Διότι μέσα σε μία περίπου πενταετία, οι σπουδές στο digital marketing μετατράπηκαν από μία επιλογή για τους λίγους σε απαραίτητο προσόν για όλους. Το γεγονός αυτό δεν προκαλεί, φυσικά, έκπληξη. Αρκεί να αναλογιστούμε το πώς κάθε μικρή, μεσαία και μεγάλη επιχείρηση εκμεταλλεύεται σήμερα τις υπηρεσίες της ψηφιακής τεχνολογίας προκειμένου να αυξήσει τα έσοδά της και να κάνει γνωστές τις υπηρεσίες και τα προϊόντα της, σε όσο περισσότερους καταναλωτές είναι εφικτό.

Ακόμη και αν αδυνατούμε να το αντιληφθούμε, οι βασικές αρχές του digital marketing αφορούν πλέον τους πάντες και στην εποχή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ενδυναμώνονται και επεκτείνονται συνεχώς μέσα από νέες ιδέες και λύσεις. Με την εξέλιξη της τεχνολογίας στις μέρες μας να είναι ραγδαία και τον ψηφιακό μετασχηματισμό να επιτάσσει τον εκσυγχρονισμό των επιχειρήσεων και την ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων των εργαζομένων, δεν υπάρχει λοιπόν αμφιβολία πως αξίζει να βάλουμε το digital marketing κάτω από το μικροσκόπιο μας.

Οι δεξιότητες του σήμερα και του αύριο

Από το 2014 μέχρι σήμερα οι ψηφιακές σπουδές έγιναν από επιλογή των λίγων σε απαραίτητο εργασιακό προσόν που ανοίγει πόρτες στη σύγχρονη αγορά εργασίας, εντός και εκτός Ελλάδας. Πώς και γιατί συνέβη αυτό; Η απάντηση βρίσκεται στην ψηφιακή ωρίμανση των επιχειρήσεων, τις ανάγκες που έχουν δημιουργήσει για κάθε επιχείρηση ή ελεύθερο επαγγελματία οι εξελίξεις στον χώρο της ψηφιακής τεχνολογίας και φυσικά, στην «έκρηξη» που σημειώνει η χρήση των social media -και ουσιαστικά μας έφερε το «επάγγελμα» του influencer, αποδεικνύοντας τη δύναμη της ψηφιακής επιρροής.

Σήμερα, κάθε εργαζόμενος μιας σύγχρονης επιχείρησης και κάθε επαγγελματίας που επιθυμεί να προωθήσει και να ενδυναμώσει το brand ή το κατάστημά του, καλείται να είναι σε θέση να γνωρίζει πώς να διαχειριστεί τις ολοένα αυξανόμενες προκλήσεις του ψηφιακού κόσμου, πώς να αναλύει τα digital δεδομένα που λαμβάνει, πώς να οργανώνει μία ψηφιακή στρατηγική και κυρίως, να μπορεί να κατανοεί το πώς έννοιες και πρακτικές όπως το email marketing, το video advertising, το social media marketing, το content marketing, το Search Engine Marketing, η βελτιστοποίηση μιας ιστοσελίδας και οι πληρωμένες καταχωρήσεις στις μηχανές αναζήτησης μπορούν να φέρουν περισσότερα κέρδη και αναγνώριση.

Οι σπουδές στο digital marketing περιλαμβάνουν όλα τα παραπάνω και ακόμη περισσότερα. Διότι στο ξεκίνημα της νέας δεκαετίας και με τον ψηφιακό μετασχηματισμό να βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, τα κορυφαία προγράμματα σπουδών στο digital marketing φροντίζουν να έχουν, μεταξύ άλλων, στο πρόγραμμά τους μαθήματα όπως το σύγχρονο 2020 marketing, το online reputation management και το programmatic advertising.

Οι σπουδές στο ψηφιακό μάρκετινγκ που κάνουν τη διαφορά

Μέσα σε μία πενταετία, λοιπόν, το digital marketing έγινε ουσιαστικά ο κανόνας στο σύγχρονο επιχειρείν και όπως φαίνεται, αποτελεί πλέον απαραίτητο προσόν για έναν εργαζόμενο ή επαγγελματία. Η έντονη αυτή στροφή προς την ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων μέσω του digital marketing, βέβαια, δεν θα μπορούσε να είχε γίνει πραγματικότητα αν δεν υπήρχαν και οι κατάλληλες επιλογές σε ό,τι αφορά στο κομμάτι των σπουδών. Τα σύγχρονα εκπαιδευτικά ιδρύματα, αντιλαμβανόμενα την ανάγκη εργαζόμενων και επιχειρήσεων για digital μεταμόρφωση, δημιούργησαν το κατάλληλο έδαφος για την ψηφιακή επιμόρφωσή τους.

Στην Ελλάδα ένα από τα πρώτα προγράμματα σπουδών στο digital marketing είναι το Professional Diploma in Digital Marketing του ALBA Graduate Business School το οποίο από το 2014 -όταν και ξεκίνησε- μέχρι σήμερα έχει πραγματοποιήσει πάνω από 40 επιτυχημένους κύκλους σπουδών και έχει εκπαιδεύσει περισσότερους από 1.700 επαγγελματίες οι οποίοι, μάλιστα, στελεχώνουν σήμερα τις κορυφαίες επιχειρήσεις της χώρας. Το πρόγραμμά του είναι αναμφίβολα «πλούσιο», περιλαμβάνοντας μαθήματα όπως το Digital Marketing Foundations, το Social Media Marketing, το Content Marketing, το Paid Search και φυσικά, το Digital PR και τα Google Ads και Analytics. Για εμάς, ένα ακόμη στοιχείο που κάνει το συγκεκριμένο πρόγραμμα να ξεχωρίζει, σχετίζεται με το ότι προσφέρει εκπαιδευτικό υλικό που ανταποκρίνεται κάθε φορά στις ανάγκες και τις τάσεις της αγοράς καθώς και τη δυνατότητα μάθησης μέσω φυσικής παρουσίας και eLearning -δίνει, δηλαδή, ευελιξία στους σπουδαστές του. Παράλληλα, συνδυάζει τόσο τις θεωρητικές διαλέξεις, όσο και την πρακτική εξάσκηση και με αυτόν τον τρόπο έχει καταφέρει να κάνει τη διαφορά σε ό,τι αφορά στις σπουδές στο ψηφιακό μάρκετινγκ στην Ελλάδα. Αξίζει ακόμη να αναφέρουμε πως 13 κορυφαίοι εισηγητές με πολυετή εμπειρία στο Digital Marketing μοιράζονται με όσους συμμετέχουν στο πρόγραμμα εξειδικευμένες γνώσεις και real time case studies καθώς και ότι μέσω των μαθημάτων, οι συμμετέχοντες έρχονται σε επαφή με θεμελιώδεις αξίες και μαθαίνουν να χρησιμοποιούν απαραίτητα εργαλεία και τεχνικές όπως το SEO, το Email Marketing και το Website Optimization.

Σίγουρα, λοιπόν, δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι το συγκεκριμένο πρόγραμμα επέστρεψε για άλλη μια φορά, ανανεωμένο τον Ιανουάριο του 2020. Με τους σύγχρονους εργοδότες να μιλούν για έλλειμμα «ψηφιακών» ταλέντων στην ελληνική αγορά εργασίας και την ψηφιακή επανάσταση να δημιουργεί νέες ανάγκες και δεδομένα για όλους μας, μπορούμε εύκολα να κατανοήσουμε το πώς το digital marketing μετατράπηκε μέσα σε ελάχιστα χρόνια από μια επιλογή για τους λίγους σε απαραίτητο προσόν για τον σύγχρονο επαγγελματία.

Το ζήτημα είναι να αξιοποιήσουμε τις επιλογές που μας δίνονται καταλλήλως προκειμένου να είμαστε θέση να εφαρμόσουμε τις βασικές αρχές του σύγχρονου ψηφιακού μάρκετινγκ προς όφελός μας.

Πηγή: CNN Greece