11 Οκτωβρίου, 2017 | Ψηφιακό Μάρκετιγνκ

Το Programmatic marketing ή advertising, ακούγεται συχνά σαν έννοια σε blogs, agencies, webinars και συνέδρια τα τελευταία 2-3 χρόνια, από όσους θέλουν να στοχεύσουν αποτελεσματικότερα στο χώρο της διαφήμισης.

Η IAB υπολογίζει ότι μέχρι το 2018 οι δαπάνες στο Programmatic θα αυξηθούν από το 23% το 2013, σε περισσότερο από 80% της συνολικής δαπάνης στο marketing. Γι’ αυτό, ήρθε η ώρα να μάθεις τι ακριβώς είναι το programmatic advertising, γιατί αποτελεί  game changer’ στο digital advertising και πώς θα σχεδιάσεις τα επόμενα σου βήματα στις μεγάλες αλλαγές που έρχονται.

Τι είναι το Programmatic advertising;

Με μια απλή επεξήγηση, το programmatic marketing είναι ένας τρόπος να στοχεύσεις αποτελεσματικά τα διαφορετικά είδη κοινού που θέλεις να δουν τις διαφημίσεις σου. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει δημογραφικά στοιχεία όπως η ηλικία, το φύλο, το κοινωνικό status, η γεωγραφική θέση, καθώς και άλλα ενδιαφέροντα του κοινού.

Όπως και στο Paid Search, έτσι και στο programmatic, μπορείς να προγραμματίσεις τις διαφημίσεις να προβάλλονται συγκεκριμένες ημέρες και ώρες, όπως επίσης  να αποφασίζεις εσύ ποιοι publishers θα προβάλλουν τις διαφημίσεις σου.

Με αυτόν τον τρόπο θα πληρώνεις μόνο για εξαιρετικά αποτελεσματικές διαφημίσεις, οι οποίες στοχεύουν το κατάλληλο κοινό, την κατάλληλη στιγμή.

Το Programmatic media buying, marketing και advertising είναι η real time αλγοριθμική αγορά και πώληση διαφημιστικού χώρου.

Κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας, γίνεται χρήση ενός ειδικά σχεδιασμένου λογισμικού για την αυτοματοποίηση της αγοράς, τοποθέτηση και βελτιστοποίηση των διαφημίσεων μέσω ενός συστήματος υποβολής προσφορών -ή αλλιώς, bidding system.

Η αυτοματοποίησης της διαδικασίας σημαίνει ότι μπορεί να γίνει σε πραγματικό χρόνο και δεν βασίζεται στην ανθρώπινη παρέμβαση, σε manual ενέργειες ή στο χειροκίνητο εμπόριο.

Στο Programmatic marketing, ο ‘owner/brand’ έχει τη δυνατότητα να προσαρμόζει ένα συγκεκριμένο μήνυμα και δημιουργικό, απευθυνόμενος στο σωστό κοινό, την κατάλληλη στιγμή και κάτω από ιδανικές συνθήκες -χρησιμοποιώντας τα δεδομένα που έχει συλλέξει ανάλογα με το κοινό που θέλει να στοχεύσει.
Αυτή η μεθοδολογία θα πρέπει να παρέχει πολύ μεγαλύτερη ακρίβεια και εξατομίκευση των διαφημιστικών μηνυμάτων, με αποτέλεσμα αποδοτικότερες καμπάνιες χωρίς να ξοδεύονται περιττά χρήματα.


Πηγή: www.marketingweek.com

To Google Display Network θεωρείται Programmatic advertising;

“Επομένως, εφόσον δημιουργώ και στοχεύω με τις διαφημίσεις μου -βάση κριτηρίων- ένα συγκεκριμένο κοινό στο Google AdWords, κάνω programmatic advertising;’

Και ναι και όχι. To GDN, για παράδειγμα, είναι ένα ad network: μια συλλογή με εκατομμύρια ιστοσελίδες που είναι συνδεδεμένες με το Google’s AdSense.

Εάν έχεις ένα blog, μπορείς να κάνεις εγγραφή στο AdSense και κάθε φορά που ένας χρήστης κάνει κλικ πάνω στη διαφήμιση που προβάλλεις να κερδίζεις μερικά χρήματα.

Ως διαφημιστής, μπορείς να συνδεθείς στο Google AdWords και να αγοράσεις μια θέση για τη διαφήμισή σου σε όσες ιστοσελίδες ανήκουν στο GDN.

Το Programmatic buying, ωστόσο, σημαίνει ‘αυτοματοποιημένη αγορά διαφημίσεων’. Ως εκ τούτου, αν συνδεθείς στο AdWords και μπεις σε δημοπρασία για μια διαφημιστική θέση, στην πραγματικότητα εμπλέκεσαι στη διαδικασία του programmatic buying, καθώς ο αλγόριθμος είναι εκείνος που ‘αγοράζει’ εκ μέρους σου την διαφημιστική θέση στις διάφορες τοποθεσίες.

Ωστόσο, αυτό που εννοούν οι περισσότεροι άνθρωποι όταν μιλάνε σήμερα για programmatic είναι αυτό που είναι πιο γνωστό ως RTB programmatic, ή αλλιώς Real-Time-Bidding, όπου οι αλγόριθμοι (σε αυτή την περίπτωση μια πλατφόρμα ζήτησης – DSP) πραγματοποιούν το bidding σε ένα διαδικτυακό μοντέλο πλειστηριασμού.

Η Google διαθέτει επίσης ένα DSP, που ονομάζεται Doubleclick Bid Manager -DBM- το οποίο μπορεί να πραγματοποιήσει programmatic buying σε ένα μεγάλο σύνολο από ad exchange πλατφόρμες.

Καθώς το GDN αποτελεί ένα μεγάλο μέρος ανταλλαγής διαφημίσεων της Google, το περιεχόμενο του GDN μπορεί να αγοραστεί μέσω του DBM. Ως εκ τούτου, στην πραγματικότητα, το DBM είναι ο μεγαλύτερος πελάτης του GDN.

Ποιες θεωρούνται ως οι top programmatic πλατφόρμες μέχρι σήμερα;


Πηγή: www.g2crowd.com

Γιατί το Programmatic advertising χαρακτηρίζεται ως ‘game changer’;

Αποδοτικότητα. Πριν από το programmatic ad buying, οι ψηφιακές διαφημίσεις αγοράζονταν και πωλούνταν από ανθρώπους και διαφημιστές, οι οποίοι μπορεί να ήταν ακριβοί και αναξιόπιστοι.

Η τεχνολογία του programmatic advertising υπόσχεται να καταστήσει το παγκόσμιο σύστημα αγοράς διαφημίσεων πιο αποτελεσματικό και επομένως φθηνότερο, αφαιρώντας τους ανθρώπους από τη διαδικασία, όπου αυτό είναι εφικτό.

Οι άνθρωποι αρρωσταίνουν, πρέπει να κοιμηθούν, κουράζονται, ψεύδονται. Οι μηχανές όχι…

Δηλαδή οι μηχανές αντικαθιστούν τους ανθρώπους;

Και ναι και όχι (θυμίζει λίγο την ταινία Terminator). Η τεχνολογία χρησιμοποιείται για να αντικαταστήσει μερικές από τις πιο ομαλές εργασίες που ο άνθρωπος έπρεπε να χειριστεί.

Ωστόσο, η ανθρώπινη παρέμβαση στο optimization, στη δημιουργία έξυπνων κειμένων και δημιουργικών, αλλά και στην κατανόηση της καταναλωτικής συμπεριφοράς κρίνεται απαραίτητη.

Πώς μπορώ να ξέρω αν μια διαφήμιση είναι ‘programmatic’ ή ‘κανονική’;

Δεν μπορείς να το ξέρεις, τουλάχιστον όχι 100%.

Την επόμενη φορά που θα δεις μια διαφήμιση σε μια ιστοσελίδα, αφιέρωσε ένα με δύο δευτερόλεπτα να σκεφτείς: είναι η διαφήμιση που βλέπεις βασισμένη στο programmatic; ταιριάζει στην ηλικία σου, στα ενδιαφέροντα σου ή στο  κοινωνικό σου status. έτσι ώστε να σε ελκύσει να κάνεις click; Μήπως σε “πιάνει” κάποια λίστα remarketing ή dynamic remarketing; Σχετίζεται με κάποια ιστοσελίδα που επισκέφθηκες πρόσφατα; Ή απλά είναι μια wide-targeted διαφήμιση που εξυπηρετεί branding σκοπούς;

Είναι το programmatic το ‘μέλλον της αγοράς διαφημίσεων’;

Μάλλον ναι. Είναι σχεδόν απίθανο να πούμε με σιγουριά αν η δαπάνη στο programmatic θα αγγίξει το 80% της συνολικής δαπάνης στο marketing παγκοσμίως μέσα στο 2018, όπως αναφέραμε στη πρώτη παράγραφο του άρθρου.

Όλο και περισσότερα agencies αλλά και brands κάνουν στροφή στο programmatic, στήνοντας πλέον in-house ομάδες για να διαχειριστούν την αγορά διαφημίσεων και το budget που έχει προβλεφθεί.

Προς το παρών, είναι οι digital διαφημίσεις αυτές που κινούνται βάση programmatic advertising.

Ωστόσο, όλο και περισσότερες εταιρείες και agencies διερευνούν τρόπους να προωθήσουν και τα πιο παραδοσιακά κανάλια διαφήμισης με αυτόν τον τρόπο, όπως η τηλεόραση (out-of-home ads) και το ράδιο.

Πηγή: https://www.grow-digital.gr