06 Απριλίου, 2018 | Ψηφιακό Μάρκετιγνκ

Πολλές φορές έχουμε ακούσει αλλά και έχουμε χρησιμοποιήσει οι ίδιοι, τη φράση: «έχω πάθος με τη δουλειά μου». Αναρωτηθήκατε ποτέ πως το πάθος, η αγάπη, ο θυμός, η ζήλεια αλλά ακόμη και το μίσος, είναι ανθρώπινα συναισθήματα των οποίων η επίδραση στη ζωή σας δεν περιορίζεται μόνο στην προσωπική και κοινωνική σας ζωή, αλλά έχει σημαντικό ρόλο στην επιχειρηματική σας καθημερινότητα, επηρεάζοντάς την;

Καταρχάς ας δεχθούμε πως πρώτα είμαστε άνθρωποι και μετά επιχειρηματίες. Άρα τα συναισθήματα εκ προοιμίου υπάρχουν στη φύση μας και εκδηλώνονται σε κάθε έκφανση της ζωής μας, δηλαδή και κατά την επαγγελματική μας δραστηριοποίηση. Είναι στη διακριτική ευχέρεια του καθενός από εμάς, για το αν θα επιτρέψει σε αυτά, να διαμορφώσουν και να κατευθύνουν το επιχειρηματικό του παρόν και μέλλον. Θα τολμούσαμε να πούμε πως η επιτυχία ή η αποτυχία ενός επιχειρηματικού εγχειρήματος δεν οφείλεται στη λήψη μίας απόφασης αλλά στο συναισθηματικό πλαίσιο μέσα από το οποίο πάρθηκε αυτή η απόφαση! Ο υπέρμετρος ενθουσιασμός, ο φόβος, η ζήλεια, είναι κάποια από τα συναισθήματα που όταν δεν τεθούν υπό τον έλεγχο του επιχειρηματία, είναι σίγουρο πως θα τον οδηγήσουν σε αχαρτογράφητα μονοπάτια με δυσάρεστες πολλές φορές συνέπειες. Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως επιχειρηματικότητα, σημαίνει και “χαρτογράφηση”. Να ξέρεις δηλαδή το που είσαι, το που θέλεις να πάς αλλά και το δρόμο που θέλεις να ακολουθήσεις. Και για να το καταφέρεις αυτό σαν επιχειρηματίας, πρέπει να είσαι σε θέση να οριοθετήσεις και να διαχωρίσεις το αν και κατά πόσο θα επιτρέψεις στα συναισθήματά σου, να επηρεάσουν τη λογική σου.

Κάθε επιχειρηματίας έχει τη δική του ξεχωριστή συναισθηματική προσωπικότητα. Όλοι όμως έχουν ένα κοινό στοιχείο. Θέλουν και επιδιώκουν την επιτυχία. Για να το καταφέρουν όμως αυτό, πρέπει να μπορούν με λογική και κριτική σκέψη να λαμβάνουν τις αποφάσεις τους, απαλλαγμένοι από συναισθηματικές παρεμβολές. Προσοχή, αναφερόμαστε μόνο στη συναισθηματική επίδραση και όχι σε κάποια άλλα στοιχεία τα οποία λανθασμένα συγχέονται με τις έννοιες του επιχειρηματικού ενστίκτου και της διορατικότητας και στα οποία θα αναφερθούμε σε επόμενο άρθρο. Ο επιχειρηματίας λοιπόν θα πρέπει να βλέπει, να αντιμετωπίζει και να διαμορφώνει την επαγγελματική του πραγματικότητα χωρίς να καθοδηγείται τυφλά από το συναίσθημα, όποιο και αν είναι αυτό, αλλά να διατηρεί τις λεγόμενες ισορροπίες. Γι΄ αυτό και πρέπει να αποφορτίζεται συναισθηματικά πριν κρίνει τόσο τη δική του δουλειά όσο και των ανταγωνιστών του (ζήλεια). Μόνο με ξεκάθαρη και λογική σκέψη μπορεί να αξιολογήσει τη θέση, τους στόχους και τις αποφάσεις του, να εντοπίζει τυχών λάθη του αλλά και να θωρακίζεται από τη συναισθηματική πειθώ τρίτων που επηρεάζουν αρνητικά την επιχείρησή του.

Γνωρίζουμε καλά πως όλα τα παραπάνω απαιτούν αρκετή προσπάθεια από πλευράς του επιχειρηματία, καθώς όπως είπαμε και στην αρχή, είμαστε άνθρωποι και όχι άψυχες υπολογιστικές μηχανές. Μπορούμε όμως μέσα από κατάλληλες τεχνικές, σωστή ενημέρωση και ειδικά σεμινάρια, να μάθουμε να διαχειριζόμαστε τα συναισθήματά μας, να θέτουμε τα όριά μας και να διαμορφώνουμε μια καλύτερη, αποδοτικότερη και πιο επιτυχημένη συνολικά, καθημερινότητα, για την επιχείρησή μας αλλά και την επιχειρηματική μας προσωπικότητα.

Πηγή: Marketing Consultant