26 Μαρτίου, 2018 | Ψηφιακό Μάρκετιγνκ

Στις μέρες μας ένα μεγάλο κομμάτι της επικοινωνίας μίας επιχείρησης με τους δυνητικούς της πελάτες γίνεται online! Αυτό συμβαίνει είτε όταν η πώληση γίνεται online (π.χ. μέσα από κάποιο eshop), είτε όταν ο καταναλωτής πρέπει, εν τέλει, να επισκεφτεί το φυσικό κατάστημα προκειμένου να πραγματοποιήσει την αγορά του (π.χ. ρούχα, καφέ, υπηρεσίες, κτλ.). Οι επιχειρήσεις, πλέον, το έχουν αντιληφθεί αυτό για αυτό και αυξάνουν ολοένα και περισσότερο τις digital ενέργειες επικοινωνίας που τρέχουν (συχνά, σε συνεργασία με κάποιο digital agency).

Τι μπορεί να κάνει ένα Digital Agency για μία επιχείρηση;

Πολλές εταιρίες επιλέγουν να χειριστούν το digital marketing in-house, ωστόσο αυτό πολλές φορές δεν είναι και τόσο εύκολο! Ο ολοένα αυξανόμενος online ανταγωνισμός, αλλά και η διαρκής εξέλιξη των εργαλείων αποτελούν μερικά από τα βασικά εμπόδια. Για να γίνει μία ολοκληρωμένη και αποδοτική δουλειά χρειάζονται άτομα με διαφορετικές γνώσεις και ικανότητες. Χρειάζεται κάποιος να σκεφτεί και να φτιάξει τη στρατηγική, χρειάζεται σίγουρα ένας γραφίστας, πολλές φορές απαιτείται ένας ή περισσότεροι προγραμματιστές, χρειάζεται κάποιος ppc expert και ούτω καθεξής! Όπως είναι προφανές, είναι αρκετά κοστοβόρο για μία επιχείρηση να έχει όλα αυτά τα άτομα in-house! Επίσης, παρόλο που όλοι αυτοί είναι απαραίτητοι, δεν χρειάζονται 8 ώρες την ημέρα, κάθε ημέρα! Εκτός, βέβαια, και αν μιλάμε για κάποιο αρκετά απαιτητικό account.

Η καλύτερη λύση που έχει μία εταιρία είναι να απευθυνθεί σε ένα digital agency. Ένα digital marketing agency έχει όλα αυτά τα άτομα, έχει την εμπειρία, τις γνώσεις και τις ικανότητες, προκειμένου να σχεδιάσει και να εκτελέσει αποδοτικές online στρατηγικές. Ποια είναι, όμως, αυτά τα σημεία που μπορεί να βοηθήσει ένα agency μία επιχείρηση;

1. Website/eCommerce store development

Όλη η online στρατηγική μίας επιχείρησης κινείται γύρω από την ιστοσελίδα της (ή το ηλεκτρονικό της κατάστημα). Συνεπώς, είναι πάρα πολύ σημαντικό το εργαλείο αυτό να είναι σωστά σχεδιασμένο και υλοποιημένο. Η ιστοσελίδα μίας εταιρίας πρέπει να πληροί ταυτόχρονα τρεις στόχους: να είναι όμορφη αισθητικά και συμβατή με το υπόλοιπο design της εταιρίας, να παρέχει τις πληροφορίες που χρειάζεται ο επισκέπτης με εύκολο και γρήγορο τρόπο, να πείθει τον καταναλωτή να αγοράσει ή έστω να κάνει ακόμα ένα βήμα στο «μονοπάτι της αγοράς».

Ένα digital agency μπορεί να σχεδιάσει και να υλοποιήσει μία ιστοσελίδα ή ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, ωστόσο, το πιο σημαντικό είναι ότι μπορεί να συμβουλέψει και να καθοδηγήσει την επιχείρηση για το πως μπορεί να στήσει και να χρησιμοποιήσει το εργαλείο αυτό ώστε να πετύχει τους στόχους της!

2. SEO

Μπορεί μία ιστοσελίδα να είναι πολύ όμορφη, να έχει ενδιαφέρον και χρήσιμο περιεχόμενο και να παρουσιάζει το προϊόν με τον ιδανικό τρόπο. Ωστόσο, τι νόημα έχει αυτό, αν κάποιος που ενδιαφέρεται για αυτό που πουλάει η εταιρία δεν μπορεί να βρει την ιστοσελίδα της ώστε να πάρει τις απαραίτητες πληροφορίες; Σε αυτό βοηθάει το SEO (Search Engine Optimization ή βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης). Στο πλαίσιο του SEO συμπεριλαμβάνονται όλες εκείνες οι ενέργειες που μπορεί να κάνει κάποιος προκειμένου η ιστοσελίδα να εμφανίζεται πιο ψηλά στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης για ορισμένα επιλεγμένα keywords (λέξεις-κλειδιά).

3. Pay Per Click Advertising

Όσο καλό και αν είναι το SEO μίας ιστοσελίδας, πάντα θα υπάρχουν περιπτώσεις όπου δεν εμφανίζεται αρκετά ψηλά στα αποτελέσματα των αναζητήσεων για ορισμένες λέξεις-κλειδιά. Για όλες αυτές τις περιπτώσεις (αλλά και για τις υπόλοιπες που εμφανίζεται ακόμα και στην πρώτη θέση), η επιχείρηση μπορεί να τρέξει pay per click διαφημιστικές καμπάνιες. Δηλαδή, να επιλέξει όλες εκείνες τις αναζητήσεις που μπορεί να κάνει κάποιος χρήστης και να τοποθετήσει διαφήμιση πληρώνοντας μόνο όταν ο χρήστης πατήσει όντως στη διαφήμιση και κατευθυνθεί στην ιστοσελίδα της εταιρίας.

Με αυτό το τρόπο μία εταιρία μπορεί να αυξήσει τις πιθανότητες να εμφανιστεί σε κάποιον καταναλωτή, ακριβώς την στιγμή που αυτός αναζητά το προϊόν ή την υπηρεσία που πουλάει. Τα αποτελέσματα αυτών των δράσεων είναι εξαιρετικά, καθώς είναι πάρα πολύ στοχευμένα. Ωστόσο, τέτοιου είδους καμπάνιες είναι πολύπλοκες στο στήσιμό τους και στη διαρκή βελτιστοποίησή τους, προκειμένου να αποδίδουν ολοένα και καλύτερα αποτελέσματα.

4. Social Media και Social Media Advertising

Πλέον ένας καταναλωτής θεωρεί δεδομένο ότι μία επιχείρηση έχει παρουσία στα Social Media (ή έστω στο Facebook). Είναι πολλές οι φορές όπου οι καταναλωτές ξεκινάνε την αναζήτησή τους από το Facebook (ή από άλλα κοινωνικά δίκτυα) και όχι από τη μηχανή αναζήτησης. Αυτό συμβαίνει περισσότερο στους κλάδους της εστίασης, του τουρισμού και της ένδυσης/υπόδησης/κτλ. Ένα digital agency μπορεί να αναλάβει, πάντα σε συνεργασία με την επιχείρηση, να διαχειρίζεται τα social media accounts. Οι ενέργειες που συνήθως περιλαμβάνονται σε μία τέτοια διαχείριση είναι: ο καθορισμός της στρατηγικής, η δημιουργία και η δημοσίευση του περιεχομένου, η διάδραση με τους επισκέπτες της σελίδας (μηνύματα, σχόλια, κτλ.), η δημιουργία διαφημιστικών δράσεων και άλλες.

Η διαχείριση των Social Media καναλιών μίας εταιρίας είναι μία καθημερινή διαδικασία, η οποία απαιτεί ταχύτητα, ευρηματικότητα και, φυσικά, επικοινωνιακές δεξιότητες.

Πηγή: socialmind