06 Ιουλίου, 2020 | Ψηφιακό Μάρκετιγνκ

Καθώς οι κύκλοι ειδήσεων γίνονται ολοένα και συντομότεροι με τους καταναλωτές να εκτίθενται συχνά σε cluttered περιεχόμενο,γράφει η κ. Μαρία-Ιωάννα Λιβανού η χρήση Real-time Marketing στην επιχειρηματική σας στρατηγική αποτελεί αδιαμφισβήτητα έναν από τους καλύτερους και πιο αποτελεσματικούς τρόπους για να προσελκύσετε το ενδιαφέρον του κοινού σας στο brand σας.

Μπορείτε να επενδύσετε σε αυτό για την αύξηση της επισκεψιμότητας του ιστότοπού σας ή για την αύξηση των πωλήσεων του προϊόντος σας. Για εξασφάλιση επιτυχίας μέσω της χρήσης του, τα μηνύματα σας πρέπει να είναι έξυπνα, να στοχεύουν, να ξεχωρίζουν και να τραβούν την προσοχή του κοινού σας, μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα. Ακούγεται περίπλοκο ; Ας το ανακαλύψουμε!

What is real-time marketing?

Η χρήση Real-time marketing βασίζεται σε τρέχον γεγονότα. Η χρήση του, έχει αποκτήσει σημαντική  δημοτικότητα στο σύγχρονο περιβάλλον με τη βοήθεια των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Μέσω αυτού, οι εταιρίες αντιδρούν γρήγορα σε τοπικά, εθνικά ή παγκόσμια trends και events που συμβαίνουν online ή offline, σε μια προσπάθεια προσαρμογής παραδοσιακών marketing tactics σε απευθείας Interaction με το καταναλωτικό τους κοινό σε διαφορετικά Social Media channels.

Ποια η χρησιμότητα του;

Η χρήση Real-time Marketing τακτικών στην online στρατηγική σας, δίνει τη δυνατότητα να προσαρμόσετε το μήνυμα σας σε ένα specific context και σας επιτρέπει να στοχεύσετε απευθείας το κοινό σας την κατάλληλη στιγμή. Επιπλέον, σύμφωνα με έρευνα, ενισχύει κατά 76% το ποσοστό customer engagement καθώς τα brands έχουν τη δυνατότητα να στοχεύσουν κοινό που έχει ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον για το brand. Παράλληλα, παρέχει στους χρήστες personalized content, όπου οι περισσότεροι από αυτούς αποζητούν στις αγορές τους. Η χρήση του, αποτελεί μια από τις πιο cost-effective μεθόδους παρέχοντας άμεσα αποτελέσματα στις επιχειρήσεις που το υιοθετούν.

Τρόποι Εφαρμογής

Κατανοήστε το κοινό σας

Αφού συγκεντρώσετε τις σχετικές πληροφορίες σχετικά με το κοινό σας, μπορείτε με ευκολία να προσδιορίσετε τους τύπους μηνυμάτων που θα ανταποκριθούν και να προσαρμόσετε στρατηγικές για να παρέχετε real-time λύσεις στα ερωτήματα τους.

Προσαρμόστε ένα Inbound πλάνο επικοινωνίας

Την σήμερον ημέρα, το καταναλωτικό ταξίδι αποτελείται από μια πληθώρα σημείων επαφής και καναλιών. Βάση έρευνας, το 80% των χρηστών του διαδικτύου χρησιμοποιεί smartphones με το 70% του διαδικτυακού traffic να προέρχεται από mobile συσκευές. Αυτό το γεγονός σημαίνει πως το κοινό σας αποζητά άμεση επικοινωνία όπου να απαντά στα ερωτήματα αναζητήσεων του on-the-go. Ως εκ τούτου, θα πρέπει να προσαρμόσετε αναλόγως την αλληλεπίδραση σε το κοινό μέσω υιοθέτησης  ενός Inbound πλάνου επικοινωνίας συμβάλλοντας έτσι στην διαμόρφωση σχέσεων και συναισθηματικής σύνδεσης με αυτό.

Επενδύστε σε χρήση Push Notifications

Ένας από τους πιο effective τρόπους για την υλοποίηση real-time marketing αποτελεί η χρήση push notifications για να παροτρύνετε τους πελάτες σας να πραγματοποιήσουν αγορές για ένα προϊόν που έχουν ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον. Επιπλέον, η παροχή εκπτώσεων και οι προσφορών για related products πελατών παίζουν καθοριστικό ρόλο στην αύξηση των ποσοστών μετατροπής.

Real-time Marketing μέσω Social Media

Η χρήση Real-time Marketing μέσω Social Media συμπεριλαμβάνει  προώθηση της επωνυμίας σας μέσω εκδηλώσεων, την απάντηση στις ερωτήσεις των πελατών σας και την δημιουργία push notifications βάση των τελευταίων customer trends. Π.χ. η παροχή έκπτωσής 15% στο ξενοδοχειακό σας κατάλυμα σε όσους χρήστες μόλις προσγειώθηκαν στη χώρα μέσω της χρήσης hashtag #greece στα stories τους.

Realtime Marketing Cases

The Oreo Case

Κατά τη διάρκεια του Super Bowl 2013, η πολιτεία της Νέας Ορλεάνη αντιμετώπισε μια ξαφνική διακοπή ρεύματος. Η ομάδα μάρκετινγκ της Oreo εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία να επικοινωνήσει το προϊόν της στο κοινό με ένα μοναδικό τρόπο. Αξιοποιώντας την πλατφόρμα του Twitter δημοσίευσαν μια φωτογραφία του διάσημου μπισκότου σε σκοτεινό φόντο με τη λεζάντα ‘’Μπορείς να σκοράρεις και στο σκοτάδι!’’ Το post αυτό απέκτησε γιγαντιαίο Virality με την κίνηση αυτή της εταιρίας να αποτελεί πρότυπο για την θεμελίωση real-time marketing πρακτικών.

Asos ”Online” Printing Typo

Ένα μικρό τυπογραφικό λάθος του ευρέως γνωστού fashion brand Asos, αποτελεί παράδειγμα ορθής χρήσης Real-time marketing και Crisis management, όταν εκτυπώθηκαν 17.000 σακούλες περιτυλίγματος με την λέξη ‘’online’’ τυπωμένη ανορθόγραφα.

Η εταιρία ήταν άμεση ως προς την απάντηση της στο κοινό, δημοσιεύοντας ένα ευφάνταστο tweet το οποίο ανέφερε: ‘’Μπορεί’’ μόλις να τυπώσαμε 17.000 σακούλες περιτυλίγματος με ορθογραφικό λάθος. Το ονομάζουμε Limited edition.

Η στρατηγική κίνηση της εταιρίας σημείωσε τεράστια αποδοχή από το κοινό, ιδικά στην σημερινή εποχή όπου το transparency μίας εταιρίας θεωρείται σημαντικό, η Asos όχι μόνο παραδέχτηκε το λάθος της αλλά κατάφερε να μετατρέψει το γεγονός από ένα ατόπημα σε χιλιάδες δολάρια free publicity.