Τα social media (κοινωνικά δίκτυα) όπως το facebook, το Twitter κ.α. έχουν μπει στις ζωές μας για τα καλά και οι περισσότεροι χρήστες του διαδικτύου περνάνε πολλές ώρες στις ιστοσελίδες αυτές. Όμως τα social media είναι σημαντικά και για όσους διατηρούν ένα site άσχετα με το μέγεθος ή τη φήμη του site αυτού. Κι αυτό γιατί μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα ένας webmaster μπορεί να αποκτήσει ένα σωρό πλεονεκτήματα. Ας δούμε μερικά απο αυτά.

1. Προβολή και συμπάθεια για μια ιστοσελίδα

Μια μεγάλη έρευνα που έγινε στις ΗΠΑ (αλλά αντανακλά και την κατάσταση στην Ελλάδα) έδειξε ότι το μεγαλύτερο πλεονέκτημα των κοινωνικών δικτύων για τον ιδιοκτήτη ενός site είναι η επιπλέον προβολή. Οι συμμετέχοντες στην έρευνα απάντησαν κατά 70% ότι μέσα από το facebook (αλλά και γενικότερα μέσα από όλα τα social media) κατάφεραν να δημιουργήσουν πιστό κοινό ακόλουθων και φίλων. Αυτό είναι βέβαια λογικό γιατί τα κοινωνικά δίκτυα φτιάχτηκαν για να ενώσουν ανθρώπους μεταξύ τους και με τα ενδιαφέροντα τους. Οι χρήστες έχουν εκπαιδευτεί πλέον να αναζητούν σχετικό και καλό περιεχόμενο και να το μοιράζονται με τους φίλους τους. Οι ιδιοκτήτες ιστοσελίδων που έχουν μπει σε αυτό το νόημα έχουν κερδίσει πολλά (επισκεψιμότητα, κλικ, πωλήσεις, φήμη κλπ).

2. Απόκτηση πληροφοριών σχετικά με τους δυνητικούς επισκέπτες/πελάτες ενός site

Είναι βέβαιο πέρα από κάθε αμφιβολία ότι τα social media δίνουν μια καλή ιδέα για το τι ζητάει το κοινό. Οι χρήστες, με κάθε σχόλιο, post, like ή tweet μοιράζονται πληροφορίες σχετικά με αυτό που είναι, με αυτό που αναζητούν, με αυτό που τους συγκινεί και τους παρακινεί. Αν ένας έμπειρος ιδιοκτήτης ιστοσελίδας το καταλάβει αυτό και επεκταθεί στα κοινωνικά δίκτυα αποκτώντας κοινό και πιστούς followers θα έχει τη δυνατότητα να “δει” μέσα στο μυαλό των ανθρώπων και να εντοπίσει τα “θέλω” τους δημιουργώντας έπειτα πληροφορία, προϊόντα και υπηρεσίες στο site του που θα προσελκύσουν τους followers.

3. Αύξηση επισκεψιμότητας και αναρρίχηση στα αποτελέσματα αναζήτησης του Google

Ένα από τα προφανή πλεονεκτήματα για έναν webmaster που προωθεί έμμεσα το site του μέσα από λογαριασμούς κοινωνικών δικτύων είναι η αύξηση επισκεψιμότητας του site του αλλά και η βελτίωση της θέσης του στα αποτελέσματα αναζήτησης (SERPs) των μηχανών αναζήτησης όπως το Google. Το facebook ειδικά μπορεί να αποτελέσει μια από τις κύριες πηγές επισκεψιμότητας αν κάποιος διατηρεί μια Ομάδα ή μια Σελίδα και μέσα από αυτή κάνει προσεγμένες αναφορές στα περιεχόμενα του site του προτρέποντας έτσι τους χρήστες να κάνουν το κλικ και να επισκεφτούν το site του. Επιπλέον κάθε δημοσίευση σε ένα η περισσότερα κοινωνικά δίκτυα μετράει σαν ένα link προς το site του και αυτό του δίνει πόντους στα μάτια των μηχανών αναζήτησης. Αν η δημοσίευση κοινοποιηθεί κιόλας από έναν ή περισσότερους followers τότε ο αριθμός των link αυξάνεται.

4. Άμεση μετάδοση μηνυμάτων και ειδήσεων σχετικά με ένα site

Όπως ειπώθηκε οι χρήστες των κοινωνικών δικτύων περνάνε πολλές ώρες στα site αυτά και έτσι αν ένας ιδιοκτήτης ιστοσελίδας έχει πολλούς followers και δημοσιεύσει κάτι σχετικό στο site του και έπειτα στο facebook, το μήνυμα θα “αγγιξει” άμεσα όλους τους ενεργούς followers. Αυτή η αμεσότητα στη μετάδοση μηνυμάτων είναι και ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα των κοινωνικών δικτύων. Έτσι αν κάποιος έχει πιστό κοινό μπορεί άμεσα να παρακινήσει μαζικά ανθρώπους να επισκεφτούν το site του χρησιμοποιώντας στοχευμένες και προσεγμένες δημοσιεύσεις στο facebook και στα υπόλοιπα social media.

Αυτά ήταν τα τέσσερα πιο βασικά (κατά τη γνώμη μας) πλεονεκτήματα που προσφέρουν τα κοινωνικά δίκτυα σε έναν ιδιοκτήτη ιστοσελίδας. Αν έχετε ένα site, blog ή e-shop τότε μπορείτε να εκμεταλλευτείτε τη δυναμη των κοινωνικών δικτύων δημιουργώντας λογαριασμούς, σελίδες, ομάδες και δημοσιεύοντας σχετικό περιεχόμενο προτρέποντας τους χρήστες να έρθουν στο site σας  Με τον καιρό θα αποκτήσετε κοινό και πιστούς followers έχοντας έτσι στα χέρια σας δύναμη και δυνατότητα να παρακινήσετε άμεσα πολλούς ανθρώπους ταυτόχρονα.

Πηγή: nextnet.gr