20 Φεβρουαρίου, 2018 | Ψηφιακό Μάρκετιγνκ

Υπάρχει μία λεπτή γραμμή για το σημείο που τελειώνει το μάρκετινγκ και ξεκινάει η πώληση. Αυτό το σημείο εξαρτάται από πολλούς παράγοντες που για ευνόητους λόγους δεν μπορούν να αναλυθούν στο παρόν άρθρο. Εκείνο όμως το οποίο είναι απολύτως ξεκάθαρο και σαφές, είναι πως το μάρκετινγκ και όλα τα παρελκόμενά του (ενέργειες, προσφορές, δωρεάν παροχές κτλ), πρέπει να υπηρετούν, να οδηγούν και να επιτυγχάνουν το λόγο της υλοποίησής τους. Την τελική πώληση! Εσείς το έχετε καταφέρει αυτό για την επιχείρησή σας ή απλά για εσάς ο όρος “περιεχόμενο” (Content Marketing), περιορίζεται στην απλή μηνιαία αποστολή κάποιων newsletters που δε βρίσκουν ανταπόκριση;

Το μάρκετινγκ Περιεχομένου

Τα τελευταία χρόνια παρατηρούμε μία πραγματική έκρηξη στην παραγωγή, ανάπτυξη και ανάδειξη του “Content Marketing” που σύμφωνα με τις σύγχρονες τάσεις, κάθε επιχείρηση πρέπει να προσφέρει στους εν δυνάμει αλλά και εν ενεργεία πελάτες της. Με απλά λόγια όλο και περισσότερες επιχειρήσεις επενδύουν στη δημιουργία και προσφορά δωρεάν περιεχομένου που αφορά τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους (ebooks, newsletters, extra παροχές κτλ) μέσα από διαδικτυακά κανάλια επικοινωνίας (ιστοσελίδες, blogs και social media). Στόχος αυτών των πρακτικών δεν είναι η διαφήμιση των προϊόντων και των υπηρεσιών τους αλλά η πώληση μέσα από μία απευθείας αλληλεπίδραση με το αγοραστικό κοινό που απευθύνονται.

Η παγίδα

Δυστυχώς ο στόχος αυτός δεν επιτυγχάνεται πάντα καθώς υπάρχει μία σημαντική παγίδα που καραδοκεί! Αυτή η παγίδα είναι η μη γεφύρωση του μάρκετινγκ με την τελική πώληση! Πολλοί επιχειρηματίες θεωρούν πως το Content Marketing είναι παράλληλο προς τις πωλήσεις. Λάθος. Αν σκεφθούμε το μάρκετινγκ και την πώληση σαν δύο γραμμές, ο σύγχρονος επιχειρηματίας ή οι άνθρωποι που θα αναλάβουν το έργο της υλοποίησής του, θα πρέπει να φέρουν αυτές τις δύο γραμμές στο σημείο που θα συναντηθούν και θα ενωθούν! Με ποιο τρόπο; Με την ολοκληρωμένη εκπλήρωση!

Η υπόσχεση πρέπει να εκπληρώνεται!

Κατά κύριο λόγο μέσω Content Marketing η κάθε επιχείρηση ακολουθεί μία πιο προσωπική και ανθρωποκεντρική προσέγγιση που στοχεύει στην ανάδειξη των εμπειριών (experiences) που μπορεί να απολαύσει ο πελάτης, μέσα από τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της. Αυτή η προσέγγιση μπορεί να εκληφθεί ως μία υπόσχεση της επιχείρησης προς τους εν δυνάμει ή υπάρχοντες πελάτες της και η τελική πώληση ως η εκπλήρωση αυτής! Γι΄ αυτό το λόγο η επικοινωνία, το ύφος και η προσέγγιση της επιχείρησης κατά τη διαδικασία της πώλησης πρέπει να είναι ταυτόσημα με εκείνα τα στοιχεία που “κέρδισαν” τον πελάτη κατά την αλληλεπίδρασή του με το “περιεχόμενο” της επιχείρησης σας! Το Marketing Content βασίζεται στη διαδικτυακή αλλά ανθρωποκεντρική παράλληλα, επαφή με τον πελάτη. Αυτό είναι και το στοιχείο που τον κερδίζει και εμπιστεύεται την επιχείρησή σας. Αυτή την επαφή πρέπει να τη μεταφέρετε και στην πραγματική, καθημερινή δραστηριοποίηση της επιχείρησή σας, “συνδιαλεγόμενοι” με τους πελάτες μας, μέσω των παρακάτω βασικών τρόπων:

• Διατηρήστε την επαφή μαζί τους, καλλιεργώντας το κλίμα που διαμορφώθηκε μέσω του Content Marketing.
• Μην περιοριστείτε μόνο στα “δώρα” και τις προσφορές που προσφέρατε μέσω του Content Marketing.
• Επιβραβεύστε την απόφασή τους να εμπιστευθούν όσα τους επικοινωνήσατε μέσω του Content Marketing και να προβούν σε αγορές από εσάς.

Ο σύγχρονος επαγγελματίας κάνει πολύ σωστά και ακολουθεί τις επιταγές της αγοράς, υιοθετώντας όλες τις σύγχρονες μεθόδους προώθησης και πώλησης των προϊόντων και των υπηρεσιών του. Το θέμα είναι να μην παρασύρεται αντιμετωπίζοντας κάθε μία από αυτές τις μεθόδους αποσπασματικά ή αποστασιοποιημένα από τον βασικότερο στόχο του. Την τελική πώληση. Αντιμετωπίστε κάθε επιχειρηματική ενέργεια υπό ένα ενιαίο και αλληλένδετο πρίσμα και θα δείτε πως η επιτυχία είναι πιο κοντά απ’ ότι φαντάζεστε!

Πηγή:  Marketing Consultant