23 Φεβρουαρίου, 2018 | Ψηφιακό Μάρκετιγνκ

Πελατειακή εμπειρία, τεχνητή νοημοσύνη, σκοπός, ψηφιακή διαφάνεια, έλεγχος προσωπικών δεδομένων.

Πέντε ζητήματα τα οποία συζητήθηκαν πολύ τη χρονιά που πέρασε, φαίνεται ότι ωριμάζουν και θα απασχολήσουν ακόμη περισσότερο τα brands τη χρονιά που έρχεται. Στο πνεύμα της παράδοσης που θέλει κάθε νέα χρονιά να συνοδεύεται από τις αντίστοιχες προβλέψεις, ιδού 5 προκλήσεις που σίγουρα θα απασχολήσουν τον κόσμο του marketing το 2018*:

Customer Experience: Η «digital transformation» προτεραιότητα του 53% των brands για το 2018. Αφορά στην αυξανόμενη έμφαση της χαρτογράφησης του αγοραστικού ταξιδιού και στην αύξηση της επένδυσης σε τεχνολογία βελτίωσης της εμπειρίας.

Artificial Intelligence: Το 56% των brands θα θέσει ως προτεραιότητα την τεχνητή νοημοσύνη για το 2018. Η τεχνητή νοημοσύνη εξελίσσεται στη σημαντικότερη τεχνολογία του 2018 και η «φωνή» αναδεικνύεται στο σημαντικό νέο interface ανάμεσα σε καταναλωτές και συσκευές. Ο συνδυασμός φωνής και AI ανοίγει νέους ορίζοντες στο κομμάτι του brand building, από «audio branding» έως φωνητική ενεργοποίηση αγορών.

Σκοπός: Γύρω από την έννοια του «σκοπού», εξελίσσεται ένα από τα μακροβιότερα debates του marketing. Πόσο απαραίτητο και πόσο πολύτιμο είναι για ένα brand να εδράζει τη δραστηριότητά του γύρω από έναν, ενιαίο και συνεπή σκοπό; Το 2018, η πρόκληση είναι η αναγνώριση του πότε και πώς ο εταιρικός σκοπός μπορεί να οδηγήσει τις πωλήσεις, καθώς και το κοινωνικό όφελος.

Ψηφιακή διαφάνεια: Το 2018 θα είναι κρίσιμο για την ανάπτυξη του digital, καθώς εντείνεται το αίτημα για διαφάνεια, με το viewability και το digital measurement να βρίσκονται στην κορυφή της ατζέντας. Πάνω από το 30% των marketers αναμένουν μείωση της ψηφιακής δαπάνης εάν δεν επιλυθούν τα παραπάνω ζητήματα. Το 51% θεωρεί ότι υπάρχει κρίση εμπιστοσύνης ανάμεσα σε brands και agencies.

Έλεγχος προσωπικών δεδομένων: Τα δεδομένα και η διαχείρισή τους θα αποτελέσουν κορυφαίο ζήτημα για τα brands το 2018. Αυτό, κυρίως λόγω των νέων κανονιστικών ρυθμίσεων που θα τεθούν σε εφαρμογή. Μόνον το 22% των brands και το 18% των agencies θεωρούν ότι έχουν προετοιμαστεί για το General Data Protection Regulation (GDPR).

*Οι προβλέψεις περιλαμβάνονται στο Toolkit 2018 του WARC. Η πλήρης έρευνα περιλαμβάνει τις απόψεις 600 στελεχών marketing και διαφήμισης από όλο τον κόσμο, ερευνητικά δεδομένα και αναλύσεις.

Πηγή: Marketing Week