10 Μαΐου, 2018 | Ψηφιακό Μάρκετιγνκ

Ένα από τα βασικότερα συστατικά του Online Marketing, είναι το Content Marketing. Δηλαδή, το περιεχόμενο που επικοινωνεί μία εταιρία μέσα από τα εργαλεία που διαθέτει (website, social media, blog, newsletter και άλλα πολλά) προκειμένου να πετύχει τους επικοινωνιακούς της στόχους.

Η παραγωγή και η δημοσίευση του περιεχομένου είναι ένα κομμάτι της «δουλειάς». Ωστόσο, ενδεχομένως το σημαντικότερο, είναι η μέτρηση της αποτελεσματικότητάς του. Παλιότερα αναφερθήκαμε σε μερικές ιδέες για το πως μία επιχείρηση μπορεί να αξιολογήσει την επένδυσή της στα Social Media. Ποια είναι, όμως, τα βασικά χαρακτηριστικά που θα πρέπει να συνυπολογίσει σε αυτή τη διαδικασία;

Πολλά είναι τα στατιστικά στοιχεία που θα μπορούσε κανείς να παρακολουθήσει και να μετρήσει, αλλά αυτή τη φορά θα εστιάσουμε σε 4 από αυτά:

1. Πιθανοί πελάτες

Πόσους πιθανούς πελάτες (leads) έφερε το περιεχόμενο που δημοσιεύθηκε; Ως «πιθανός πελάτης» θα μπορούσε να μετρηθεί κάποιος ο οποίος έκανε μία σειρά από ενέργειες με αφορμή το περιεχόμενο που δημοσιεύτηκε. Για παράδειγμα, βρήκε ένα άρθρο που δημοσίευσε η εταιρία στο blog της, το διάβασε και μετά συνέχισε να πλοηγείτε στο site και τελικά γράφτηκε στο newsletter ή συμπλήρωσε μία φόρμα επικοινωνίας ή πήρε τηλέφωνο, κλπ. Αυτός είναι ένας πιθανός πελάτης.

2. Πωλήσεις

Πόσες πωλήσεις ήρθαν από το περιεχόμενο που επικοινωνήθηκε; Μπορεί να είναι αγορές κατευθείαν από το website (ειδικά αν πρόκειται για eshop) ή μπορεί ο πελάτης να ήρθε από το μαγαζί ή να έστειλε την παραγγελία του μέσω e-mail/τηλεφώνου/κλπ.

3. Κατανάλωση περιεχομένου

Πόσοι κατανάλωσαν το περιεχόμενο που έφτιαξε και δημοσίευσε η εταιρία; Δηλαδή, πόσα views είχε; Πόσο reach; Πόσος κόσμος το είδε; Και από εκεί και πέρα… τι κόσμος ήταν αυτός; Από ποιες περιοχές; Τι ηλικίες; Ήταν πιθανοί πελάτες της εταιρίας ή όχι;

4. Διαμοιρασμός περιεχομένου

Πόσοι μοιράστηκαν το συγκεκριμένο περιεχόμενο; Αν πρόκειται για ένα blog post, για παράδειγμα, πόσοι το κοινοποίησαν στο Facebook, στο Twitter, στο δικό τους blog ή αλλού; Πόσα like πήρε; Πόσος κόσμος το είδε εξαιτίας του διαμοιρασμού από τρίτους (και όχι από ενέργειες της εταιρίας); Αυτό το στατιστικό είναι πολύ σημαντικό γιατί είναι διαφορετικό να μας λέει κάτι μία επιχείριση για το προϊόν της και διαφορετικό να μας το «λέει» κάποιος «φίλος» μας.

Πηγή: socialmind