31 Ιουλίου, 2018 | Ψηφιακό Μάρκετιγνκ

Καθώς η συζήτηση για τη διαφορετικότητα και την πραγματική ισότητα των φύλων ανεβαίνει διαρκώς στην ατζέντα, brands και διαφήμιση καλούνται να πάρουν θέση.

Η διαφήμιση θεωρούνταν πάντα «δύναμη» επιρροής, δύναμη την οποία καλείται πλέον να ασκήσει υπέρ του «καλού».
Ένα χρόνο μετά το λανσάρισμα της συμμαχίας #unstereotype (στην οποία μετέχουν μεγάλοι διαφημιζόμενοι όπως Unilever, Diageo, Johnson & Johnson, αλλά και Facebook, Google, κ.α), η WFA παρουσίασε πρόσφατα τον «Οδηγό για την προοδευτική παρουσίαση των φύλων στη διαφήμιση» (Guide to progressive gender portrayals in advertising). Στόχος του οδηγού είναι να βοηθήσει τα brands να εξασφαλίσουν ότι η διαφήμισή τους αντανακλά ένα πιο προοδευτικό τρόπο απεικόνισης γυναικών αλλά και ανδρών, προσφέροντας παραδείγματα και ιδέες μέσα από τα οποία οι marketers μπορούν να εμπνευστούν, αλλά και να «προκαλέσουν» τους εαυτούς τους και τις ομάδες τους.

«Έχουμε αρχίσει να βλέπουμε κάποια πρόοδο, όχι ακόμη όμως με την εμβέλεια που θα θέλαμε. Ελπίζω ότι ο οδηγός της WFA θα βοηθήσει στη διάχυση γνώσης και insights στους brand owners, όπως επίσης κυριότερα στις 60 εθνικές ενώσεις διαφημιζόμενων σε όλο τον κόσμο, ούτως ώστε να γίνει κατανοητό ότι η αλλαγή στερεοτύπων δεν είναι πλέον μόνο κοινωνική ανάγκη, αλλά και επιχειρηματική», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Keith Weed, Chief Marketing & Communications Officer της Unilever.
Ο οδηγός σκιαγραφεί τα επιχειρηματικά οφέλη που απορρέουν για τα brands από την υιοθέτηση μιας πιο προοδευτικής στάσης, λαμβάνοντας υπόψη και τον αριθμό των αγοραστικών αποφάσεων που επηρεάζονται σήμερα από τις γυναίκες. Περιλαμβάνει επίσης πρακτικές συμβουλές που μπορούν να βοηθήσουν την ευρύτερη αποδοχή του κινήματος unstereotype εσωτερικά στον οργανισμό.

«Η διαφήμιση μπορεί να παίξει τεράστιο ρόλο στην ανάδειξη αυτού του εξαίσιου μωσαϊκού της ανθρώπινης διαφορετικότητας», ανέφερε ο CEO της WFA, Stephan Loerke. Στο τέλος της ημέρας, δεν μπορεί κανείς πια να αμφισβητήσει την κοινωνική, αλλά και επιχειρηματική αξία της μετάβασης του διαφημιστικού προϊόντος στην εποχή του «unsterotyping». Οι λόγοι αλλά και τα εργαλεία, είναι εκεί. Αν λείπει κάτι ακόμη, αυτό δεν είναι άλλο από την ίδια την πρόθεση τόσο των brands owners, όσο όμως και των επικοινωνιακών συνεργατών τους, των agencies, για αλλαγή. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο David Wheldon, President της WFA, «η βιομηχανία μας πρέπει με γενναιότητα να απεικονίσει πλέον την κοινωνία όπως πραγματικά είναι. Έχει έρθει η ώρα να παίξουμε το ρόλο μας στην προώθηση της διαφορετικότητας σε όλες τις εκδοχές της».

Πηγή: Marketing Week