07 Δεκεμβρίου, 2022 | Ψηφιακό Μάρκετιγνκ

Το ψηφιακό μάρκετινγκ έχει γίνει και θα συνεχίσει να αποτελεί αναπόσπαστο μέρος των στρατηγικών πολλών επιχειρήσεων. Από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έως το μάρκετινγκ μέσω email, υπάρχουν πολλές ευκαιρίες για να προσεγγίσετε πελάτες στο διαδίκτυο. Είτε είστε μια μικρή επιχείρηση B2B είτε ένας εθνικός πάροχος, κάθε εταιρεία θα πρέπει να εξετάσει προσεκτικά πώς αυτές οι τάσεις μπορούν να βελτιώσουν την αξία τους και να αυξήσουν την ευαισθητοποίηση και την αφοσίωση των καταναλωτών.

Ενώ ορισμένες από αυτές τις τάσεις μεταφέρονται από πέρυσι, ο κόσμος του μάρκετινγκ συνεχίζει να αλλάζει γρήγορα. Γιατί; Επειδή, ως έμποροι, η δουλειά μας είναι να δοκιμάζουμε και να τελειοποιούμε τις προσεγγίσεις μας. Μαθαίνουμε ή πρέπει να μαθαίνουμε, από τις αλληλεπιδράσεις του κοινού μας σχετικά με τις προτιμήσεις του και τι το κάνει να αγοράζει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μας.

Το σημερινό ιστολόγιο εξερευνά πέντε τάσεις που θα συνεχίσουν να επηρεάζουν τις στρατηγικές μάρκετινγκ μακροπρόθεσμα.

Η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) θα συνεχίσει να εξελίσσεται.

Η τεχνητή νοημοσύνη είναι μια από τις μεγαλύτερες τάσεις στο ψηφιακό μάρκετινγκ σήμερα. Δυστυχώς, είναι επίσης ένα από τα πιο παρεξηγημένα. Τι ακριβώς είναι λοιπόν η τεχνητή νοημοσύνη; Και πώς λειτουργεί;

Πρώτον, εξ ορισμού, το μάρκετινγκ AI κάνει αυτοματοποιημένες κρίσεις με βάση τη συλλογή δεδομένων, την ανάλυση και περαιτέρω παρατηρήσεις του κοινού ή των οικονομικών προτύπων που μπορεί να επηρεάσουν τις προσπάθειες μάρκετινγκ.

Το αποτέλεσμα είναι ότι οι επιχειρήσεις μπορούν να χρησιμοποιήσουν την τεχνητή νοημοσύνη για να αποκτήσουν καλύτερη γνώση των απαιτήσεων των καταναλωτών τους ακόμη και πριν το κάνουν. Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να παρέχει πληροφορίες για μια καλύτερη εμπειρία πελατών, υπερ-στοχευμένη διαφήμιση, άμεσες απαντήσεις, π.χ. chatbots σε γενικές ερωτήσεις και επαυξημένες εμπειρίες που αυξάνουν την αφοσίωση και επηρεάζουν θετικά το τελικό αποτέλεσμα.

Σύντομη φόρμα βίντεο

Το βίντεο ήταν στη μόδα πρόσφατα, και για καλό λόγο. Το HubSpot σημειώνει ότι το 90% των επαγγελματιών μάρκετινγκ που χρησιμοποιούν βίντεο σύντομης μορφής θα αυξήσουν ή θα διατηρήσουν την επένδυσή τους το επόμενο έτος και 1 στους 5 επαγγελματίες του μάρκετινγκ σχεδιάζει να αξιοποιήσει βίντεο σύντομης μορφής για πρώτη φορά το 2023. Επιπλέον, η εμπειρία δείχνει ότι το βίντεο είναι ένα από τα καλύτερα μέσα για δέσμευση και μετατροπή. Μόνο το YouTube συγκεντρώνει 5 δισεκατομμύρια προβολές βίντεο καθημερινά.

Όλες οι εταιρείες μπορούν να επωφεληθούν από την προσθήκη βίντεο στη στρατηγική μάρκετινγκ τους. Τα οφέλη είναι πολλά, μεταξύ των οποίων:

  • Καλύτερη ανάκληση – περισσότερο είναι λιγότερο
  • Είναι τέλειο για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
  • Και είναι πιο εύκολο να επανατοποθετηθεί

Τέλος, καθώς οι κινητές συσκευές γίνονται όλο και πιο ισχυρές, είναι λογικό να χρησιμοποιούμε αυτές τις συσκευές για να παρακολουθούμε βίντεο. Σύμφωνα με τη Statista, ο τρέχων αριθμός χρηστών smartphone στον κόσμο σήμερα είναι 6,648 δισεκατομμύρια, που σημαίνει ότι το 83,07% του παγκόσμιου πληθυσμού διαθέτει smartphone. Και σύμφωνα με το eMarketer, οι αμερικανοί καταναλωτές ξόδεψαν 100 δισεκατομμύρια δολάρια σε βίντεο για κινητά μόνο πέρυσι.

Η φωνητική αναζήτηση θα γίνει σημαντικός οδηγός επισκεψιμότητας και μετατροπών.

Εκτός από τα smartphone, η φωνητική αναζήτηση έχει γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μας. Η φωνητική αναζήτηση αντιπροσωπεύει τη χρήση τεχνολογίας φωνητικής αναγνώρισης για να βοηθήσει τους χρήστες να πραγματοποιούν αναζητήσεις στο Διαδίκτυο μιλώντας απλώς σε μια συσκευή. Η συσκευή είναι συνήθως ένα smartphone, ένας έξυπνος φωνητικός βοηθός ή ένας υπολογιστής.

Η Google υπολογίζει ότι περισσότερο από το 50% των αναζητήσεων εκτελούνται πλέον μέσω φωνητικών εντολών. Αυτό σημαίνει ότι οι άνθρωποι αναζητούν προϊόντα και υπηρεσίες χρησιμοποιώντας τη φωνή τους αντί να τα πληκτρολογούν σε μια γραμμή αναζήτησης.

Λοιπόν, πώς βελτιστοποιείτε τη φωνητική αναζήτηση; Σε μια πρόσφατη ανάρτηση ιστολογίου, το SEMrush σημειώνει ότι η γραφή με συνοπτικό, φυσικό τόνο είναι το κλειδί για να κατατάξετε το περιεχόμενό σας στη φωνητική αναζήτηση. Τα οφέλη της βελτιστοποίησης φωνητικής αναζήτησης είναι πολλά, όπως:

  • Τοπική αναζήτηση SEO
  • Γρήγορη απάντηση σε ερωτήματα
  • Πολυγλωσσική δυνατότητα αναζήτησης
  • Αυξημένη προσβασιμότητα για όλους τους χρήστες

Η διαφήμιση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα αυξηθεί σε δημοτικότητα.

Σύμφωνα με το eMarketer, οι διαφημιστικές δαπάνες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα συνεχίσουν να αυξάνονται καθώς οι επωνυμίες αναζητούν νέους τρόπους για να προσεγγίσουν τους καταναλωτές. Μέχρι το 2022, οι δαπάνες για διαφημίσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα ανέρχονται σε 22 δισεκατομμύρια δολάρια, από 14 δισεκατομμύρια δολάρια πέρυσι.

Με την επιτυχία του TikTok και άλλων δικτύων κοινωνικής δικτύωσης, συμπεριλαμβανομένων των Instagram και YouTube, οι διαφημιστές θα συνεχίσουν να επενδύουν σε βίντεο σύντομης μορφής, ζωντανά βίντεο και ζωντανές αγορές σε πλατφόρμες κοινωνικών μέσων. Επιπλέον, τα ιδιωτικά μηνύματα κοινωνικής δικτύωσης συνεχίζουν να κερδίζουν δημοτικότητα και οι εταιρείες το προσέχουν. Στην πραγματικότητα, το Facebook επιτρέπει πλέον στους διαφημιστές να επισημαίνουν την επωνυμία τους στις ροές ειδήσεων των χρηστών και κάνοντας κλικ στις διαφημίσεις μεταφέρονται οι χρήστες σε ένα παράθυρο συνομιλίας με τον άμεσο αγγελιοφόρο του διαφημιστή.

Επένδυση στην Κοινωνική Ευθύνη

Καθώς η Gen Z και οι Millennials συνεχίζουν να αποτελούν ισχυρή δύναμη στην οικονομία, οι επιχειρήσεις όλων των τύπων θα πρέπει να δώσουν προσοχή στις αγοραστικές τους συνήθειες. Όπως σημειώθηκε παραπάνω, οι διαφημιστικές δαπάνες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα συνεχίσουν να αυξάνονται καθώς οι καταναλωτές αγοράζουν με συνέπεια αγαθά και υπηρεσίες μέσω αυτού του μέσου.

Ωστόσο, οι εταιρείες πρέπει να κάνουν περισσότερα από την αύξηση των ετήσιων δαπανών τους σε πλατφόρμες-στόχους. Η στάση ή η έλλειψη μιας εταιρείας σχετικά με κοινωνικά ζητήματα επηρεάζει σημαντικά τις αντιλήψεις και την προθυμία των καταναλωτών να αγοράσουν ένα προϊόν ή μια υπηρεσία. Πρόσφατα στατιστικά στοιχεία δείχνουν:

Το 1 στα 2 Gen Zers θέλει οι εταιρείες να λάβουν θέση σε κοινωνικά ζητήματα, συγκεκριμένα τη φυλετική δικαιοσύνη, τα δικαιώματα LGBTQ+, την ανισότητα των φύλων και την κλιματική αλλαγή. Το 41% των Millennials συμφωνεί και ακόμη και το 35% των Gen Xers υποστηρίζει την κοινωνική ευθύνη.

Προειδοποιητικές ιστορίες

Είναι εύκολο να ενθουσιαστείτε με τις νεότερες τάσεις στο μάρκετινγκ. Ας το παραδεχτούμε, οι πάροχοι υπηρεσιών και οι ειδικοί του μάρκετινγκ το κάνουν να ακούγεται τόσο εύκολο. Ωστόσο, μην βιαστείτε να πηδήξετε στο συγκρότημα προτού σκεφτείτε τους στόχους, τον προϋπολογισμό και το προσωπικό σας.

Ως υπενθύμιση, το μάρκετινγκ είναι μια πολύπλευρη προσέγγιση και κάθε νέα πρωτοβουλία θα πρέπει να αξιολογείται προσεκτικά και να τροποποιείται με βάση την ανταπόκριση του κοινού-στόχου σας. Θα πετύχετε εάν επενδύσετε στη σωστή στρατηγική μάρκετινγκ, στοχεύσετε τους σωστούς πελάτες και εστιάσετε στα σωστά κανάλια μάρκετινγκ.
___
by Yvonne Levine
μετάφραση: Θωμάς Θεοδωρίδης
source: DataDrivenInvestor