05 Ιουνίου, 2018 | Digital Marketing

Με το GDPR οι προετοιμασίες όλων των κρίκων της αλυσίδας στο digital marketing εντείνονται.

Μήπως τελικά ο νέος κανονισμός ήρθε ως η επιβεβλημένη απάντηση γι’ αυτό που «χάθηκε» στην τρελή κούρσα ανάπτυξης της ψηφιακής επικοινωνίας, δηλαδή, της «καλής συμπεριφοράς»; Κατά πόσο οι χρήστες θα ήταν σήμερα πιο δεκτικοί στην ψηφιακή διαφήμιση, εάν όλες οι πρακτικές είχαν αναπτυχθεί με περισσότερο διαφανή και κοινωνικά αποδεκτό τρόπο; Στο ερώτημα έρχεται να απαντήσει πρόσφατη έρευνα του Harvard Business School, η οποία θεωρείται ήδη σημείο αναφοράς για εταιρείες όπως το Facebook και η Google, που βρίσκονται υπό διαρκή πίεση να αποκαλύπτουν πληροφορίες για τις τακτικές στόχευσης που χρησιμοποιούν.

Όπως διαβάζουμε στο wired.com, οι χρήστες εμφανίζονται για παράδειγμα απρόθυμοι να συνδεθούν με διαφημίσεις οι οποίες τους έχουν «εντοπίσει» μέσα από τη δραστηριότητά τους σε τρίτες διαδικτυακές σελίδες, ενώ επίσης η πρόθεση των χρηστών να «εμπλακούν» σε μια διαφήμιση μειώνεται δραματικά όταν πχ αξιοποιείται διαφημιστικά μια προσωπική πληροφορία χωρίς ο χρήστης να έχει δώσει ξεκάθαρα τη συγκατάθεσή του. Οι ερευνητές παραπέμπουν στο διάσημο παράδειγμα της Target του 2012, όπου ο γνωστός retailer έστελνε διαφημιστικά μαιλ για βρεφικά προϊόντα σε μια νεαρή γυναίκα, αποκαλύπτοντας έτσι ακούσια στον πατέρα της ότι… ήταν έγκυος

Οι ερευνητές προχώρησαν σε πολλά ενδιαφέροντα πειράματα αναφορικά με τις τακτικές διαφημιστικής στόχευσης, τα οποία μπορεί να δει κανείς στη σχετική ανάρτηση του wired.com. Ίσως όμως το πιο ενδιαφέρον συμπέρασμα έχει να κάνει με την κοινωνική συμπεριφορά των ίδιων των ψηφιακών Μέσων. Εάν επιχειρούσε κανείς να μεταφράσει τις τακτικές διαφημιστικής στόχευσης σε συμπεριφορές στον φυσικό κόσμο, θα αντιλαμβανόταν άμεσα το πόσο «απρεπείς» μπορούν να θεωρηθούν από τους ανθρώπους. Κανείς δεν εμπιστεύεται για παράδειγμα αυτόν που τον «κουτσομπολεύει», μιλάει πίσω από την πλάτη του ή αποκαλύπτει προσωπικές του πληροφορίες σε τρίτους. Όπως επίσης, σε κανέναν δεν αρέσει να του λένε κατάμουτρα ότι… πρέπει να χάσει κιλά.

«Οι κοινωνικοί κανόνες είναι ακόμη λιγότερο κατανοητοί στην ψηφιακή σφαίρα και εξακολουθούν να εξελίσσονται», αναφέρει ένας εκ των ερευνητών. «Οι marketers οφείλουν να κατανοήσουν αυτούς τους κανόνες και να αποφύγουν πρακτικές που τους καταστρατηγούν». Ακούγεται λογικό. Οι απλοί, κοινά παραδεκτοί κανόνες ορθής συμπεριφοράς θα έπρεπε να αφορούν και στον ψηφιακό κόσμο… Η απάντηση σε όλα αυτά, φαίνεται πως είναι η διαφάνεια που οδηγεί στην εμπιστοσύνη. Σε κάποιες περιπτώσεις σύμφωνα με την έρευνα, η ειλικρίνεια –αναφορικά με τις μεθόδους στόχευσης και τον τρόπο που χρησιμοποιούνται- μπορεί να οδηγήσει σε ακόμη περισσότερα κλικς και αγορές.

Πηγή: Marketing Week