Και εκεί που πολλοί πίστεψαν πως οι παραδοσιακές μέθοδοι μάρκετινγκ ολοκλήρωσαν τον κύκλο της ζωής τους, δίνοντας τη σκυτάλη στις online ενέργειες, όλο και περισσότεροι επιχειρηματίες αρχίζουν να αντιλαμβάνονται ότι τα πράγματα είναι λίγο πιο σύνθετα. Ασφαλώς και το online μάρκετινγκ αποτελεί αιχμή του δόρατος για κάθε σύγχρονη επιχείρηση αλλά για να είναι αιχμηρό αυτό το δόρυ, χρειάζεται ακόνισμα. Και οι offline ενέργειες, είναι το ακόνι κάθε επιχείρησης!

Κυριολεκτικά, το ακόνισμα επιτυγχάνεται μέσω της τριβής. Το ίδιο ισχύει και σε μεταφορικό επίπεδο για μία επιχείρηση η οποία και πρέπει να έχει συχνή “τριβή” με τους πελάτες της. Ενεργούς αλλά και εν δυνάμει. Για να το καταφέρει αυτό, ο επιχειρηματίας πρέπει να μπορεί να προσφέρει στους πελάτες του, μια σφαιρική και ολοκληρωμένη εμπειρία αλληλεπίδρασης των προϊόντων και των υπηρεσιών του, με το κοινό που απευθύνεται. Ευτυχώς ή δυστυχώς αυτό δεν μπορεί να επιτευχθεί αποκλειστικά και μόνο μέσω μίας οθόνης. Κανείς δεν αρνείται τη δυναμική που έχουν οι online ενέργειες στον τζίρο και την αναγνωρισιμότητα μίας επιχείρησης όπως επίσης κανένας επιχειρηματίας δεν μπορεί να μην αναγνωρίσει τη δύναμη που έχει η άμεση επαφή του πελάτη με το προϊόν που τον ενδιαφέρει.

Νομίζετε είναι τυχαίο το γεγονός, πως μεγάλες εταιρείες, για παράδειγμα εταιρείες καλλυντικών, προσφέρουν στα καταστήματά τους τη δυνατότητα δειγματισμού στις πελάτισσές τους ή θεωρείτε πως ο δειγματισμός γίνεται μόνο για να επιτευχθεί εκείνη τη στιγμή η πώληση; Πιστέψτε με, όχι! Μπορεί μία εταιρεία να έχει ένα υπερπλήρες site και online κατάστημα αλλά οπωσδήποτε πρέπει να είναι σε θέση να προσφέρει στην πράξη, την εμπειρία που υπόσχεται στις πελάτισσές της. Συνδυάζει λοιπόν τις online ενέργειες με τις offline, καλύπτοντας ολοκληρωμένα τον τομέα του μάρκετινγκ. Αυτό είναι και το μυστικό. Η ενοποίηση και αλληλοϋποστήριξη των online και offline ενεργειών, δημιουργώντας ένα ενιαίο επικοινωνιακό μέτωπο ανάπτυξης και κερδοφορίας.

Μέσα από την παραπάνω ενοποίηση του μάρκετινγκ, η επιχείρηση κερδίζει πολυεπίπεδα, καθώς από τη μία πλευρά μπορεί να επικοινωνήσει άμεσα, στοχευμένα και μέσα από πολλαπλά κανάλια και πλατφόρμες τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της, ενώ ταυτόχρονα με την offline παρουσία της μπορεί να κερδίσει την εμπιστοσύνη του κοινού της, ενεργώντας μέσα από δράσεις που αναδεικνύουν τη φυσική της παρουσία. Οι πελάτες έχουν ανάγκη να γνωρίζουν πως πίσω από το διαφημιστικό banner που εμφανίζεται στην οθόνη του κινητού τους, υπάρχουν άνθρωποι οι οποίοι μπορούν να τους εξυπηρετήσουν και να ανταποκριθούν στις απορίες και τα ερωτήματά τους. Γι’ αυτό άλλωστε οι μεγάλες εταιρείες αναδεικνύουν πολλές φορές με offline ενέργειες και το προσωπικό τους αλλά και προωθούν την ανθρωποκεντρική τους εικόνα. Βλέπετε, οι πελάτες έχουν ανάγκη να νιώσουν εμπιστοσύνη όχι μόνο στα προϊόντα και τις υπηρεσίες που αγοράζουν αλλά και προς τα πρόσωπα από τα οποία τα αγοράζουν. Εξάλλου, όσο και αν έχει προχωρήσει η τεχνολογία, μία τηλεφωνική γραμμή πάντα υφίσταται, από τη μικρότερη μέχρι και τη μεγαλύτερη εταιρεία. Γιατί; Επειδή πολύ απλά ο πελάτης πρέπει να αισθάνεται πως έχει τη δυνατότητα της προσωπική επαφής με την επιχείρηση που επέλεξε.

Είναι λογικό, θεμιτό και ας είμαστε ειλικρινείς, αποτελεσματικό για μια επιχείρηση, να αξιοποιεί τις online δυνατότητες που προσφέρει το σύγχρονο μάρκετινγκ. Αρκεί βεβαίως να βλέπει τη μεγάλη εικόνα και όχι μόνο τα pixels αυτής. Επενδύστε στο online μάρκετινγκ φροντίζοντας όμως να έχετε το offline υπόβαθρο το οποίο θα ενδυναμώσει και θα αναδείξει όλες αυτές τις κινήσεις που προβαίνετε. Είναι πραγματικά κρίμα, πολλές επιχειρήσεις να επενδύουν σε online ενέργειες χωρίς όμως πρώτα να έχουν διασφαλίσει το offline προφίλ τους και όλα εκείνα που αργά ή γρήγορα θα θελήσει να απολαύσει ο πελάτης όταν τις επισκεφθεί και βρεθεί αυτοπροσώπως στο χώρο τους.

Πηγή: Marketing Consultant