16 Δεκεμβρίου, 2022 | Ψηφιακό Μάρκετιγνκ

Ο συντάκτης Benjamin Broomfield εξετάζει τις πιο δημοφιλείς περιπτωσιολογικές μελέτες και στήλες ηγεσίας σκέψης του ClickZ για το 2022

Το 2022 ήταν μια χρονιά που δεν υπήρχε όμοιά της για τους digital marketers. Μια σύντομη σάρωση των «τάσεων που θα διαμορφώσουν το ψηφιακό μάρκετινγκ το 2022», που δημοσιεύτηκε στα τέλη του περασμένου έτους, υποσχέθηκε πολλά, από την άνοδο του metaverse (κυρίως χάρη στη μετονομασία του Facebook σε Meta) έως τη σημασία του περιεχομένου βίντεο.

Πολλές από αυτές τις τάσεις έχουν φέρει τις μάρκες σε νέα ύψη. Από την κυκλοφορία του Metaverse του Duolingo μέχρι το τμήμα αφήγησης βίντεο του Publicis Sapient, το ClickZ μίλησε με κορυφαίους επωνυμίας το 2022 για τις επιτυχημένες καμπάνιες τους και για το τι τους έκανε να ξεχωρίσουν. Κανείς όμως δεν μπορούσε να προβλέψει πώς θα ήταν το 2022.

2022: Μια πραγματικά απρόβλεπτη χρονιά

Ο αυξανόμενος πληθωρισμός και οι μικτές περιουσίες στις πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης έχουν δημιουργήσει ένα δύσκολο τοπίο για τους ηγέτες του μάρκετινγκ. Πολλοί, συμπεριλαμβανομένου του Mark Zuckerberg της Meta, ήλπιζαν σε τεράστια αύξηση της κατανάλωσης μετά την πανδημία. Αντίθετα, έχουμε δει σημαντικές απολύσεις, και ενώ υπάρχει κάποια αισιοδοξία για την αύξηση του προϋπολογισμού το 2023, τα τελευταία χρόνια μας έμαθαν να ελπίζουμε για το καλύτερο, αλλά να σχεδιάζουμε για το χειρότερο.

Τα καλά νέα είναι ότι η φετινή χρονιά προσέφερε μερικές πραγματικά εξαιρετικές περιπτωσιολογικές μελέτες και ηγετική σκέψη. Αυτό έχει προσφέρει στους ηγέτες μάρκετινγκ τις βέλτιστες πρακτικές που χρειάζονται για να ευδοκιμήσουν τους επόμενους δώδεκα μήνες και μετά.

Από την πρώιμη επιτυχία στο metaverse μέχρι το μάρκετινγκ επιρροής στο TikTok, ας δούμε τα πιο δημοφιλή άρθρα του ClickZ από το 2022. *

5) Από το κινητό τηλέφωνο στην ασφάλεια στον κυβερνοχώρο: Πώς η BlackBerry πέρασε από τη στρατηγική B2C σε B2B

Από μια μικρής κλίμακας εφαρμογή πλατφόρμας SaaS σε μια μνημειώδη μετατόπιση από το B2C στο B2B, ο μετασχηματισμός είναι ένα επίπονο έργο για τους επαγγελματίες του μάρκετινγκ. Απαιτεί ιεράρχηση, συνεργασία και προσεκτική εκτέλεση, με πολλά λάθη και ευκαιρίες για μάθηση στην πορεία.

Πράγματι, η μετατόπιση της BlackBerry από το B2C στο B2B είναι ίσως το καλύτερο παράδειγμα μιας περιστροφής σε ολόκληρη την εταιρεία. Ο Mark Wilson, CMO της Blackberry, συνάντησε το ClickZ για να παρακολουθήσει τις γνώσεις αυτής της αξιοσημείωτης μετάβασης. Οι λύσεις προϊόντων της χρησιμοποιούνται πλέον παντού, συμπεριλαμβανομένων πάνω από 195 εκατομμυρίων αυτοκινήτων και του Διεθνούς Διαστημικού Σταθμού.

Μάθετε από τον Wilson για αυτό το καλύτερο παράδειγμα μεταμόρφωσης στην κατηγορία του. Φιλτράροντας τις γνώσεις των πελατών σε κάθε στάδιο της διαδικασίας, από την αρχική ανακάλυψη του USP έως την εφαρμογή του martech, οι βασικές αρχές πίσω από αυτήν τη μετάβαση αποτελούν έναν εξαιρετικό οδηγό για τον ψηφιακό μετασχηματισμό το 2023.

4) Τάσεις μάρκετινγκ ανάπτυξης που θα επηρεάσουν τον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις σχεδιάζουν για το 2023

Δεν είναι ακόμα πολύ αργά για να διαμορφώσετε τη στρατηγική σας για το 2023. Πράγματι, αν είναι κάτι σαν το 2022, θα χρειαστούν σταδιακές προσαρμογές για να ανταποκριθούμε στο συνεχώς εξελισσόμενο τοπίο του ψηφιακού μάρκετινγκ. Πράγματι, η συμπερίληψη του μάρκετινγκ ανάπτυξης στο επιχειρηματικό σας σχέδιο είναι μια διαδρομή για να αποκτήσετε τον κλάδο σας το 2023.

Συγγραφέας, κεντρικός ομιλητής και συνιδρυτής στο Calendar.com, ο John Hall εξετάζει τρεις τάσεις ανάπτυξης του μάρκετινγκ που θα διαμορφώσουν τους επόμενους δώδεκα μήνες και μετά, συμπεριλαμβανομένων:

  1. Ολοκλήρωση στρατηγικής
  2. Προετοιμασία για μαραθώνιο
  3. Κατανόηση της αξίας των ειδικών

Μάθετε πώς κάθε τάση πρέπει να συνδέει τη στρατηγική μάρκετινγκ με τους επιχειρηματικούς σας στόχους, σε αυτήν την αποκλειστική στήλη επισκεπτών.

3) Κουλτούρα ακύρωσης και τι πρέπει να κάνουν οι επωνυμίες

Η τακτική αρθρογράφος του ClickZ, Ann Smarty, έχει ασχοληθεί με πολλά θέματα φέτος, από τη συνεργασία μεταξύ των ομάδων μέχρι το μάρκετινγκ των διακοπών. Σε αυτό το κομμάτι, εξετάζει το αμφιλεγόμενο θέμα της κουλτούρας ακύρωσης.

Το 2022 έχει δει πολλές μάρκες να παγιδεύονται από την κουλτούρα ακύρωσης. Η H&M έχει αντιμετωπίσει κατηγορίες για greenwashing και η Balenciaga βρίσκεται στη μέση ενός σκανδάλου εκμετάλλευσης παιδιών. Αυτό έχει αφήσει πολλούς εμπόρους να ανησυχούν. Το 57% των digital marketers φοβάται ότι θα ακυρωθούν εάν λάβουν λάθος μια διαφήμιση.

Το Smarty παρέχει έναν οδηγό βήμα προς βήμα για να αποφύγετε την κουλτούρα ακύρωσης, από ένα ενδελεχές σχέδιο επικοινωνίας έως την επένδυση σε μια δευτερεύουσα επωνυμία. Ναι, η πρόληψη είναι καλύτερη από τη θεραπεία και η λήψη μέτρων για την αποφυγή αντιπαραθέσεων είναι ένα ζωτικό σχέδιο. Όμως, το να μάθουν πώς να παραδέχονται τα λάθη και να σχεδιάζουν ένα καλύτερο μέλλον ήταν αδιαπραγμάτευτο για τους ηγέτες του μάρκετινγκ το 2022. Επιπλέον, θα είναι στα επόμενα χρόνια.

2) Μετατροπή του TikToks σε πωλήσεις βιβλίων: Masterclass μάρκετινγκ επιρροής του Penguin Random House

Τον Σεπτέμβριο του 2021, η TikTok ανακοίνωσε ότι έχει πάνω από 1 δισεκατομμύριο μηνιαίους χρήστες παγκοσμίως. Και δεν επηρεάζει μόνο τον τρόπο που συμπεριφέρονται οι καταναλωτές στην εφαρμογή. Το Instagram απέσυρε τις αλλαγές στην εφαρμογή του μετά από κατηγορίες για αντιγραφή του TikTok.

Οι Duolingo και Taco Bell είναι μόνο δύο επωνυμίες που συγκεντρώνουν εκατομμύρια προβολές και αγαπούν την επωνυμία στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά λίγες τάσεις μπορούν να συγκριθούν με τη δύναμη του «BookTok». Η Penguin Random House, μια εκδοτική εταιρεία 95 ετών, το δείχνει Οι επωνυμίες παλαιού τύπου μπορούν και πρέπει να θεωρούν το TikTok ως μια πλατφόρμα για τη συμμετοχή της κοινότητας. Οι συνεργασίες με τους Influencers της TikTok έχουν σημειώσει αξιοσημείωτη δέσμευση εντός της εφαρμογής και έχουν πραγματοποιήσει 7 φορές βελτίωση στις πωλήσεις βιβλίων!

Μάθετε για το τριετές ταξίδι τους στην κορυφή του δέντρου του TikTok από την Associate Director of Social Media Alyssa Castaneda και την Associate Director of Digital and Social Media Marketing Felicity Valence.

1) 2 Billion Metaverse Impressions: Πώς η Heineken έφερε στη ζωή την εικονική της μπύρα

Τι άλλο από το μετασύμπαν; Το λατρεύεις, το μισείς ή το φοβάσαι, οι ενεργοποιήσεις του metaverse έχουν γίνει σταθερά πρωτοσέλιδα το 2022. Ωστόσο, ενώ τα McDonald’s & Chipotle έχουν λανσάρει εικονικούς κόσμους, για πολλούς επαγγελματίες του μάρκετινγκ αισθάνονται ότι οι καταναλωτές μπορεί να μην είναι έτοιμοι για αυτό το νέο σύνορο μάρκετινγκ . Πώς μπορούμε να σχεδιάσουμε το Web3 όταν ακόμα τυλίγουμε το κεφάλι μας γύρω από το Web2;

Η Heineken χτύπησε το τέλειο μέσο ζωντανεύοντας την “Εικονική Μπύρα”, που κυκλοφόρησε στην Decentraland. Αυτή η καμπάνια ήταν ένα πραγματικό masterclass στον συνδυασμό ψηφιακών και φυσικών καναλιών και έδειξε ότι οι κυκλοφορίες του metaverse δεν χρειάζεται να σημαίνουν απλώς (αν και εντυπωσιακές) εντυπώσεις.

Ο Rob van Griensven, Global Digital Director της Heineken, μοιράστηκε την ιστορία πίσω από αυτήν την ενεργοποίηση που τα είχε όλα: Ένα λανσάρισμα μεταβάσεων, «φυσικές» ενσωματώσεις, εξατομίκευση, μάρκετινγκ επιρροής και όλα αυτά σύμφωνα με τις αξίες της επωνυμίας της Heineken. Και θα πιούμε σ’ αυτό.

Τα μαθήματα του 2022 μπορούν να βοηθήσουν τους επαγγελματίες του μάρκετινγκ να προετοιμαστούν για το 2023

Ενώ άρθρα όπως αυτές οι πέντε μεγάλες επιτυχίες είχαν σημασία το 2022, τάσεις όπως ο ψηφιακός μετασχηματισμός και οι ενεργοποιήσεις μετατροπών θα συνεχίσουν να κρατούν τους ηγέτες του μάρκετινγκ ξύπνιους τη νύχτα. Το 2023 θα αφορά την εύρεση της ισορροπίας μεταξύ της εστίασης σε μακροπρόθεσμες ασκήσεις δημιουργίας επωνυμίας και του βραχυπρόθεσμου μάρκετινγκ απόδοσης που θα μεγιστοποιήσει την απόδοση επένδυσης και θα διασφαλίσει ότι κάθε δολάριο ή λίβρα ξοδεύεται προσεκτικά.

Σίγουρα, τα λάθη που κάνατε και οι βέλτιστες πρακτικές που ανακαλύψατε, θα πρέπει να καθοδηγούν την προσέγγισή σας μέχρι το 2023. Εάν οι ηγέτες του μάρκετινγκ πρόκειται να τα καταφέρουν μέχρι το 2023, αυτό θα γίνει μέσω της κοινότητας και της κοινής μάθησης.

Από όλους εμάς στο ClickZ, να περάσετε υπέροχες διακοπές. Ανυπομονούμε να ασχοληθούμε ξανά με το μέλλον του ψηφιακού μάρκετινγκ το 2023!
___
by Benjamin Broomfield
μετάφραση: Θωμάς Θεοδωρίδης
source: Clickz.com