Η Google επιβεβαίωσε τη μεγάλη αλλαγή που συζητιέται τις τελευταίες μέρες  σχετικά με τον τρόπο που εμφανίζονται τα snippets στα αποτελέσματα αναζήτησης. Το «snippet» είναι η περιγραφή μιας σελίδας που εμφανίζεται κάτω από τη διεύθυνση URL σε ένα οργανικό αποτέλεσμα αναζήτησης, που δείχνει πώς το αποτέλεσμα αυτό σχετίζεται με το ερώτημα αναζήτησης.

Σε αρκετούς είναι γνωστό ως “meta description”, το οποίο περνιέται manually στη σελίδα. Στην περίπτωση που δεν έχει περαστεί manually, το απόσπασμα αυτό τραβάει την πιο σχετική περιγραφή μέσα από το περιεχόμενο της σελίδας και το εμφανίζει στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Δες ένα απόσπασμα όπου περιγράφει το description snippet ενός αποτελέσματος στην Google SERP:

Παράδειγμα εμφάνισης snippet στην σελίδα αποτελεσμάτων της Google

Ωστόσο, τις τελευταίες εβδομάδες αρκετοί χρήστες έχουν παρατηρήσει ότι τα αποσπάσματα αυτά περιείχαν περισσότερους χαρακτήρες, απ’ ότι συνηθιζόταν μέχρι τώρα.

Το RankRanger παρακολουθούσε και αυτά, όπου σύμφωνα με τα εργαλεία του, το μήκος του snippet αυξήθηκε από 160 χαρακτήρες σε σχεδόν 230 χαρακτήρες κατά μέσο όρο.

Ακολουθεί το διάγραμμα ανάπτυξης:

το μήκος του snippet αυξήθηκε από 160 χαρακτήρες σε σχεδόν 230 χαρακτήρες κατά μέσο όροΗ συζήτηση έχει επικεντρωθεί πλέον στο κατά πόσο οι webmasters και οι SEO experts θα πρέπει να εξετάσουν το ενδεχόμενο να ενημερώσουν τα meta-description τους.

Μήπως είναι νωρίς; μήπως η αλλαγή αυτή εγκυμονεί κινδύνους; Ή μήπως οι αλλαγές στα meta-descriptions πρέπει να γίνουν το συντομότερο δυνατό, προτού οι ανταγωνιστές επωφεληθούν από αυτή την αλλαγή και επικρατήσουν στο μέλλον.

Ο Rand Fishkin, πρώην CEO και νυν Wizard του MOZ, υποστηρίζει στην εβδομαδιαία εκπομπή του  -Whiteboard Friday- πως οι SEO experts θα πρέπει να προχωρήσουν το συντομότερο στην ανανέωση των meta-descriptions.

Αναλυτικά όσα αναφέρει ο Rand μέσα από το προφίλ του στο LinkedIn:

“Google launched longer meta descriptions last week, and a lot of SEOs are wondering whether they have to update their own descriptions to compete… IMO – yeah.”

Από την αντίπερα όχθη, ο πρώην ιδρυτής του SearchEngineLand, Barry Schwartz, υποστηρίζει ότι είναι πολύ νωρίς ακόμη για να γίνουν οι απαραίτητες αλλαγές.

Δηλώνει επίσης ότι τα meta-descriptions συχνά εμφανίζονται δυναμικά, βάση της αναζήτησης του χρήστη και στο περιεχόμενο που βρίσκεται μεταξύ του meta-description και του περιεχομένου της σελίδας.

Δες ακριβώς τη δήλωση του Barry Schwartz στο SearchEngineJournal:

“Some webmasters and SEOs may consider updating their meta descriptions, but I don’t believe Google would recommend doing so. The snippets are more often dynamically generated based on the user query and content found in both the meta description and the content visible on the page. If Google is going to go with a longer snippet, it likely will pull that content from the page.”