01 Μαρτίου, 2018 | Digital Marketing, Social Media

Έχετε startup; Συγχαρητήρια! Αυτό σημαίνει ότι έχετε ήδη ανήσυχο, επιχειρηματικό πνεύμα, που συνοδεύεται, ίσως, από μία μεγάλη ιδέα, που θα κάνει τον κόσμο καλύτερο (και εσάς πλουσιότερους). Κάπου εδώ όμως παγώνουν τα καλά νέα. Βλέπετε, ανεξάρτητα του πόσο καλή είναι η ιδέα σας, πόσο παθιασμένα είναι τα μέλη της ομάδας σας και πόση Coca-Cola καταναλώνετε σε κάθε brainstorming, όλα αυτά δεν αρκούν, εάν δεν έχετε τη σωστή βάση για την επιχειρηματική στρατηγική σας!

Σε ένα κόσμο που κάθε δευτερόλεπτο ή δύο, γεννιέται μία νέα startup και όπου όλες οι startup αγωνίζονται για την ίδια “πίτα”, τον παγκόσμιο πληθυσμό (ή μέρος του), ο ανταγωνισμός είναι πολύ πιο σφοδρός από ό,τι νομίζετε. Διαβάστε λοιπόν στο άρθρο μου με τους 4 πυλώνες βάσης για μια επιχειρηματική στρατηγική που κάθε startup θα πρέπει να έχει “χαραγμένους” στο DNA της και δείτε τι έχετε και τι σας λείπει!

Ανακαλύψτε το όραμα σας

Εν αρχή ην το όραμα. Δεν υπάρχει εταιρία χωρίς απλό, ξεκάθαρο όραμα και αποστολή. Κάθε επιτυχημένη startup έχει ένα όραμα που μπορεί να συνοψιστεί σε ελάχιστες λέξεις, όπως για παράδειγμα: “θέλουμε να κάνουμε τον κόσμο καλύτερο, επιτρέποντάς στους πολίτες να βρίσκουν ταξί, όποτε αυτοί θέλουν εύκολα και γρήγορα, μέσα από το κινητό τους τηλέφωνο/ με μια κίνηση”.

Εταιρίες που προσπαθούν μέσα στο όραμα και στην αποστολή τους να ενσωματώσουν πολλά και πιθανώς διαφορετικά μηνύματα δεν έχουν καμία τύχη. Πιστέψτε με, τα “νεκροταφεία startups” είναι γεμάτα από εταιρίες με πάθος μεν, αλλά χωρίς όραμα δε.

Επικεντρωθείτε στον πελάτη σας

Μία από τις πιο συνηθισμένες παγίδες των startups είναι η ολική ενασχόληση και απορρόφηση όλων με το προϊόν και τις ιδιαιτερότητές του και η ελάχιστη γνώση του πελάτη που, στο τέλος της ημέρας, θα καταναλώσει το προϊόν (και θα πληρώσει για αυτό). Αποκλεισμένοι στο “γυάλινο κάστρο της δημιουργικότητας” και εμμονικοί σχεδόν στο να κάνετε το τέλειο τελειότερο, αδιαφορείτε συχνά για αυτό που θα έπρεπε να είναι η πρώτη σας προτεραιότητα!

Πάρτε λίγο χρόνο και ανακαλύψτε σε ποιους πραγματικά απευθύνεστε. Δείτε τις επιθυμίες τους, τις ανάγκες τους και τη συμπεριφορά τους όταν αγοράζουν. Αναλύστε την αγορά σας (με τη βοήθεια ειδικών συμβούλων αν θεωρείτε ότι είναι πάνω από τις δυνάμεις σας) και μάθετε τους πελάτες σας. Μόνο έτσι, θα μπορέσετε να πάτε τη startup σας στο επόμενο επίπεδο!

Ενοποιήστε τις ενέργειες marketing!

Η μαγική λέξη είναι “integration”. Πολλές φορές, οι επιχειρηματίες πίσω από μια startup θεωρούν ότι το λογότυπο που έφτιαξε για αυτούς ο γνωστός toyw που ξέρει και λίγο Photoshop είναι αρκετό και ότι ο κόσμος πλέον είναι δικός τους. Δυστυχώς, η πραγματικότητα είναι εντελώς διαφορετική – και αδυσώπητη.

Κάνετε ένα μικρό διάλειμμα και αναλογισθείτε σε τι κόσμο ζούμε, επικοινωνιακά! Έναν κόσμο με χιλιάδες, κυριολεκτικά, κανάλια επικοινωνίας, όπου, σε κάποιες περιπτώσεις, ακόμη και οι ειδικοί της επικοινωνίας δυσκολεύονται, πόσο μάλλον εσείς. Προσπαθήστε λοιπόν να ομογενοποιήσετε τις ενέργειες marketing σας (social media, παραδοσιακή διαφήμιση, προωθητικές ενέργειες, τηλεμάρκετινγκ κλπ) για να μεγαλώσετε το impact της επικοινωνίας σας.

Μην φοβάστε την αποτυχία!

Για κάθε επιχειρηματία, η αποτυχία είναι μέρος της επιτυχίας. Δεν είναι τυχαία άλλωστε η ύπαρξη τόσων πολλών ρητών για την αποτυχία. Θυμίζουμε εδώ το θρυλικό ρητό του Σάμουελ Μπέκετ: Πάντα προσπαθείς. Πάντα αποτυγχάνεις. Δεν πειράζει! Προσπάθησε ξανά. Απότυχε ξανά. Απότυχε καλύτερα.

Ειδικά, όσον αφορά τις startup, η αποτυχία, τουλάχιστον σε μια πρώιμη φάση ωριμότητας της εταιρίας είναι τόσο φυσική, όσο οι παιδικές ασθένειες. Αναπόφευκτα θα περάσετε και εσείς “ιλαρά” ή “ανεμοβλογιά” που θα σας κάνει να αναρωτηθείτε αν όλο αυτό αξίζει. Πάντα, πρέπει να σκέφτεστε ότι η αποτυχία είναι ευκαιρία για να δείτε τι δεν πήγε καλά, να το διορθώσετε και να συνεχίσετε!

Συμπέρασμα

Υπάρχουν δεκάδες στατιστικοί πίνακες που δείχνουν ότι οι πιθανότητες μίας startup να αποτύχει είναι περισσότερες από το να πετύχει. Ωστόσο, υπηρετώντας τους 4 σημαντικούς πυλώνες της στρατηγικής που σας ανέλυσα παραπάνω, μπορείτε και εσείς να κάνετε τις πιθανότητες να γυρίσουν προς το μέρος σας. Καλή τύχη!