25 Ιανουαρίου, 2018 | Ψηφιακό Μάρκετιγνκ

Οι διαφημιστές πάντα φαίνεται να κυνηγούν το «next big thing», αυτό που θα τους κάνει να ξεχωρίσουν έναντι του ανταγωνισμού και να φέρουν εις πέρας τους δύσκολους στόχους τους.

Η τρέχουσα τάση που αναμφισβήτητα κερδίζει έδαφος, είναι το programmatic advertising -πολύ στοχευμένες, αυτοματοποιημένες πωλήσεις διαφημίσεων και placements- κάτι που οι marketers αρχίζουν να επενδύουν σε μεγάλο βαθμό.

Οι marketers έχουν ήδη καταλάβει τη δύναμη του programmatic advertising, και το 96% αυτών που συμμετείχαν σε μια πρόσφατη έρευνα στην Αμερική έχουν ήδη αρχίσει να το χρησιμοποιούν για αγορά display διαφημίσεων.

Το 2015, 14.88 δις δολάρια (!!!) ήταν η αξία των διαφημίσεων στις Η.Π.Α, με το 55% των display ads να έχουν αγοραστεί μέσω programmatic advertising.

Μέχρι το 2020, το programmatic θα καταλαμβάνει το 85% των στοχευμένων banner ads και το 67% των streaming video ads.

Τι Είναι το Programmatic Advertising

Εν συντομία, το programmatic advertising είναι ένας αυτοματοποιημένος τρόπος διαφήμισης. Αυτοματοποιεί τις διαφημιστικές δαπάνες.

Το σύστημα του programmatic έχει σχεδιαστεί για να καθορίζει το τι είδους διαφημίσεις θα τρέχουν και που αυτές θα προβάλλονται. Αυτό το πετυχαίνει με την δύναμη της Τεχνητής Νοημοσύνης (A.I).

Το programmatic μπορεί να εφαρμοστεί μέχρι και στην τηλεόραση.

Τι είναι αυτό όμως που κάνει το programmatic advertising τόσο ξεχωριστό; Γιατί όλο και περισσότεροι marketers, αλλά και επιχειρήσεις, στρέφονται στη λύση του programmatic advertising; Και γιατί θα πρέπει να αναθεωρήσεις άμεσα ως προς τη χρήση και τις δυνατότητές του;

Ας δούμε αναλυτικά:

Ένα Νέο Σύστημα μιας Εποχής που Εξελίσσεται

Το programmatic advertising είναι σχεδιασμένο για να στοχεύει με ακρίβεια σε συγκεκριμένα κοινά, κάτι που παλαιότερα δεν μπορούσε να γίνει εγγυημένα. Στην παραδοσιακή διαφήμιση, πολλές φορές τα κόστη ξεπερνούσαν τα επιτρεπόμενα όρια, χωρίς να φέρνουν το αντίστοιχο αποτέλεσμα.

Τώρα, μπορείς να βασιστείς σε έναν εξελιγμένο αλγόριθμο, ο οποίος καθορίζει το πού θα δαπανηθούν καλύτερα τα χρήματα των διαφημίσεών σου. Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να δηλώσεις κάποιες πληροφορίες σχετικά με την καμπάνια που θες να τρέξεις, το κοινό σου και κάποιους δείκτες που θεωρείς εσύ σημαντικούς.

Έτσι, ο αλγόριθμος όχι μόνο θα τρέξει την καμπάνια σου, αλλά θα παρακολουθεί και σημαντικά στοιχεία όπως το κόστος, και θα αναζητεί τομείς βελτίωσης.

Καταπολέμηση της Απάτης Διαφημίσεων

Ίσως έχεις ακούσει κάποιες ιστορίες σχετικά με το programmatic advertising και τις διαφημίσεις-απάτη. Και είναι κάτι που αξίζει να το εξετάσουμε.

Λάβε υπόψη ότι οι διαφημίσεις-απάτη, υπήρχαν πολύ πριν εμφανιστεί το programmatic advertising. Είναι λάθος να θεωρούμε ότι οι αυτοματοποιημένες λύσεις διαφημίσεων προσελκύουν «απατεώνες», όταν υπήρχε ήδη κίνδυνος για κάτι τέτοιο.

Επίσης, η τεχνητή νοημοσύνη και οι εξελιγμένοι αλγόριθμοι μπορούν να εντοπίσουν μια απάτη και να την αποφύγουν.

Με άλλα λόγια, μπορεί να αντιμετωπίσεις λιγότερες κακόβουλες ενέργειες εάν μετακομίσεις σε μια αυτοματοποιημένη λύση διαφημίσεων. Αυτό αποτελεί ίσως τον καλύτερο λόγο για να δοκιμάσεις μια επένδυση στο programmatic advertising.

Εξοικονόμηση Χρόνου και Πόρων

Ο χρόνος είναι χρήμα. Εάν η μέχρι τώρα εμπειρία σου περιλάμβανε marketers οι οποίοι περνούσαν ώρες και ώρες πάνω από μια digital διαφημιστική καμπάνια, αυτή με το programmatic advertising θα είναι μια εντελώς ξεχωριστή εμπειρία.

Όταν υιοθετείς το programmatic advertising, το σύστημα θα χειριστεί την όλη βελτιστοποίηση της καμπάνιας.

Αυτό θα σου επιτρέψει να αφιερώσεις περισσότερο χρόνο, ή και χρήμα, σε άλλους τομείς της διαφήμισης, κάτι που μέχρι τώρα ίσως να μη γινόταν.

Ίσως στην ιδέα ότι ένας αλγόριθμος θα χειρίζεται την καμπάνια σου, σου δημιουργείται μια μικρή ανησυχία, όμως δεν θα έπρεπε! Αφού δεις ότι το programmatic, όχι μόνο αυξάνει την επισκεψιμότητα στο site σου, αλλά βελτιώνει και δείκτες όπως το ROI και ROAS, θα μείνεις αρκετά ικανοποιημένος.

Ωστόσο, σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να έχεις τον έλεγχο και να παρακολουθείς την πορεία της καμπάνιας. Ποτέ δεν ξέρεις που μπορεί να υπάρχει χώρος για βελτίωση, ή για προσθήκη νέων καμπανιών.

Εργασία με Big Data

Ένας ακόμη λόγος για τον οποίο το programmatic advertising υπάρχει, είναι ότι μπορεί να αφομοιώσει πληροφορίες που προέρχονται από Big Data παρόχους. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό στη σημερινή  εποχή του microtargeting και του segmentation.

Για πρακτικούς λόγους, πραγματικά δεν υπάρχει κανένας τρόπος, ώστε ένας άνθρωπος (ή ακόμα και μια μικρή ομάδα ανθρώπων) να αφομοιώσει αμέτρητες στήλες και γραμμές δεδομένων αποθηκευμένων σε ένα χώρο. Είναι καλύτερο να αφήσεις αυτού το είδους την ανάλυση σε έναν υπολογιστή με επεξεργασία υψηλού επιπέδου.

Τα καλά νέα είναι ότι οι λύσεις στο programmatic μπορούν να λειτουργήσουν με big data για τη βελτιστοποίηση των διαφημιστικών δαπανών. Αυτό σημαίνει ότι ένα θέλεις να τρέξεις μια καμπάνια σε ένα μικρό, καλά καθορισμένο υποσύνολο στο target market σου, ένα αυτοματοποιημένο σύστημα μπορεί να το χειριστεί για εσένα.

Επίσης: το programmatic advertising θα βρει τάσεις και trends που μπορεί να αποκαλύψουν κρυφές αγορές και νέα δυναμικά κοινά.

Ξεκίνα με το Programmatic Advertising Σήμερα

Δεν υπάρχει τρόπος να ξεφύγεις από το μέλλον του programmatic advertising. Εάν δεν το έχεις ήδη ανακαλύψει σαν διαφημιστική λύση για τις καμπάνιες σου, γιατί να μην κάνεις σήμερα την αρχή;

Εγγραφείτε τώρα