Οι λέξεις “duplicate content” σπέρνουν τρόμο στις τάξεις των marketers εδώ και χρόνια.

Οι άνθρωποι που δεν έχουν μεγάλη εμπειρία στο SEO, χρησιμοποιούν τη φράση αυτή όλη την ώρα, όταν πρόκειται να αναδημοσιεύσουν ένα άρθρο ή να δημιουργήσουν περιεχόμενο για ένα site.

Οι περισσότεροι, ωστόσο, δεν έχουν διαβάσει ποτέ τα guidelines της Google για το διπλότυπο περιεχόμενο.

Απλώς υποθέτουν ότι εάν κάτι εμφανιστεί δύο φόρες στον online κόσμο, αστεροειδείς και κομήτες θα περάσουν ξυστά από τα κεφάλια τους.

Μήπως όμως έχουν δίκιο; Μήπως, έστω και ελάχιστα, το duplicate content επηρεάζει το SEO; Οι γνώμες διίστανται, και ήρθε η ώρα να ασχοληθούμε λίγο παραπάνω με το θέμα του Duplicate Content. Τα συμπεράσματα στο τέλος του άρθρου είναι δικά σου!

Σημείωση 1: Αυτό το άρθρο αφορά το περιεχόμενο και τη δημοσίευση, όχι τεχνικά ζητήματα SEO όπως το URL structure.

Σημείωση 2: Το άρθρο αυτό είναι αποτέλεσμα έρευνας και σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει ότι πρέπει να υιοθετηθούν απόλυτα τα όσα αναγράφει.

Μύθος #1: Το duplicate content θα βλάψει την κατάταξη του domain σου

Ενώ αυτή η θεωρία έχει υιοθετηθεί από αρκετούς marketers, η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχει κάποιο επίσημο αποδεικτικό στοιχείο, ότι το διπλότυπο (ή μη-πρωτότυπο) περιεχόμενο μπορεί να βλάψει την κατάταξη μιας ιστοσελίδας.

Υπάρχουν μερικές περιπτώσεις -όπως η παρακάτω- όπου το duplicate content ήταν η αιτία να γίνει penalized ένα site, όχι όμως με τον τρόπο που πιστεύεις:
Ο ιδιοκτήτης μιας νέας ιστοσελίδας, επιθυμώντας να γεμίσει το περιεχόμενο ενός δελτίου τύπου, έκανε copy & paste ολόκληρη την αρχική σελίδα, και την τοποθέτησε στο newsletter που ήταν έτοιμο να αποσταλεί.

Έτσι, όλοι όσοι παρέλαβαν το δελτίο τύπου, το δημοσίευσαν ως άρθρο στην ιστοσελίδα τους.Το αποτέλεσμα ήταν να δημιουργηθούν ταυτόχρονα, περισσότερες από 200-300 πανομοιότυπες σελίδες στο διαδίκτυο, με τα ίδια keywords, headings και εικόνες. Αμέσως, λαμβάνοντας τα signals αυτά η Google, έβαλε σε blacklist το συγκεκριμένο domain.

Πώς όμως έφτασε η Google μέχρι εκεί; Ποιο ήταν το πραγματικό πρόβλημα;

  • Volume: Εκατοντάδες πανομοιότυπες σελίδες είχαν ακριβώς τα ίδια κείμενα και τίτλους.
  • Timing: Όλες οι σελίδες εμφανίστηκαν ταυτόχρονα, μέσα σε ένα διάστημα 2-3 ημερών.
  • Source: Όλες οι νέες σελίδες αποτελούσαν κλώνο της αρχικής σελίδας (ήταν η πηγή).

Επομένως, είναι εύκολο να αναλογιστούμε το λόγο που έγινε blacklisted το συγκεκριμένο domain.

Ωστόσο, όταν οι περισσότεροι marketers αναφέρονται στον όρο “duplicate content”, δεν εννοούν αυτό.

Συνήθως έχουν στο μυαλό τους ένα άρθρο 1,000 λέξεων σε ένα ήδη well-established site. Η αντιγραφή ενός τέτοιου περιεχομένου δεν θα μπορούσε να αποτελεί αιτία για blacklisting.

Αρκετά sites, συμπεριλαμβανομένων μερικών από τα δημοφιλέστερα blogs στον κόσμο, συχνά αναδημοσιεύουν άρθρα που έκαναν την εμφάνισή τους κάπου αλλού.

Βέβαια, δεν περιμένουν να πάρουν αυτά τα άρθρα καλή κατάταξη, αλλά γνωρίζουν επίσης ότι δεν θα δεχθούν κυρώσεις γι’ αυτό.

Μύθος #2: Το scrapping θα καταστρέψει το site σου

Scrapping είναι η διαδικασία όπου ένα site ή ένας άνθρωπος, “αρπάζει” το περιεχόμενό σου, ως έχει, και το δημοσιεύει στη σελίδα του. Αυτό μπορεί να γίνει με αυτοματοποιημένο τρόπο (aggregators) ή χειροκίνητα.

Υπάρχουν αρκετοί, οι οποίο πανικοβάλλονται στην ιδέα ότι το περιεχόμενο της σελίδας τους έχει αναδημοσιευτεί χωρίς την άδεια τους.

Οι ίδιοι, κάθονται πάνω από το Search Console κάνοντας disavow ότι backlink προέρχεται από ανεπιθύμητες σελίδες.

Αυτό δεν θα το έκαναν, αν είχαν διαβάσει προσεκτικά τα guidelines της Google περί Duplicate Content και Disavows.

Αν ρίξεις μια ματιά στα Analytics σελίδων με εκατομμύρια sessions το μήνα, θα δεις ότι πέφτουν θύμα scrapping κάθε μέρα.

Πιστεύεις ότι διαθέτουν dedicated ομάδα για να κάνει disavows σε links; Απλά δεν δίνουν σημασία.

Δεν φοβούνται το duplicate content.

Οι scrappers δεν μπορούν ούτε να σε βοηθήσουν, αλλά ούτε και να σε βλάψουν.

Για παράδειγμα, έχει ένα φοβηθεί κάτι το MOZ, από ένα μικρό news site στην Ασία που κάνει scrapping στο blog του;

Συνήθως το scrapping γίνεται με αυτόματο τρόπο, με ειδικά προγράμματα που πάνε και τραβάνε το περιεχόμενο μιας σελίδας μέσω feed/xml.

Έτσι, τραβιούνται μαζί links και εικόνες. Γι’ αυτό είναι καλό να ρίχνεις μια ματιά που και που στο internal linking του site σου.

Μύθος #3: Η αναδημοσίευση των guest posts σου στο δικό σου site θα βλάψει την κατάταξή του

Το guest blogging αποτελεί ένα trend εδώ και χρόνια ανάμεσα στους μεγαλύτερους bloggers παγκοσμίως.

Ως εκ τούτου, είναι λογικό για ένα blogger να δημιουργεί δεκάδες guest posts για άλλα sites, τα οποία το κοινό του ίσως να μη δει ποτέ.

Έτσι, αρκετοί bloggers παίρνουν την απόφαση να αναδημοσιεύσουν τα guest posts τους και στο δικό τους blog, γνωρίζοντας ότι κάτι τέτοιο δεν αποτελεί αιτία για penalty από την Google.

Βέβαια, υπάρχει η λύση της προσθήκης ενός μικρού κώδικα HTML, ο οποίος αναφέρει την επίσημη πηγή του άρθρου.

Tip: Χρησιμοποίησε rel=”canonical” Tag

Εάν ποτέ αναδημοσιεύσεις ένα άρθρο που εμφανίστηκε για πρώτη φορά κάπου αλλού, μπορείς να χρησιμοποιήσεις το canonical tag για να πεις στις μηχανές αναζήτησης που πρωτοεμφανίστηκε το άρθρο, δηλαδή, η original version του. Θα δείχνει κάπως έτσι:

<link rel=canonical href=”https://www.grow-digital.gr/article-title.html”/>

Αυτό ήταν! Απλά πρόσθεσε τον κώδικα και αναδημοσίευσε ελεύθερα.

Μύθος #4: Μεταφρασμένο περιεχόμενο από μια γλώσσα σε μια άλλη δεν θεωρείται duplicatecontent

Ίσως πιστεύεις ότι εάν μεταφράσεις περιεχόμενο από μια γλώσσα σε μια άλλη, και στη συνέχεια το δημοσιεύσεις στο site σου, τότε το περιεχόμενο δεν θα θεωρείται duplicate.

Ωστόσο, κάποιες φορές είναι.

Μπορεί να φαίνεται δύσκολο για την Google να καταλάβει αν ένα κομμάτι περιεχομένου είναι διπλότυπο, ακόμα και αν έχει μεταφραστεί από μια άλλη γλώσσα.

Το πιστεύεις, ή όχι, η Google μπορεί να το κάνει, εάν:

  • Έχεις μεταφράσει το περιεχόμενο μέσω ενός αυτοματοποιημένου τρόπου ή εργαλείου (π.χ Google Translate).
  • Μετέφερες ακριβώς το ίδιο περιεχόμενο σε domain με διαφορετική regional κατάληξη (.es, .gr, .en κλπ.).

Οι γνώμες διίστανται

Σίγουρα, ο καθένας έχει τη δική του άποψη σχετικά με το duplicate content.

Η ομάδα της Grow-Digital, όταν αποστέλλει guest posts σε φιλικά sites, πάντα τα άρθρα αυτά είναι unique και κατασκευασμένα κατάλληλα για το εκάστοτε blog.

Επίσης, δεν προχωρούν ποτέ σε αναδημοσίευσή τους στο site τους, όχι γιατί φοβούνται μήπως κάνουν compete μεταξύ τους, αλλά διότι δεν ακολουθούν το ύφος και το στυλ της αρθρογραφίας ενός άρθρου που προορίζεται εξαρχής για το Grow-Digital.

Η λογική λέει ότι τα crawlers της Google επισκέπτονται καθημερινά εκατομμύρια sites. Εάν εντοπίσουν μια διπλότυπη version από κάπου που δημοσιεύτηκε 1 μήνα πριν σε άλλο site, γνωρίζουν ποια είναι η original πηγή. Δεν “τιμωρεί” στο πρώτο δευτερόλεπτο και συνεχίζει παρακάτω.

Αν θα ρωτούσες τη γνώμη τους, θα απαντούσανε ότι θα θέλουν χρόνο να το δοκιμάσουν. Αν και όσο μεγαλώνοντας -και μαθαίνοντας-, θεωρούν ότι ο πανικός που έχει δημιουργηθεί γύρω από το duplicate content είναι υπερβολικός.

Αφιέρωσε λίγο χρόνο να διαβάσεις ένα καταπληκτικό άρθρο από το Ahrefs, όπου καταρρίπτει το μύθο του duplicate content με 9 real cases!

Πηγές:

  • Google
  • Kissmetrics
  • Webmeup
  • Ahrefs

Πηγή: grow-digital.gr