03 Απριλίου, 2018 | Digital Marketing

Έχετε σκεφθεί τι είναι αυτό που σπρώχνει τους ανθρώπους προς ένα προϊόν και τους κάνει τελικά να το αγοράσουν; Η απάντηση αν και φαντάζει δύσκολη, στην ουσία της είναι απλή. Είναι τα “οφέλη” που αποζητούν οι άνθρωποι, και τα πλεονεκτήματα που θα πάρουν από το προϊόν ή την υπηρεσία, ώστε στο τέλος της ημέρας, η ζωή τους να είναι καλλίτερη και να έχει βελτιωθεί. Ή τουλάχιστον να αισθάνονται έτσι!

Πολλοί “μπερδεύουν” τα οφέλη του προϊόντος με τα χαρακτηριστικά του. Δεν τα ξεχωρίζουν, με αποτέλεσμα το προϊόν τους να “χάνει” επικοινωνιακά, και οι καμπάνιες μάρκετινγκ που στήνουν, να είναι τελικά αναποτελεσματικές.

Ο Philip Kotler, έχει επανειλημμένα διατυπώσει την άποψη ότι “Oι άνθρωποι όταν αγοράζουν κάτι, το αγοράζουν βάση συναισθήματος, και στην συνέχεια εξηγούν την αγορά τους βάση λογικής”. Τα οφέλη είναι συνήθως οι συναισθηματικοί λόγοι που αγοράζουμε κάτι (ασφάλεια, ικανοποίηση, ο τρόπος που μας βλέπουν οι άλλοι, το κύρος, το πρεστίζ, η μόδα που πρέπει να ακολουθήσουμε, τα πρότυπα που θέλουμε να μοιάσουμε, κλπ.). Τα χαρακτηριστικά του προϊόντος είναι συνήθως η “λογική” που χρησιμοποιούμε για να δικαιολογήσουμε την αγορά μας.

Και για να σας βοηθήσουμε να ξεχωρίσετε τα χαρακτηριστικά ενός προϊόντος με τα οφέλη του, θα δούμε ένα πολύ απλό παράδειγμα χρησιμοποιώντας μερικά μήλα. Ναι μήλα, από αυτά που τρώγονται! Εάν υποθέσουμε ότι έχετε ένα μαγαζί που πουλάει μήλα και τίποτα άλλο, πως το διαφημίζεται; Τι είναι αυτό που πρέπει να προβάλετε για να κάνετε τον κόσμο να αγοράσει τα μήλα σας;

 

Θα μας πείτε υπάρχουν πολλοί τρόποι και μέθοδοι, όμως από πού ξεκινάτε; Αυτό που έχουμε να σας προτείνουμε, είναι να ξεχωρίσετε αρχικά τα χαρακτηριστικά του προϊόντος σας από τα οφέλη του, και στη συνέχεια να επικεντρώσετε τις ενέργειες μάρκετινγκ (target grouping, pricing, promotions, advertising, positioning, PR, κλπ., κλπ…), περισσότερο στα οφέλη των μήλων και λιγότερο στα χαρακτηριστικά τους. Τι εννοούμε; Ξεκινήστε με τον εντοπισμό των χαρακτηριστικών των μήλων:

  • Ένα μήλο περιέχει μόνο 45-58 θερμίδες
  • Τα μήλα δεν περιέχουν λιπαρά
  • Περιέχουν βιταμίνη C
  • Είναι πλούσια σε μεταλλικά στοιχεία
  • Τα μήλα περιέχουν επίσης ασβέστιο, φώσφορο, σίδηρο, κάλιο, βιταμίνη A, φολικό οξύ, βιοτίνη, μηλικό οξύ.

Αυτά είναι τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά των μήλων, τα οποία από μόνα τους δεν μας λένε απολύτως τίποτα. Κάποιος λοιπόν μπορεί να σκεφτεί, “ωραία όλα αυτά, αλλά τι θα μου προσφέρει εμένα ένα μήλο;”. Πολύ λογική ερώτηση. Και πάμε τώρα να δούμε τι μπορεί να προσφέρει ένα μήλο. Τα οφέλη του δηλαδή:

  • Είδαμε ότι τα μήλα περιέχουν βιταμίνη C (χαρακτηριστικό). Το όφελος είναι ότι προστατεύει το ανοσοποιητικό μας σύστημα, και αρρωσταίνουμε πιο δύσκολα!
  • Είδαμε ότι τα μήλα περιέχουν μεταλλικά στοιχεία (χαρακτηριστικό). Το όφελος είναι ότι λειτουργούν ως ασπίδα κατά της οστεοπόρωσης. Και είμαστε περισσότερο υγιείς.
  • Είδαμε επίσης ότι τα μήλα έχουν λίγες θερμίδες και καθόλου λιπαρά (χαρακτηριστικά). Αυτό σημαίνει ότι τα μήλα μπορούν να αποτελέσουν ένα πολύ υγιεινό σνακ, αφού απελευθερώνουν ενέργεια στον οργανισμό αργά και σταθερά, σε αντίθεση με τα συνηθισμένα σνακ, τα οποία αφενός μας “γεμίζουν” με θερμίδες και λιπαρά, αφετέρου η ενέργεια που μας προσφέρουν είναι παροδική (οφέλη).
  • Επίσης κάποια άλλα οφέλη του μήλου που πηγάζουν από τα χαρακτηριστικά του είναι, ότι διευκολύνουν την πέψη, βοηθούν την καλή λειτουργία των εντέρων, ενώ βοηθούν σημαντικά στην μείωση της χοληστερίνης. Αυτό σημαίνει περισσότερη υγεία για τον οργανισμό μας (όφελος).
  • Επιπλέων το μήλο είδαμε ότι περιέχει ισχυρά αντιοξειδωτικά στοιχεία (χαρακτηριστικά). Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να μας προστατεύσει από τη νόσο Aλτσχάιμερ, ενώ έχει και σημαντική αντικαρκινική δράση (οφέλη).

Οι άνθρωποι λοιπόν τρώνε μήλα γι’ αυτούς τους λόγους. Μπορεί να μην τους ξέρουν όλους, αλλά ξέρουν ότι τα μήλα είναι μια πολύ υγιεινή και θρεπτική τροφή για τον οργανισμό τους. Και επειδή όλα αυτά δεν τα βγάλαμε από το μυαλό μας, τις πληροφορίες για τα μήλα τις πήραμε από το site: http://new.e-go.gr/woman/article.asp?catid=6545&subid=2&pubid=385964. Εξάλλου δεν είναι τυχαίο το ρητό, “ένα μήλο την ημέρα, τον γιατρό τον κάνει πέρα”!!!

Ελπίζουμε να “πιάσατε” την μεθοδολογία και την στρατηγική που πρέπει να ακολουθήσετε με το προϊόν ή την υπηρεσία σας. Είπαμε, αρχικά ξεχωρίζετε τα χαρακτηριστικά του προϊόντος σας από τα οφέλη του, και στη συνέχεια επικεντρώνεται τις ενέργειες μάρκετινγκ πάνω σε αυτά τα οφέλη. Καλή δουλειά, και μην ξεχνάτε να τρώτε μηλαράκια…

Πηγή: epixeirein