Όπως στις γλώσσες υπάρχουν κανόνες γραμματικής και συντακτικού, έτσι και στα Social Media υπάρχουν κάποιοι κανόνες οι οποίοι θα πρέπει να ακολουθούνται από κάθε επαγγελματία, ως μέρος της επαγγελματικής του εικόνας. Ναι! Τα Social Media αποτελούν μία σύγχρονη “γλώσσα” επικοινωνίας. Άραγε εσείς, είστε σίγουροι πως την μιλάτε σωστά ή κάποιες φορές, χάνεστε στη μετάφραση;

Επιλογή προφίλ.

Όπως σε μία φωτογράφηση, έτσι και στα Social Media, όταν πρόκειται για επαγγελματικά θέματα φροντίζουμε να χρησιμοποιούμε το καλό μας προφίλ! Προσέχουμε λοιπόν να έχουμε διαχωρίσει την προσωπική μας online παρουσία από την επαγγελματική, έχοντας δημιουργήσει επαγγελματικά προφίλ. Σε αυτά τα προφίλ τον πρώτο ρόλο έχει η επαγγελματική σας ιδιότητα, η τήρηση των κανόνων ευπρέπειας και η ανοχή στην κριτική και τα σχόλια! Είναι λάθος να χρησιμοποιείτε τα προσωπικά σας προφίλ για να επικοινωνήσετε θέματα επαγγελματικής φύσεως και σημασίας.

Προσέχουμε τι δημοσιεύουμε!

Προσέχουμε πάντα το περιεχόμενο των φωτογραφιών που δημοσιεύουμε. Δεν έχει προκύψει τυχαία η φράση «είσαι ότι δημοσιεύεις». Στα προσωπικά σας προφίλ ασφαλώς και μπορείτε να είστε πιο άνετοι ως προς το περιεχόμενο που ανεβάζετε, αλλά πραγματικά η εικόνα ενός γραφείου όπου έστω και σε μακρινό πλάνο φιγουράρει ένα σταχτοδοχείο γεμάτο με αποτσίγαρα, έχει έναν πολυεπίπεδο αρνητικό αντίκτυπο σε όσους ανθρώπους αλληλεπιδρούν με το προφίλ σας.

Υπηρετήστε το ρόλο σας. Όχι τη δουλειά σας.

Τα Social Media αποτελούν μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία, ώστε να αναδείξετε, να επικοινωνήσετε και να προωθήσετε, γνώσεις και απόψεις που μπορούν να προάγουν και να βοηθήσουν τον τομέα σας. Όλα αυτά βεβαίως από τη στιγμή που αξιοποιείτε τα Social Media με διάθεση να προσφέρετε στο κοινό καλό και όχι απλώς να διαφημιστείτε! Εκμεταλλευτείτε όλα αυτά τα μέσα που έχετε στη διάθεσή σας, ώστε να επικοινωνήσετε με άλλους ανθρώπους και όχι απλώς για την προώθηση της επιχείρησής σας ή του επαγγελματικού σας αντικειμένου. Αν το περιεχόμενό σας, είναι ποιοτικό και με ειλικρινείς διαθέσεις για την ενημέρωση του κοινού, η προβολή θα αποτελέσει φυσικό επακόλουθο της προσπάθειάς σας!

Ξεκάθαροι ρόλοι.

Καλό είναι να αποφεύγετε την αποδοχή αιτημάτων φιλίας των πελατών σας! Είναι λάθος να αλληλεπιδράτε μαζί τους μέσα από τα Social Media, καθώς ο ρόλος σας είναι και πρέπει να παραμείνει ξεκάθαρος. Υπάρχουν πάρα πολλοί τρόποι μέσα από τους οποίους μπορείτε να είστε κοντά στους πελάτες σας. Η αλληλεπίδραση μέσω Facebook κτλ, δεν είναι ένας από αυτούς. Παρεξηγήσεις, παρερμηνείες, κατάλυση των ορίων, είναι κάποια από τα προβλήματα με τα οποία αρκετοί επαγγελματίες, έχουν έρθει αντιμέτωποι.

Keep it private!

Ένα από τα μεγαλύτερα λάθη που μπορεί να κάνει ένας επαγγελματίας, είναι να εκθέτει τα προβλήματά του, στα Social Media. Επιχειρηματικά προβλήματα, προβλήματα με συναδέρφους ή ανταγωνιστές κτλ, είναι κάποια από τα θέματα τα οποία και ασφαλώς δε θα πρέπει να κοινοποιούνται! Ακόμη και δίκιο να έχετε, είναι σίγουρο πως τέτοιες πρακτικές όχι μόνο δε θα σας δικαιώσουν αλλά αντιθέτως τα θέσουν υπό αμφισβήτηση την ατομική και επαγγελματική σας υπόσταση. Υπάρχον πολύ πιο διακριτικοί τρόποι για να εκφράσετε τα παράπονα ή τη δυσαρέσκειά σας και ασφαλώς χωρίς να εκτεθείτε αρνητικά.

Πηγή: Marketing Consultant